Skocz do zawartości

Rockrider expl 540 - wymiana opon


Rekomendowane odpowiedzi

Trekkingowe w rozmiarze 1,7" (bo tyle zwykle mają) raz, że sprawią, że rower będzie śmiesznie wyglądał a dwa, że spowodują, że komfort dawany przez szerszy kapeć pójdzie się... wiesz co robić.

Na podstawie lektury tego forum powinieneś wiedzieć, że opory toczenia nie zależą od szerokości opony, wręcz takie opony jak Schwalbe Marathon czy Marathon Plus będą ważyły ponad kilogram sztuka i będą strasznie zamulały - miałem kiedyś Marathony Plus w rozmiarze 32c w commuterze/bieda-grawelu i jak się w końcu ich pozbyłem i wymieniłem na Hutchinsony Overide 35c ważące niewiele ponad 300 g sztuka to poczułem, że w końcu rower jedzie.

Ewentualnie mógłbym pomyśleć o oponach grawelowych w rozmiarze 2", coś typu Schwalbe G-One Comp albo Maxxis Rambler 

 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

Ciekawe. Muszę poczytać.

Ja podrzucę inny link:
Repeating the Thunder Burt vs Race King CRR test ~ More Speed, Less Power

EDIT:
Nie zauważyłem, że autor mojej dyskusji mi podlinkował Twój link 🙂

Hi Jack, I'm glad you're happy with the Race Kings, they're a really fast set of tyres. I really like the Thunder Burts and Rocket Rons too. In fact I did some testing of the Rocket Rons quite recently in September, in case you haven't read this recent blog post already:
https://www.morespeedlesspower.com/2024/09/back-to-back-rolling-resistance-testing.html

I was surprised to find that the Rocket Rons were just as fast as the Thunder Burts, perhaps faster, despite the Rons being significantly knobblier. It's a result which contradicts BRR's data, which you mentioned, because BRR found the Ron's to be ~5W be tyre slower than the Burts. I'm not sure what's going on there.

If you'd like to see more data, I'd recommend checking out some recent testing done by a guy called John Karrasch. He's done some really good quality testing, using similar methods to what I've used, comparing some of the best gravel and MTB tyres in real world gravel conditions:
https://www.johnkarrasch.com/articles/91r4i2zatv4c86444ubl0hw4wx02l0

Interestingly, his results show that the tyres that are fastest in the Bicycle Rolling Resistance testing are also the fastest tyres in his outdoor testing. The two sets of test data seem to correlate quite well, which is an other reason that my Rocket Ron results were a bit surprising.
 

Odnośnik do komentarza

Panowie,
Kupiłem do swoich ROCKRIDER EXPL 540:
1. dla siebie Conti Race King w wersji śroskowej - Pure Grip - i pytanie - czy nie lepiej wymienić na tę najwyższą Black Chili czy to przesada? Jest to koszt dokładnie dwukrotnie wyższy. Będę jeździć sporo na asfalcie. Od czasu do czasu w terenie. Nie będę się ścigać. Opona waży 720 g.
2. Żona chciała mieć "normalną"oponę. Kupiłem jej Schwalbe Hurricane 29 x 2.0. To chyba jednak zakup bez sensu, waży to 920 g. Drutówka. Chcę ją namówić jednak na Conti RK. Pytanie jak wyżej - Pure Grip czy Black Chili?

91c205669f9d5808e0acca13233ea94a.jpg

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ja bym został przy tych Pure Grip. Najwyższy model to do ścigania i jazdy głównie po lesie.
Ja mam akurat starsze Race King Race Sport co ważą ok. 500 gramów. Ale ochronę antyprzebiciową mają słabiutką.
Opony Speca też nie mam najwyższy model tylko środkowy.
Drutówki to tylko do miasta.

Odnośnik do komentarza
Ja bym został przy tych Pure Grip. Najwyższy model to do ścigania i jazdy głównie po lesie.
Ja mam akurat starsze Race King Race Sport co ważą ok. 500 gramów. Ale ochronę antyprzebiciową mają słabiutką.
Opony Speca też nie mam najwyższy model tylko środkowy.
Drutówki to tylko do miasta.
Dzięki. Takoż zrobię. A jaką one mają ochronę antyorzebiciową? Jest napisane na nich Shield Wall.

Conti Race King - wersja Race Sport - jest to odmiana Black Chili, lekka ale bez wkładki przebiciowej. Na wyścigi. Tak się zorientowałem. I mają zdaje się piękne, brązowe boczki.
Nie lubię czarnych opon.

Aha - kupuję dętki TPU. 15 eurasów sztuka.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, krix napisał(a):


2. Żona chciała mieć "normalną"oponę. Kupiłem jej Schwalbe Hurricane 29 x 2.0. To chyba jednak zakup bez sensu, waży to 920 g.

91c205669f9d5808e0acca13233ea94a.jpg

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

A co znaczy dla Twojej żony normalna opona ? Ma być gładka, bez kostek ?

Podobna z wyglądu będzie Vittoria Terreno https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-terreno-tubeless-700-x-54-opona-żwirowa/140558686/p?attributionToken=kwHwkgoMCOu51MQGEN2___YBEAEaJDY4Y2E5MGNmLTAwMDAtMmUxMS04ODE3LTE0MjIzYmI5Yjg3ZSoVMTU1Njg3MjY4NC4xNzE1ODU1Njk1Miyf1rctnNa3LY6-nRXUsp0VwvCeFbe3jC2o5aotxcvzF5ruxjCOkckwkPeyMDoOZGVmYXVsdF9zZWFyY2hIAWgBegJ3YQ

lub Vittoria Peyote

Odnośnik do komentarza
Gładka, bez kostek (ma lekko jeździć po asfalcie) i ma wchodzić w stojak rowerowy (nie za gruba). Już robię grunt pod ostatni warunek, że musi odpuścić ;)
A ci do pierwszych dwóch warunków - to robię grunt pod Conri Race King :)
Zobaczę na Twoją propozycję

Natomiast sam bym chciał nie łapać kapci. Mamy teraz na starych rowerach(bardzo ciężkie) Schwalbe Marathon Plus. Jej zaleta to nieprzebijalność.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...