Skocz do zawartości

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam pytanie jak wygląda sprawa gwarancjii  lub ewentualnych reklamacji na zakupiony rower ze strony bikeinn. Jesli chodzi o ramę to gdzieś przeczytałem że wystarczy zarejestrowac ją na stronie producenta bo jest ona objeta dożywotnia gwarancją. A co z resztą podzespołów? Pytam bo nigdy nie kupowałem rowera na zagraniczznym portalu a oferta jest dość atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza

Nisstety nijak. Jeat realizowana przez wysyłkowy sklep z Hiszpanii.

To znaczy Ty wysyłasz request do Hiszpanii i czekasz na ich akcję. Jeśli masz zastrzeżenia do ich akcji, to pewnie istnieje jakiś hiszpański rzecznik praw konsumenta. Na dożywotnią gwarancję bym nie liczył. Na tą gwarantowaną przez prawo UE, może się uda. 

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, Veriv napisał(a):

Niestety nijak. Jeat realizowana przez wysyłkowy sklep z Hiszpanii.

To znaczy Ty wysyłasz request do Hiszpanii i czekasz na ich akcję. Jeśli masz zastrzeżenia do ich akcji, to pewnie istnieje jakiś hiszpański rzecznik praw konsumenta. Na dożywotnią gwarancję bym nie liczył. Na tą gwarantowaną przez prawo UE, może się uda. 

Sporo czytałem na różnych forach na temat zakupu tego rowera przez stronę Tradeinn-u.Niestety nigdzie nie natknąłem sie na info o gwarancji poza oczywiście tą na rame. Generalnie z tego co można przeczytać w internetach to to że wszystko jest ok, rower przychodzi dobrze zapakowany itd.. Niektórzy zgłaszają drobne lub mniej zarysowania na lakierze.

Odnośnik do komentarza

Rozmawiałem z serwisem Speca na ten temat. Według otrzymanej informacji gwarancja jest realizowana przez każdy autoryzowany serwis w Europie. Jeżeli serwis składa rower - podbijają kartę gwarancyjną i wszystko działa tak, jak powinno.

Nie wiem, jak sytuacja wygląda w przypadku samodzielnego złożenia - ale raczej sytuacja jest tutaj gorsza i pozostaje bujanie się z Hiszpanami.

Odnośnik do komentarza

Ja nie pytałem przed zakupem tego chisela, ale sprawdziłem na stronie speca. 

Poza masą obostrzeń co do złożenia i okresowego serwisu jest info " Podane warunki gwarancyjne są ważne dla rowerów zakupionych u autoryzowanych partnerów Specialized na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Warunki gwarancyjne w różnych częściach świata różnią się z powodów odrębnych ustaw oraz z powodu innych różnic regionalnych.

Wiec wygląda że dożywotnia gwarancja może być ciężką sprawą do wyegzekwowania w lokalnych sklepach

 

Odnośnik do komentarza

Czy ja wiem. Tutaj mógłbym się spierać akurat. Jeżeli rower został kupiony u oficjalnego resellera (a tradeinn według strony Speca takim jest) i złożony przez autoryzowany serwis to nie widzę powodu dla którego ktoś mógłby migać się przed gwarancją. Jeszcze pamiętaj, że cały czas mówimy o obszarze EU, gdzie prawa konsumenta w poszczególnych krajach są zbieżne.

Większym problemem byłoby, gdyby rower został kupiony w Stanach, Azji czy tam innej Australii, gdzie bazowe warunki gwarancji mogą być inne.

Swoją drogą - przez dwa lata standardowej gwarancji pewnie większość osprzętu i tak zostanie przez użytkownika wymieniona. A "dożywotnia" gwarancja samej ramy? Cóż. Dożywotnia, ale na czas technologicznego jej życia. Zapytasz - jaki to czas życia? To oceni Spec, jeżeli będziesz musiał z tej gwarancji skorzystać 🙂

Odnośnik do komentarza
Witam wszystkich,
Mam pytanie jak wygląda sprawa gwarancjii  lub ewentualnych reklamacji na zakupiony rower ze strony bikeinn. Jesli chodzi o ramę to gdzieś przeczytałem że wystarczy zarejestrowac ją na stronie producenta bo jest ona objeta dożywotnia gwarancją. A co z resztą podzespołów? Pytam bo nigdy nie kupowałem rowera na zagraniczznym portalu a oferta jest dość atrakcyjna.
Najlepiej napisać do Speca maila z pytaniem.
Kupowałem rower (Giant TCR) u naszych zachodnich sąsiadów, więc napisałem maila do Giant Polska z pytaniem jak wygląda gwarancja na taki rower w PL, oraz poprosiłem o rejestrację ramy (nie dało rady zarejestrować samemu, bo system nie pozwalał wprowadzić zagranicznego sklepu [trzeba podać sklep w którym kupiło się rower] dla adresu właściciela znajdującego się w PL)
Odpisała miła Pani:

Panie XXX,

 

w przypadku zakupu roweru w kraju innym niż kraj, w którym składana będzie ew reklamacja obowiązują globalne warunki gwarancji: https://www.giant-bicycles.com/_upload_au/Giant-global-Warranty-Policy.pdf
Wtedy karta gwarancyjna nie jest wymagana. Odnośnie rejestracji roweru, proszę napisać e-mail do Giant Germany i oni ręcznie dorejestrują Panu rower 

 

Pozdrawiam,

Małgorzata XXX

Zgodnie z zaleceniem napisałem maila do Giant DE i poprosiłem o rejestrację ramy (warunek dożywotniej gwarancji) i mi odpisali:


Good morning XXX

thanks for your eMail.

We registered your new bike now in our system with your adress in Poland.

We hope you'll enjoy your next bike rides,

Kind regards,
Mit sportlichen Grüßen
Dein Support-Team für die Marken GIANT, Liv, CADEX und Momentum

Czyli, z tego co rozumiem, mam rower na gwarancji (na ramę dożywotnio), który mogę reklamować w PL i obowiązują mnie globalne warunki gwarancji...
Nie muszę robić o przeglądu zerowego, oraz karta gwarancyjna nie jest wymagana (czyli tylko rower kupiony w PL musi mieć przegląd zero i fizyczną kartę?).

Więc jak widzisz, warto napisać i dopytać

Odnośnik do komentarza

Chyba już się promka kończy, bo nie mieli rozmiaru L dostępnego na stronie. Wybór padł na XL - mam nadzieję, że nie będzie za duży. Przesiadam się i tak z starej meridy 26 cali(służyła jakieś 20 lat) miałem jazdę jeździć na authorze 29 cali (cross) ale jakoś mi nie podszedł…. Ciekawi mnie jedynie ten rozmiar i blat z przodu - kojarzycie czy to 32 czy 34? I czy jest na tyle elastyczny żeby dał radę? Jazda 80 % las jakieś górki, ew Jura, ale na szosie z znajomymi też lubimy wyjechać - tempo potrafi być stale ok 30-35 km przy prostych na asfalcie. Szkoda że ten rower nie ma też blokady przy kierownicy….

Odnośnik do komentarza

Wg. size guide XL jest od 185, myślisz że będzie aż taka różnica? A co gdyby mostek obrócić w górę zamiast w dół(on jest lekko pochylony) powinna być delikatnie wygodniejsza pozycja chyba? Dodam, że udało mi się przejechać dziś na L-ce właśnie i przy bardzo wyciągniętym siodełku, nie umiałem doprostować nogi w kolanie przy jeździe…. Tak po za tym właśnie mostek był pochylony w dół i chyba wolałbym w drugą stronę hmmm, czy zmiana kiery na lekko „wygiętą” może pomóc? Co o tych pomysłach sądzicie i moich odczuciach? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...