dominik1986 Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca Hej, Planuje zmiane starego roweru szosowego AUTHOR na coś nowego 🙂 Budzet max 8000. Myslalem o: Van Rysel karbon 105 lub tiagra - mam tylko obawy żeby rama nie pękła oraz czy na moją amatorską jazde jest sens taki drogi kupować. Lub coś tańszego z alu Trek Domane Al4 gen4 czy Van Rysel Endurance NCR AF Tiagra 2x10rz Może polecicie coś jeszcze ? Warto brać karbon na amatorską jazdę bez żadnych wyścigów itp. ? Rower głównie użytkowany głównie asfalt rzadko szutr. Do pracy mam mały odcinek szutru i kamieni. Dzieki za pomoc 🙂 Pozdro. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca To zalezy co oczekujemy. Ja, totalny amator z nadwaga, 50+ lat, na szosie tylko carbon typu endurance 🙂 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca Ja totalny amator, nawet bardziej niż kolega Jacek, mam szosy w stali, karbonie i Tytanie.Aluminium jak dla mnie za sztywne, z tym że ja jeżdżę na oponach 23-25 mm. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Lipca Udostępnij Opublikowano 18 Lipca Też nie lubiłem moich rowerów szosowych z aluminium. Gravel i MTB bez problemu. Dziś jechaliśmy sobie lajtowo z kumplem. Obaj szosa carbon sprzed 12 lat, koła carbon, opony dzisiaj akurat 26 mm ale zwykle na 28 mm jeżdżę. Polecieliśmy 70 km z rana. Z czego 53 nazwijmy że punktowane 🙂 Ta moc na wykresie to bzdura. Nie mam pomiaru mocy, bo mi niepotrzebny. A rowery takie: Odnośnik do komentarza
dominik1986 Opublikowano Poniedziałek o 10:48 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 10:48 A jak z wytrzymaloscią ? Boje sie ze mi cos peknie w tym karbonie i bedzie lipa z roweru za 8k 😛 Ja amator tez 🙂 Waga 85 😄 nie scigam sie itp ale lubie tez szybciej polatac średnia mam zazwyczzaj 27-28km/h Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Poniedziałek o 11:18 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 11:18 @dominik1986 jeśli Ci nie spadnie z bagażnika przy 120 km/h to nic Ci nie popęka. Karbon zmęczeniowo jest wytrzymalszy niż Alu. Karbon nie lubi punktowych uderzeń, do rekreacji najlepiej mieć ramy o masie 1kg+, te wyścigowe, ważące 700 gramów przy przewrotce mogą ucierpieć. Prędkość przelotowa na szosie to 30km/h+. Amatorowi spokojnie starcza aluminium. Jeśli chcesz aby było wygodnie to celuj w rower, który pomieści opony 32 mm. Z mojego doświadczenia, zawsze jak szedłem na kompromis i kupowałem tańszy rower, to po sezonie wydawałem pieniądze na droższy rower 🙂 Na ustawkach spotyka się osoby jadące na rowerach za 2k i za 30k, wszyscy to amatorzy. Ci na rowerach za 30k na przodzie peletonu wytrzymują 2x dłużej niż Ci na rowerach za 2k. Jadąc solo Alu a karbon to różnica rzędu 0,5 km/h w średniej, ale frajda jest dużo wyższa. Odnośnik do komentarza
dominik1986 Opublikowano Poniedziałek o 11:25 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 11:25 Kurcze nie wiem teraz sam 😛 Ale dziekuje bardzo za super odpowiedz !!! 🙂 Jeden i drugi pomiesci opony do 35 🙂 Zastanawiam sie czy warto doplacac 2k do karbonu do głownie jazdy solo 😛 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się