Skocz do zawartości

Rockrider expl 540 - wymiana opon


Rekomendowane odpowiedzi

Trekkingowe w rozmiarze 1,7" (bo tyle zwykle mają) raz, że sprawią, że rower będzie śmiesznie wyglądał a dwa, że spowodują, że komfort dawany przez szerszy kapeć pójdzie się... wiesz co robić.

Na podstawie lektury tego forum powinieneś wiedzieć, że opory toczenia nie zależą od szerokości opony, wręcz takie opony jak Schwalbe Marathon czy Marathon Plus będą ważyły ponad kilogram sztuka i będą strasznie zamulały - miałem kiedyś Marathony Plus w rozmiarze 32c w commuterze/bieda-grawelu i jak się w końcu ich pozbyłem i wymieniłem na Hutchinsony Overide 35c ważące niewiele ponad 300 g sztuka to poczułem, że w końcu rower jedzie.

Ewentualnie mógłbym pomyśleć o oponach grawelowych w rozmiarze 2", coś typu Schwalbe G-One Comp albo Maxxis Rambler 

 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

Ciekawe. Muszę poczytać.

Ja podrzucę inny link:
Repeating the Thunder Burt vs Race King CRR test ~ More Speed, Less Power

EDIT:
Nie zauważyłem, że autor mojej dyskusji mi podlinkował Twój link 🙂

Hi Jack, I'm glad you're happy with the Race Kings, they're a really fast set of tyres. I really like the Thunder Burts and Rocket Rons too. In fact I did some testing of the Rocket Rons quite recently in September, in case you haven't read this recent blog post already:
https://www.morespeedlesspower.com/2024/09/back-to-back-rolling-resistance-testing.html

I was surprised to find that the Rocket Rons were just as fast as the Thunder Burts, perhaps faster, despite the Rons being significantly knobblier. It's a result which contradicts BRR's data, which you mentioned, because BRR found the Ron's to be ~5W be tyre slower than the Burts. I'm not sure what's going on there.

If you'd like to see more data, I'd recommend checking out some recent testing done by a guy called John Karrasch. He's done some really good quality testing, using similar methods to what I've used, comparing some of the best gravel and MTB tyres in real world gravel conditions:
https://www.johnkarrasch.com/articles/91r4i2zatv4c86444ubl0hw4wx02l0

Interestingly, his results show that the tyres that are fastest in the Bicycle Rolling Resistance testing are also the fastest tyres in his outdoor testing. The two sets of test data seem to correlate quite well, which is an other reason that my Rocket Ron results were a bit surprising.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...