Skocz do zawartości

Szosa endurance, ale nie gravel [do 10 000]


Rekomendowane odpowiedzi

Swoją drogą ciekawe jak wycenialibyście w złotówkach, biorąc pod uwagę, że rower będzie dla amatora (ok. 2000 km rocznie na tym rodzaju roweru, rekreacja) takie kwestie jak:
1) dopłata do wersji (modelu) z porządnymi spawami i solidnym lakierowaniu,
2) dopłata za napęd 105 zamiast tiagra (odczuję różnicę?),
3) plątanina linek przy kokpicie zamiast linki schowane w główce (dopłata lub według niektórych to nie jest plus). 

Znając powyższe szacunki można by jakoś doprowadzić te modele (wymienione w wątku) do sensownego porównania wartościowego.  
Wiadomo, że raczej są to subiektywne odczucia użytkownika i po prostu rower ma się też podobać, a nie tylko przyzwoicie jeździć. Ale zadałem sobie pytanie:
dorzucić 2500 zł za schludny wygląd Treka, mimo że napęd z "gorszej" (?) grupy? Tego typu pytania powstają...

Postaram się wszystkie te modele obejrzeć w realu - niezwłocznie. Zrobię też zestawienie porównawcze z uwzględnieniem niektórych kryteriów, dla mnie ważnych. 

Odnośnik do komentarza

Spawy i rowery to należy oglądać w realu. I należy przychodzić z własną wagą:
WAGA BAGAŻOWA LOTNICZA TURYSTYCZNA PODRÓŻNA WĘDKARSKA LCD 50kg + BATERIE - 5900804136057 - 15142417104 - Allegro
Bo to co na zdjęciach i w opisie potrafi się znacząco różnić. No i jak waga się nie zgadza to od razu mamy argument do negocjacji 😉

Estetyka Trekach na zdjęciach jest bdb.

Co do napędów.
Mam w jednym rowerze, starej przełajówce Specialized Crux z 2011 roku mechaniczną Tiagrę. W karbonowym Diverge z 2018 hydrauliczne 105. Klamki Tiagry są wygodniejsze. Ale mam w Diverge pierwsze klamki hydrauliczne Shimano, które były beznadziejne. Różnica w pracy napędu nieznacznie na korzyść 105.
Hamulce hydrauliczne duuużo lepsze niż moje mini v-brake w Crux. Ale jeździ mi się lepiej na Crux 🙂 Widać geo gravela mi nie pasuje.

Dopłata do spawów i lakieru. Zwykle to nie jest tylko to. Ramy aluminiowe klasy premium są zwykle robione z lżejszych, lepszych stopów aluminium. Testowałem parę graveli w zeszłym roku na ramach z alu 6061. Bergamont, Serious, coś tam jeszcze. Wszystkie były beznadziejne. Ciężkie krowy, zero dynamiki w tych ramach. Rama mojego Cruxa jest duużo lepsza. Jeździ się na niej prawie jak na karbonowej. Spawy mam podobne jak w tej czerwonej Sensie, którą wklejałem. Więc za to byłbym skłonny dopłacić. Ile? Nie wiem.

105 mają chyba dużo lepsze hamulce. Więc to też jest warte dopłaty. Bo za sam napęd być może nie warto.
Co do linek to ja wolę plątaninę i łatwy dostęp. Ale z tego powodu że grzebię. Przy 2000 km przebiegu zapewne pochowane linki są lepszym wyborem. Ale za wymianę łożysk sterowych w takim rowerze mój mechanik dolicza 400 zł za rozebranie i złożenie roweru.

 


 

Odnośnik do komentarza

Panowie! Fetysz spoin spawalniczych jest wyraźnie przereklamowany. Swego czasu niemiecki Rose - czyli raczej budżetowa marka - miało w ofercie aluminiowe szosy entry level za - już nie pomnę - pewnie coś w okolicach 1 tys. euro, a ze spoinami wygładzonymi "na wysoki połysk", że ramy wyglądały niczym karbonowe. Zresztą dalej najtańszy model aluminiowy Reveal Al trzyma się tej tradycji (ale tylko, tam gdzie patrzy się w pierwszym odruchu - przy główce ramy i łączeniu podsiodłowej z seatstayami):

cms.64cba1e4ed5529.49815800.jpg?im=Resiz

Ale nie przeceniałbym tego elementu. To tylko rodzaj wabika na klienta, jak widać nawet w najtańszych modelach...

Odnośnik do komentarza

W przypadku Rose, to bardziej konkurentem Domane AL miał być raczej Blend. Tak samo dopieszczona wizualnie rama (w MTB się nie bawią w szlifowanie). Rose nie podaje na jakich piastach ma koła, Domane poniżej 10k zł nie ma uszczelnianych łożysk.

W kontekście takich jazd, problemem jest brak mocowania bagażnika (są punkty montażowe nóżki, błotników i przepust na kable od oświetlenia na dynamo). Obstawiam, że obawiali się, że im posypie się stopniowanie modeli i cen. Jakby Blend wszedł w swojej cenie z bagażnikiem, to znacznie by zmalała grupa klientów zainteresowanych dopłaceniem do droższego Backroada AL. Zdecydowanie łatwiej szukać gravela o małym prześwicie i bardziej szosowej geometrii, niż szosy z opcją bagażnika i względnie sporym zapasem miejsca na opony.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...