wykolejeniec Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu Witam, nie znam się na rowerach i częściach, dlatego chciałbym zasięgnąć pomocy. Szukam roweru Gravel/MTB do jazdy na różnorodnych nawierzchniach w przedziale cenowym mniej więcej do 5500 zł. Mój wzrost to 184 cm i 90-kilka kilogramów. Wcześniej miałem dwa Romet M1. a obecnie posiadam ten Rower górski MTB Romet Mustang M2 2024 | Rowerowy Sklep Internetowy bikeever.pl. Jeżeli chodzi o wrażenia to jest OK, wiadomo, że cena nie powala, ale znośnie się jeździ. Teraz chciałbym coś lepszego. Moim celem jest zaliczenie długich tras, które obejmą cały dzień - zamierzam zwiedzać różne zakątki, odkrywać nowe miejsca i jeździć po różnych nawierzchniach, czerpać przyjemność z jazdy. Zakupu zamierzam dokonać w pierwszych dniach marca. Chciałbym, że drodzy użytkownicy podrzucili mi linki z interesującymi rowerami, które należałoby rozważyć, doradzili czym kierować się przy zakupie i na co zwrócić uwagę. Dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 22 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Dodam, że taki rower mnie zainteresował: ORBEA ALMA H10 | ALMA H10 EAGLE | Rower górski męski 29cali Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Najpierw trzeba określić, czy dla Ciebie lepszym wyborem będzie gravel czy mtb. Napisz, gdzie jeździsz, jakie typu terenów będziesz chciał zwiedzać, bo pojęcie 'różne nawierzchnie' niewiele mówi. W szczególności, określ czy zamierzasz jeździć po wybojach, dziurach, korzeniach, czy może nawierzchnie będą różne, ale generalnie w miarę równe. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 22 godziny temu Udostępnij Opublikowano 22 godziny temu Ja na Twoim miejscu, trzymałbym się z daleka od rowerów z widelcem RS Judy Silver. Twój opis jest tak "dokładny", że można polecić równie dobrze Road+ jak i Fat Bike. Określ gdzie chcesz jeździć i jaki będzie to teren. Wiem że u nas nadal jest tendencja, żeby pchać się w MTB za każdym razem, jak zjedzie się tylko kawałek z asfaltu. Pomijając kwestie techniczne typu kiepski widelec czy napęd, to co Ci nie pasuje w aktualnym rowerze? Pozycja jest zła, nie ten typ roweru, brak możliwości zmiany pozycji rąk, zbyt duże opory toczenia? MTB i Gravel to dwa różne rowery. Każdy ma tyle samo zalet co wad. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 21 godzin temu Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu No jak ma być wszędołaz, faktycznie wszędołaz, którym i bez ścieżki na azymut przez las polecisz, to wielkiej filozofii nie ma. Rekreacyjny MTB na szybkich i szerokich kapciach. Byle dobrze wyregulować pozycję... Tylko, że to się sprowadza do bardzo podobnego roweru jak obecny. (W sensie geometrii) Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 20 godzin temu Udostępnij Opublikowano 20 godzin temu 44 minuty temu, Szwedacz napisał(a): No jak ma być wszędołaz, faktycznie wszędołaz, którym i bez ścieżki na azymut przez las polecisz, to wielkiej filozofii nie ma. Rekreacyjny MTB na szybkich i szerokich kapciach. Byle dobrze wyregulować pozycję... Tylko, że to się sprowadza do bardzo podobnego roweru jak obecny. (W sensie geometrii) Dopóki się nie okaże, że według autora ten "teren" to jakiś żwir i ubita leśna ścieżka. Jeżeli to rzeczywiście ma być MTB które obleci wszystko dookoła, to ja bym szukał MTB Trail, a nie XC. Jeżeli żwir i polne ścieżki, ja bym szedł w strone Gravela. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 20 godzin temu Udostępnij Opublikowano 20 godzin temu Po mojemu XC na starą modłę też spokojnie obleci zamiast trailówki jeśli ten rower nie ma zobaczyć ambitniejszych szlaków o charakterze górskim. Za to powinno to pozwolić zbić cenę, bo to będą starsze modele z większą szansą na promocje. Zgoda, że trailówka przyjmie szerszą oponę. Z tymi ubitymi ścieżkami to też nie taka oczywista sprawa. Taka mazurska/suwalska tarka na drogach gruntowych potrafi dać popalić. Na Mazowszu z kolei jak zjedziesz z gruntówek na faktycznie polne ścieżki, to masz niekończące się muldy, wystające i zbite kępki trawy, gdzie na dłuższą metę jedyne wyjście to lekki full, bo nawet przy kapciu 2.6" na dłuższą metę daje to w kość. Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 17 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu 4 godziny temu, sl66 napisał(a): Napisz, gdzie jeździsz, jakie typu terenów będziesz chciał zwiedzać, bo pojęcie 'różne nawierzchnie' niewiele mówi. W szczególności, określ czy zamierzasz jeździć po wybojach, dziurach, korzeniach, czy może nawierzchnie będą różne, ale generalnie w miarę równe. Dzięki za zainteresowanie tematem. Widzę, że trafiłem w właściwe miejsce. Odpowiadając na pytanie - 70% to jazda po asfalcie, najbardziej wybojowe powierzchnie to ścieżka leśna, w miarę równa. Nie zamierzam jeździć wyczynowo. Jestem amatorem. Jeżdżę w każdą porę roku, nawet jak śnieg leży, czy deszcz złapie mnie w trasie. 4 godziny temu, kryptoszosowiec napisał(a): Pomijając kwestie techniczne typu kiepski widelec czy napęd, to co Ci nie pasuje w aktualnym rowerze? Pozycja jest zła, nie ten typ roweru, brak możliwości zmiany pozycji rąk, zbyt duże opory toczenia? Dobrze trafiłeś - opory powietrza są bardzo irytujące. Dodatkowo brakuje mi czasami dodatkowych przerzutek jak zjeżdżam ze stromej góry. Czasami też brakuje pozycji zmiany rąk. Czytałem, że MTB to rower uniwersalny, nadający się również do długich tras, jak i wycieczek na różne nawierzchnie. 3 godziny temu, kryptoszosowiec napisał(a): Jeżeli żwir i polne ścieżki, ja bym szedł w strone Gravela. Dokładnie tak jest. Chciałbym, żeby użytkownicy ocenili ten rower ORBEA ALMA H10 | ALMA H10 EAGLE | Rower górski męski 29cali i ewentualnie zaproponowali jakaś alternatywę. Dzięki za zaangażowanie w temat. PS. Jeszcze takie coś znalazłem, cenowo stoi niżej. LEVEL 6.0- MTB XC - Rowery i Akcesoria | Kross.eu Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu No to tak jak pisali, MTB, nawet w stylu ATB to lekka przesada i raczej za gravelami się rozglądaj. Nie wykorzystasz terenowych zalet MTB, a zawsze będzie ciut ciężej na drogach. Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 16 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu 17 minut temu, Szwedacz napisał(a): No to tak jak pisali, MTB, nawet w stylu ATB to lekka przesada i raczej za gravelami się rozglądaj. Nie wykorzystasz terenowych zalet MTB, a zawsze będzie ciut ciężej na drogach. Jakieś propozycje? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 13 godzin temu Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu 3 godziny temu, wykolejeniec napisał(a): Jakieś propozycje? Ja bym zaczął od innej strony - czy jeździłeś na rowerze z barankiem ? Jeżeli nie to warto wypożyczyć np na dzień lub weekend i pojeździć, bo 15min w sklepie/pod sklepem może być za krótko. Np Decathlon wypożycza. Drugie pytanie to czy ciągnie Cię w kierunku sportowo/szybko czy romantycznie/wycieczkowo ? Interesuje Cię nowy rower czy używane wchodzą w grę ? Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 12 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 26 minut temu, Pepe75 napisał(a): Ja bym zaczął od innej strony - czy jeździłeś na rowerze z barankiem ? Jeżeli nie to warto wypożyczyć np na dzień lub weekend i pojeździć, bo 15min w sklepie/pod sklepem może być za krótko. Np Decathlon wypożycza. Drugie pytanie to czy ciągnie Cię w kierunku sportowo/szybko czy romantycznie/wycieczkowo ? Interesuje Cię nowy rower czy używane wchodzą w grę ? Jeździłem i chciałbym uzyskać w końcu jakieś propozycje z zakresu MTB/Gravel. Ciągnie mnie w kierunku romantycznie/wycieczkowo. Tak jak mówiłem, jeżdżę rekreacyjnie i amatorsko. Wolałbym nowy rower. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Z graweli też masz możliwość wyboru albo z napędem 2xx albo 1xx. Napędy 2xx generalnie są polecane jak się więcej jeździ pi asfaltach. Napędy 1xx jak więcej poza asfaltami, czyli w tzw. terenie. Na pewno szukaj czegoś co ma hamulce tarczowe hydrauliczne, karbonowy widelec i sztywne osie bo to już jest standard i do kupienia w zakładanym budżecie. Tak samo zresztą w mtb szukaj czegoś co ma sztywne osie i jakiś sensowny amortyzator. Te Twoje linkowane propozycje nie miały sztywnych osi. W zakładanym budżecie stale polecanymi rowerami grawelowymi z napędem 2xx są: Romet Aspre 2, Romet Boreas 2.0 (kiedyś była wersja GRX z napędem 2x10, tetaz chyba występuje tylko z napędem SRAM 1x11), Superior X-Road (jest wersja szosowa z napędem 2xx i grawelowa z napędem 1xx, obie wersje są na tej samej ramie), Kellys Soot 50 i Kross Esker 5.0. To jest chyba wszystko w budżecie do 5,5 tys. zł Odnośnik do komentarza
wykolejeniec Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Co myślicie o tym? Rower gravel Romet Aspre 3 2024 - sklep Rowerzysta.pl Rower gravel Merida SILEX 200 M(52) CRAYON TEAL(BLACK/TEAL Esker 2.0- Rowery gravel - Rowery i Akcesoria | Kross.eu Rower gravelowy ROMET BOREAS 2 2024 zielono-grafitowy 54 | Romet.pl Rower gravel Kellys Soot 50 - sklep Rowerzysta.pl Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Jeśli chodzi o przełożenia, to tu sobie wszystko możesz przeliczyć: https://mike-sherman.github.io/shift/ Co do Sootów, to bym pokopał więcej w sieci, miały jakąś wadę projektową i problemy z rurami sterowymi. Eskery są sporych wyprzedażach ostatnio. Jeszcze możesz Focus Atlasa 6.7/6.8 rozważyć (czasem .8 był na lepszych promocjach niż .7). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się