netper Opublikowano wczoraj o 08:49 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 08:49 Cześć. Aktualnie mam ht st 900 koła 27,5 w którym przy napędzie 1x11 udało mi się wsadzić zębatkę 40t z przodu. Rower wariat. Szukam podobnych możliwości na kole 29. Nogi mam mocne + trasy które robię sprawiają, że jest to idealne przełożenie dla mnie. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie w jaki rower celować? Pozdr. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano wczoraj o 09:49 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:49 Miałem w gravelach napędy 1x11 i 1x10 z blatem 42 i 40 z przodu... Ni to w teren ni do lasu takie ...uj wi co:). Blat do napędu 1x11 czy 1x12 z przodu, który na sens to 32-36. Mam 34 w 1x12 i jest ok. Odnośnik do komentarza
netper Opublikowano wczoraj o 10:26 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 10:26 1 godzinę temu, tmax napisał(a): Miałem w gravelach napędy 1x11 i 1x10 z blatem 42 i 40 z przodu... Ni to w teren ni do lasu takie ...uj wi co:). Blat do napędu 1x11 czy 1x12 z przodu, który na sens to 32-36. Mam 34 w 1x12 i jest ok. Nie szukam odpowiedzi na sens tego czy innego rozwiązania bo ja już go znalazłem. Dokładnie taki zestaw jest dla mnie idealny i takiego szukam. Rozglądam się za ramą MTB z kołem 29 i napędem 1x, do której wsadzę blat 40t. Gravele, fitnessy i inne fiki miki nie są przeze mnie brane pod uwagę. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano wczoraj o 11:48 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:48 Pogratulować kopyta. U mnie 40T:10T w gravelu głównie się kurzy, bo kręcenie przy prędkości powyżej 50km/h to w zasadzie tylko z górki lub wiatrem w grę wchodzi. Czy aż 40T, to nie wiem, ale widywałem zdjęcia Chiseli przerabianych na monstercrossy/gravele, gdzie ludzie wrzucali na korbę 38T: Teoretycznie, porównywalne przełożenia co z 40T możesz uzyskać wrzucając 36T na korbę i kasetę zaczynającą się od zębatki 9T, ale nie dość że ceny są powalające, to dodatkowo się to odbije negatywnie na żywotności napędu, bo to zawsze większe obciążenia na pojedynczy ząb, ogniwo. Tu masz całą dyskusję na temat chińskich karbonów pod podobny projekt: https://chinertown.com/index.php/topic,4623.0.html Odnośnik do komentarza
netper Opublikowano wczoraj o 12:04 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:04 37 minut temu, Szwedacz napisał(a): Pogratulować kopyta. U mnie 40T:10T w gravelu głównie się kurzy, bo kręcenie przy prędkości powyżej 50km/h to w zasadzie tylko z górki lub wiatrem w grę wchodzi. Czy aż 40T, to nie wiem, ale widywałem zdjęcia Chiseli przerabianych na monstercrossy/gravele, gdzie ludzie wrzucali na korbę 38T: Teoretycznie, porównywalne przełożenia co z 40T możesz uzyskać wrzucając 36T na korbę i kasetę zaczynającą się od zębatki 9T, ale nie dość że ceny są powalające, to dodatkowo się to odbije negatywnie na żywotności napędu, bo to zawsze większe obciążenia na pojedynczy ząb, ogniwo. Tu masz całą dyskusję na temat chińskich karbonów pod podobny projekt: https://chinertown.com/index.php/topic,4623.0.html Dzięki za link popatrzę. Najlepsze przełożenie na płaskim dla mnie to 40t i 13t, rzadko wrzucam 11t. Natomiast w terenie (a mieszkam i jeżdżę na Przedgórzu Izerskim) jeszcze nie miałem problemu by nie podjechać na 40t i 46t. Przechodziłem z oryginalnego 32t na 34t, potem na 38t i jeszcze brakowało mi mocy w rowerze nie w nodze. Przy przejściu na 40t musiałem jedynie zmienić offset ze sramowego 6mm na 3mm. Nie wiem jak z żywotnością , ale cały rok ujeżdżam, zrobiłem 1100km jak do tej pory i większych oznak zużycia nie widzę. Śmigam z tą zębatką po karkonoskim singlu z dużą przyjemnością. Nie wiem czy z kołami 29 nie przedobrzę, ale wyjdzie w praniu. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 12:38 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:38 To tu można przeliczyc przełozenia uwzgledniajac nieco wieksze koło. Ale jako, że blaty są stopniowane co 2 zęby, to 38 dla Ciebie. W przypadku kasety stopniowanej od zebatki 10, 12... blat 36 dla Ciebie Pula wynikow jest ograniczona 🙂 Odnośnik do komentarza
netper Opublikowano wczoraj o 12:45 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:45 5 minut temu, Veriv napisał(a): To tu można przeliczyc przełozenia uwzgledniajac nieco wieksze koło. Ale jako, że blaty są stopniowane co 2 zęby, to 38 dla Ciebie. W przypadku kasety stopniowanej od zebatki 10, 12... blat 36 dla Ciebie Pula wynikow jest ograniczona 🙂 Tylko nadal zostaje pytanie na jaką ramę 29 wsadzę choćby 38t jeśli nie 40t... Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 12:54 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:54 Był przykład tu powyżej, ramy ze speca Chisela Odnośnik do komentarza
netper Opublikowano wczoraj o 15:15 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 15:15 2 godziny temu, Veriv napisał(a): Był przykład tu powyżej, ramy ze speca Chisela Ale to tylko przypuszczenia. Może odezwie się ktoś kto ma i używa podobną kombinację. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 15:26 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 15:26 38 używa w MTB dużo zawodników. Ale nie wiem czy aby nie z blatem z offsetem. Jak masz ramę z Boost to przy 1x zwykle ciężko zmieścić coś co ma więcej niż 36. Haczy o ramę. Stąd potrzeby offset w blacie. W starszych ramach bez Boost pewnie wejdzie bez problemu. Zobacz na OLX co ludzie mają pomontowane w ramach, które mają sztywną oś w standardzie 142 mm. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu @jajacek w XC standardem jest 34, w XCM 32/34. 38 się używało z kasetami 11-50 od srama, z kasetami 10-51/52 zębatka 34 daje nam taką samą prędkość maksymalną jak wcześniej 38 zębów z przodu, oczywiście są jakieś konie, które włożą 38, ale to parę % ogólnej stawki. @netper ST 900 ma bębenek HG, więc masz korbę 11-42(tego drugiego nie jestem pewien, ale 11 z przodu na 100%), z kołem 27,5x2,2" przy blacie 40, masz identyczne przełożenie, co rower z kołem 29x2,4 z korbą 34 z kasetą 10-51. Szukając więc szukaj roweru, który będzie miał albo przerzutki shimano, z korbą 10-51, albo będzie miał GX i kasetę 10-52. Shimano będzie tańsze w zakupie i eksploatacji. Jeśli chcesz mieć zapas prędkości, to np. wszystkie rockridery z serii XC/race przyjmują 36, więcej nie wsadzaliśmy z kolegami, bo nie było już sensu. Odnośnik do komentarza
netper Opublikowano 2 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu 4 godziny temu, Oskarr napisał(a): @jajacek w XC standardem jest 34, w XCM 32/34. 38 się używało z kasetami 11-50 od srama, z kasetami 10-51/52 zębatka 34 daje nam taką samą prędkość maksymalną jak wcześniej 38 zębów z przodu, oczywiście są jakieś konie, które włożą 38, ale to parę % ogólnej stawki. @netper ST 900 ma bębenek HG, więc masz korbę 11-42(tego drugiego nie jestem pewien, ale 11 z przodu na 100%), z kołem 27,5x2,2" przy blacie 40, masz identyczne przełożenie, co rower z kołem 29x2,4 z korbą 34 z kasetą 10-51. Szukając więc szukaj roweru, który będzie miał albo przerzutki shimano, z korbą 10-51, albo będzie miał GX i kasetę 10-52. Shimano będzie tańsze w zakupie i eksploatacji. Jeśli chcesz mieć zapas prędkości, to np. wszystkie rockridery z serii XC/race przyjmują 36, więcej nie wsadzaliśmy z kolegami, bo nie było już sensu. Dzięki za info. Ja już jestem za stary na wyliczenia i kalkulatory. Trochę rowerów w życiu miałem okazję poujeżdżać. Obecnie mam trzy takie, które sprawiają mi przyjemność. Każdy do innej jazdy. Wiem, że jak mam większą zębatkę z przodu jeździ mi się lepiej i moja kadencja jest wtedy w stanie optymalnym. Choć nigdy nie lubiłem szosówek, ostrych kół i kierownic baranków. Latam ht głównie po lekkim/średnim terenie. Nie jestem też sprzętowym onanistą, nie zwracam uwagi na gramy i nazwę producentów. Rower po prostu ma jechać, w każdym terenie i w każdych warunkach. A że człowiek uczy się całe życie to przyszedł czas na próbę rozwiązania jak w temacie i które super sprawdziło mi się na kole 27,5. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 1 godzinę temu Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu Ale sprzętowy onanizm to temat kompletnie ortogonalny z podejściem inżynierskim i przeliczeniem konfiguracji pod siebie! 🙂 To, że w ślepej próbie nie odróżnię korby 175mm od 172.5mm, choćbyś mnie nią okładał, nie zmienia faktu że taki rozmiar tarcz, konfigurację napędów jak dumałem nad wyborem turystyczna szosa vs gravel, czy zestawy bagażu turystycznego sobie w konsoli skryptowej czy innym arkuszu kalkulacyjnym przeliczałem, bo nie zawsze chłopski rozum idzie w parze z rzeczywistością. Oskar słusznie zauważa, że tu nawet nie ma co wiele liczyć, tylko jeśli koło zwiększysz o te ~10% na oko, to żeby zachować wypadkowe przełożenie jakie masz obecnie, musisz to skompensować zmniejszeniem zębatki na korbie o te ~10% na oko. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 50 minut temu Udostępnij Opublikowano 50 minut temu W kwestii długości korby to obserwując na czym jeżdżą pro czyli praktycznie wszyscy w MTB na 170 mm i mając różne badania na ten temat i problemy z więzadłem rzepki jestem już pewien że zmienię na krótsze. W MTB zapewne na 170 a w szosie może nawet na 165. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się