Skocz do zawartości

Jaki hardtail zamiast gravela? [8 tyś]


Rekomendowane odpowiedzi

Accent to tez Ali Express ale z ich logo 🙂

Waga to jedno ale jestem za tym zeby kupowac pewne komponenty i na pewno nie nadmiernie wycieniowane. Koledze jadac ze mna pekla sztyca podsiodlowa i zaliczyl glebe. Paru juniorow, ktorym pekly szosowe kierownice karbonowe na brukach tez widzialem.

No i warunki brzegowe dla kogos kto wazy 100 kg sa inne niz dla kogos kto wazy 70 kg.

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, jajacek napisał(a):

Accent to tez Ali Express ale z ich logo 🙂

Waga to jedno ale jestem za tym zeby kupowac pewne komponenty i na pewno nie nadmiernie wycieniowane. Koledze jadac ze mna pekla sztyca podsiodlowa i zaliczyl glebe. Paru juniorow, ktorym pekly szosowe kierownice karbonowe na brukach tez widzialem.

No i warunki brzegowe dla kogos kto wazy 100 kg sa inne niz dla kogos kto wazy 70 kg.

Accent o którym piszę to lepszy stop aluminium a nie karbon i bardziej to miałem na myśli niż "markowość" Swoją drogą wielu moich znajomych używa kompenentów Accenta i nikt nie narzeka.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Yacko napisał(a):

Oryginalne siodełko plus sztyca Chisela 2022r. to około 650g. Zmiana na sztycy i siodła na karbonowe ElitaOne obcięła wagę o prawie 400g. Jeśli ktoś się boi chińskiego karbonu to niewiele cięższa jest aluminiowa sztyca Accent Exe Pro.

Ja jednak dozbieram do sztycy np Ritchey flexlogic, a siodełko ma być wygodne.

Odnośnik do komentarza

Karbonowych sztyc nie polecam. Polecam te z decathlonu. Kosztują 200 zł, mają grubsze ścianki i gwarancję deca. Jeśli nie przesadzimy z siłą dokrecenia to są wieczne. 

Kolega ostatnio złamał kierownice w ns bike synonym. Ponoć częsty problem w tych rowerach. Wymienili mu na nową, ale do prostej kierownicy karbonowej boi się wrócić. Trwalsze są karbonowe zintegrowane kierownice z Chin. Kierownica najbardziej jest narażona na zbyt mocne ściśnięcie mostkiem. Jeśli nie ma mostka, to jej źle nie scismiemy i będzie wieczna. 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Locomotiv21 napisał(a):

Wystarczy wpisać w YouTube "How to break your Chinese carbon handlebar"

Filmiki dają do myślenia

To samo może być z karbonową sztycą z Chin

Dlatego wolę kierownicę z lekkiego stopu Alu np. sprawdzoną w boju FUNN FLAME ON.

Co do sztyc Elita One to kilku znajomych jeździ w tym jeden z dość słuszna wagą i wszystko gra. Ryzyko jest pewnie większe niż w znanych markach, ale te znane też czasem pękają.

Odnośnik do komentarza

Mam karbonową sztycę i kierę w gravelu.

Mam karbonową kierę w mtb. 

Lekkie, lekko pracujące. Klucz dynamometryczny jest niezbędny. 

No i nie kupować najtańszego karbonu, ale przecież jest masa solidnych producentów, gdzie ludzie kupili już dawno - rok temu kolega wziął do szosy aero od Evkin, nic się nie dzieje. I przykładów można mnożyć. Chińczyk zrobi co zamawiający chce, pytenie za ile i jaka kontrola jakości. Jak ktoś kupuje tanio to kupi tani szit. Ale można kupić taniej niż spec, trek i pare innych marek a jakość będzie podobna.

Inne: Hygge, flyxia, Lexon, Ryet. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Przemeg napisał(a):

Mam karbonową sztycę i kierę w gravelu.

Mam karbonową kierę w mtb. 

Lekkie, lekko pracujące. Klucz dynamometryczny jest niezbędny. 

No i nie kupować najtańszego karbonu, ale przecież jest masa solidnych producentów, gdzie ludzie kupili już dawno - rok temu kolega wziął do szosy aero od Evkin, nic się nie dzieje. I przykładów można mnożyć. Chińczyk zrobi co zamawiający chce, pytenie za ile i jaka kontrola jakości. Jak ktoś kupuje tanio to kupi tani szit. Ale można kupić taniej niż spec, trek i pare innych marek a jakość będzie podobna.

Masz rację, że Chińczyk zrobi co zamawiający chce. Tylko nie każdy chce ryzykować i testować na sobie.

Odnośnik do komentarza

Ale co chcesz testować? Jak kupisz kiere wyżej wymienionych producentów to dostajesz dobry produkt w ok cenie. To tak jakby pisac, że carbonda jest be bo to chinol. A pół kraju jeździ na eskerach i nie tylko gdzie ramy od carbony masz pomalowane. 

Wszystko może pęknąć i się zepsuć, ot rachunek prawdopodobieństwa. 

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, mareckiabc napisał(a):

Zamówiłem sztyce i kierownice z karbonu S-Works do Speca. Jak to jest z mostkiem z karbonu. Stosuje się czy raczej odpuścić? 

Spec ani inni czołowi producenci raczej nie robią mostków z karbonu do MTB. Mamy mostek Ritchey karbonowy oryginalny szosowy w rowerze torowym. Ale tam nie ma takich przeciążeń jak w MTB.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Przemeg napisał(a):

Ale co chcesz testować? Jak kupisz kiere wyżej wymienionych producentów to dostajesz dobry produkt w ok cenie. To tak jakby pisac, że carbonda jest be bo to chinol. A pół kraju jeździ na eskerach i nie tylko gdzie ramy od carbony masz pomalowane. 

Wszystko może pęknąć i się zepsuć, ot rachunek prawdopodobieństwa. 

Markę Carbonda czy Flyxia znam (ramę Carbondy może bym kupił), Evkin nie znam.

Przecież ja Tobie nie mówię żebyś nie kupował sztycy czy kierownicy Evkin - ja na ten moment nie kupię, bo nie znam firmy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...