Skocz do zawartości

Rower MTB/Gravel do 5500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie znam się na rowerach i częściach, dlatego chciałbym zasięgnąć pomocy. Szukam roweru Gravel/MTB do jazdy na różnorodnych nawierzchniach w przedziale cenowym mniej więcej do 5500 zł. Mój wzrost to 184 cm i 90-kilka kilogramów. Wcześniej miałem dwa Romet M1. a obecnie posiadam ten Rower górski MTB Romet Mustang M2 2024 | Rowerowy Sklep Internetowy bikeever.pl. Jeżeli chodzi o wrażenia to jest OK, wiadomo, że cena nie powala, ale znośnie się jeździ. Teraz chciałbym coś lepszego. Moim celem jest zaliczenie długich tras, które obejmą cały dzień - zamierzam zwiedzać różne zakątki, odkrywać nowe miejsca i jeździć po różnych nawierzchniach, czerpać przyjemność z jazdy. Zakupu zamierzam dokonać w pierwszych dniach marca. Chciałbym, że drodzy użytkownicy podrzucili mi linki z interesującymi rowerami, które należałoby rozważyć, doradzili czym kierować się przy zakupie i na co zwrócić uwagę. Dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza

Najpierw trzeba określić, czy dla Ciebie lepszym wyborem będzie gravel czy mtb. Napisz, gdzie jeździsz, jakie typu terenów będziesz chciał zwiedzać,  bo pojęcie 'różne nawierzchnie' niewiele mówi. W szczególności, określ czy zamierzasz jeździć po wybojach, dziurach,  korzeniach, czy może nawierzchnie będą różne, ale generalnie w miarę równe. 

Odnośnik do komentarza

Ja na Twoim miejscu, trzymałbym się z daleka od rowerów z widelcem RS Judy Silver.

Twój opis jest tak "dokładny", że można polecić równie dobrze Road+ jak i Fat Bike. Określ gdzie chcesz jeździć i jaki będzie to teren. Wiem że u nas nadal jest tendencja, żeby pchać się w MTB za każdym razem, jak zjedzie się tylko kawałek z asfaltu.

Pomijając kwestie techniczne typu kiepski widelec czy napęd, to co Ci nie pasuje w aktualnym rowerze? Pozycja jest zła, nie ten typ roweru, brak możliwości zmiany pozycji rąk, zbyt duże opory toczenia?

MTB i Gravel to dwa różne rowery. Każdy ma tyle samo zalet co wad.

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Szwedacz napisał(a):

No jak ma być wszędołaz, faktycznie wszędołaz, którym i bez ścieżki na azymut przez las polecisz, to wielkiej filozofii nie ma. Rekreacyjny MTB na szybkich i szerokich kapciach. Byle dobrze wyregulować pozycję... Tylko, że to się sprowadza do bardzo podobnego roweru jak obecny. (W sensie geometrii)

Dopóki się nie okaże, że według autora ten "teren" to jakiś żwir i ubita leśna ścieżka.

Jeżeli to rzeczywiście ma być MTB które obleci wszystko dookoła, to ja bym szukał MTB Trail, a nie XC.

Jeżeli żwir i polne ścieżki, ja bym szedł w strone Gravela.

Odnośnik do komentarza

Po mojemu XC na starą modłę też spokojnie obleci zamiast trailówki jeśli ten rower nie ma zobaczyć ambitniejszych szlaków o charakterze górskim. Za to powinno to pozwolić zbić cenę, bo to będą starsze modele z większą szansą na promocje. Zgoda, że trailówka przyjmie szerszą oponę.

Z tymi ubitymi ścieżkami to też nie taka oczywista sprawa. Taka mazurska/suwalska tarka na drogach gruntowych potrafi dać popalić. Na Mazowszu z kolei jak zjedziesz z gruntówek na faktycznie polne ścieżki, to masz niekończące się muldy, wystające i zbite kępki trawy, gdzie na dłuższą metę jedyne wyjście to lekki full, bo nawet przy kapciu 2.6" na dłuższą metę daje to w kość.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, sl66 napisał(a):

Napisz, gdzie jeździsz, jakie typu terenów będziesz chciał zwiedzać,  bo pojęcie 'różne nawierzchnie' niewiele mówi. W szczególności, określ czy zamierzasz jeździć po wybojach, dziurach,  korzeniach, czy może nawierzchnie będą różne, ale generalnie w miarę równe. 

Dzięki za zainteresowanie tematem. Widzę, że trafiłem w właściwe miejsce.

Odpowiadając na pytanie - 70% to jazda po asfalcie, najbardziej wybojowe powierzchnie to ścieżka leśna, w miarę równa. Nie zamierzam jeździć wyczynowo. Jestem amatorem. Jeżdżę w każdą porę roku, nawet jak śnieg leży, czy deszcz złapie mnie w trasie. 

4 godziny temu, kryptoszosowiec napisał(a):

Pomijając kwestie techniczne typu kiepski widelec czy napęd, to co Ci nie pasuje w aktualnym rowerze? Pozycja jest zła, nie ten typ roweru, brak możliwości zmiany pozycji rąk, zbyt duże opory toczenia?

Dobrze trafiłeś - opory powietrza są bardzo irytujące. Dodatkowo brakuje mi czasami dodatkowych przerzutek jak zjeżdżam ze stromej góry. Czasami też brakuje pozycji zmiany rąk. Czytałem, że MTB to rower uniwersalny, nadający się również do długich tras, jak i wycieczek na różne nawierzchnie. 

  

3 godziny temu, kryptoszosowiec napisał(a):

Jeżeli żwir i polne ścieżki, ja bym szedł w strone Gravela.

Dokładnie tak jest.

Chciałbym, żeby użytkownicy ocenili ten rower ORBEA ALMA H10 | ALMA H10 EAGLE | Rower górski męski 29cali i ewentualnie zaproponowali jakaś alternatywę.

Dzięki za zaangażowanie w temat. 

PS. Jeszcze takie coś znalazłem, cenowo stoi niżej.

LEVEL 6.0- MTB XC - Rowery i Akcesoria | Kross.eu

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, wykolejeniec napisał(a):

Jakieś propozycje? 

Ja bym zaczął od innej strony - czy jeździłeś na rowerze z barankiem ? 
Jeżeli nie to warto wypożyczyć np na dzień lub weekend i pojeździć, bo 15min w sklepie/pod sklepem może być za krótko. Np Decathlon wypożycza.

Drugie pytanie to czy ciągnie Cię w kierunku sportowo/szybko czy romantycznie/wycieczkowo ?

Interesuje Cię nowy rower czy używane wchodzą w grę ?

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Ja bym zaczął od innej strony - czy jeździłeś na rowerze z barankiem ? 
Jeżeli nie to warto wypożyczyć np na dzień lub weekend i pojeździć, bo 15min w sklepie/pod sklepem może być za krótko. Np Decathlon wypożycza.

Drugie pytanie to czy ciągnie Cię w kierunku sportowo/szybko czy romantycznie/wycieczkowo ?

Interesuje Cię nowy rower czy używane wchodzą w grę ?

Jeździłem i chciałbym uzyskać w końcu jakieś propozycje z zakresu MTB/Gravel.

Ciągnie mnie w kierunku romantycznie/wycieczkowo. Tak jak mówiłem, jeżdżę rekreacyjnie i amatorsko.

Wolałbym nowy rower.  

Odnośnik do komentarza

Z graweli też masz możliwość wyboru albo z napędem 2xx albo 1xx. Napędy 2xx generalnie są polecane jak się więcej jeździ pi asfaltach. Napędy 1xx jak więcej poza asfaltami, czyli w tzw. terenie. Na pewno szukaj czegoś co ma hamulce tarczowe hydrauliczne, karbonowy widelec i sztywne osie bo to już jest standard i do kupienia w zakładanym budżecie. Tak samo zresztą w mtb szukaj czegoś co ma sztywne osie i jakiś sensowny amortyzator. Te Twoje linkowane propozycje nie miały sztywnych osi. W zakładanym budżecie stale polecanymi rowerami grawelowymi z napędem 2xx są: Romet Aspre 2, Romet Boreas 2.0 (kiedyś była wersja GRX z napędem 2x10, tetaz chyba występuje tylko z napędem SRAM 1x11), Superior X-Road (jest wersja szosowa z napędem 2xx i grawelowa z napędem 1xx, obie wersje są na tej samej ramie), Kellys Soot 50 i Kross Esker 5.0. To jest chyba wszystko w budżecie do 5,5 tys. zł

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...