Bob Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Hej wszystkim. Co sądzicie o tej Meridzie. Roczna za 4000 na ol. Głównie na Singletracki. Bo mi cena na Chisela dziś wzrosła 🙂 SPECYFIKACJA: RAMA BIG.NINE PRO materiał: Aluminium rozmiar koła 29 standard osi 148x12mm standard osi suportu BB92 ROZMIAR RAMY XL WAGA 11,9 kg WIDELEC Manitou Markhor Comp powietrzny skok zawieszenia 100mm taperowany zdalna blokada skoku offset 51mm PIASTA PRZÓD Shimano MT400-B szerokość przedniej piasty 110x15mm 32 szprychy Centerlock PIASTA TYŁ Shimano MT400-B szerokość tylnej piasty 148x12mm 32 szprychy Centerlock PRZERZUTKA TYŁ Sram SX Eagle MANETKA TYŁ Sram SX Eagle MECHANIZM KORBOWY Sram X1 1000 Eagle 32T 175 mm->XL WKŁAD SUPORTU Sram BB DUB PF MTB 92 WOLNOBIEG / KASETA Sram PG-1210 Eagle 11-50T 12 przełożenia ŁAŃCUCH Sram SX Eagle OŚ TYŁ MERIDA COMP TR zawiera zintegrowany klucz imbusowy 6/4mm SZPRYCHY Czarne stalowe OBRĘCZ MERIDA COMP CC szerokość wewnętrzna 20mm materiał: aluminium OPONA PRZÓD Maxxis Ikon 29x2.2" zwijana OPONA TYŁ Maxxis Ikon 29x2.2" zwijana DĘTKI Ultralite-29 TARCZA HAMULCOWA TYŁ Shimano RT10 160 mm TARCZA HAMULCOWA PRZÓD Shimano RT10 180 mm HAMULEC PRZÓD Shimano MT-200 2 tłoczkowe HAMULEC TYŁ Shimano MT-200 2 tłoczkowe CHWYTY KIEROWNICY MERIDA COMP EC KIEROWNICA MERIDA EXPERT CC materiał: aluminium szerokość 720mm płaska STERY FSA NO.55E MOSTEK MERIDA EXPERT CC materiał: aluminium średnica 31.8mm kąt mostka -6° SXL-100 mm, XXL-110 mm ROZMIAR MOSTKA S-70 mm, M-80 mm, L-90 mm, XL-100 mm, XXL-110 mm SIODŁO MERIDA COMP CC SZTYCA MERIDA COMP CC materiał: aluminium średnica 30.9mm przesuniecie 0mm OBEJMA PODSIODŁOWA MERIDA EXPERT Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca W Big Nine Pro była zawsze rama Big Nine Lite. Była to dobra rama alu ze sztywną osią z Boost o wadze ok. 1850 gramów i z trochę przestarzałą geometrią. Amor Manitou Markhor. Nie jeździłem. Są co do niego skrajnie sprzeczne opinie. Niektóry użytkownicy twierdzą że amortyzacja lepsza niż RockShox. A jeden z najlepszych serwisów zawieszeń w PL twierdzi że koło RockShoxa to blisko nie stał. W każdym razie ze względu na wąskie lagi 30 mm do max 90 kg wagi. Napęd taniutki, koła taniutke, atrapy hamulców, tarcze z gównolitu. Nie jest to konfiguracja Meridy Big Nine Pro bo była ona zupełnie inaczej skonfigurowana. To jest rower wart maks 3k. Odnośnik do komentarza
Bob Opublikowano 21 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca No właśnie napisane w ogłoszeniu, że coś tam zmienione w napędzie. Reszta ogłoszeń z tym modelem około 5,5 tys, ten 4 tys. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca 15 godzin temu, jajacek napisał(a): z trochę przestarzałą geometrią Pytanie z ciekawości, na czym polega przestarzałość tej geometrii? Jakie w ogóle są trendy w geometrii mtb, co się zmieniło na przestrzeni ostatnich 5-10 lat? Jeśli komuś będzie się chciało napisać o tym kilka zdań to będę wdzięczny 🙂 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca Markhor to taki gorszy odpowiednik Judy Gold od RS (Judy ma lepszy tłumik, lepiej jest wykonany i jest tańszy w serwisie). To podstawowy widelec na goleniach alu o średnicy 30mm, prościutki tłumiczek odbicia + blokada skoku. Potwierdzam też to co wspomniał @jajacek koła, napęd i hamulce to taka najniższa półka w dzisiejszych czasach. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca 12 minut temu, sl66 napisał(a): Pytanie z ciekawości, na czym polega przestarzałość tej geometrii? Jakie w ogóle są trendy w geometrii mtb, co się zmieniło na przestrzeni ostatnich 5-10 lat? Jeśli komuś będzie się chciało napisać o tym kilka zdań to będę wdzięczny 🙂 Kąt główki coraz bardziej wypłaszczony (10 lat temu HT a'la XC/maraton miał 73-70 stopni, obecnie standard to 67-69 ale zdarzają się już rowery w tej kategorii z kątem 65,5). Coraz większy reach. Ostatnio też mniej konserwatywne podejście do krótkiego tyłu (kiedyś rower 29" miał "przepisowe" 425mm dzisiaj jest większa swoboda ze wzgl. na trendy stosowania większych opon). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca Pierwszy MTB na sztywnym widelcu miałem w 1992 roku na kołach 26 cali 🙂 Do jazdy w terenie się nie nadawał 🙂 Pierwszy porządny MTB jaki miałem to był Specialized Crave Pro z roku 2014. Bez sztywnych osi. Wąska podsiodłówka 27,2. To był już rower z grupy entry level racing bike. Ja go klasyfikuję jako rekreacja plus. Jego geo wyglądało tak: Po płaskim jechało się jako tako. Zjazd ze stromego podjazdu to był dramat. Trzeba było wisieć za siodełkiem nad tylną oponą ze względu na bardzo stromy kąt główki rury sterowej 71,5 stopnia. Kolejnym moim rowerem MTB był Specialized Chisel Expert 2018. Miał już sztywną oś z Boost. Taka była geo: Kąt główki trochę się wypłaszczył czyli lepiej na zjeździe. Kąt rury podsiodłowej odrobinę się wyostrzył się o 1 stopień czyli lepiej na płaskim. Stack mocno się zmniejszył. Reach odrobinę się powiększył. Czyli się wyciągamy do przodu i do dołu. Baza kół się ciut wydłużyła. Odrobinę skrócone zostały tylne widełki co sprzyja zwrotności. Trochę obniżony został środek suportu co obniża środek ciężkości. Wąska podsiodłówka 27,2. Na tym rowerze jeździło mi się świetnie. W 2020 nadszedł nowy Chisel do dzisiaj sprzedawany. Co ciekawe to skrócił się reach. Wbrew trendom. Zmniejszył się całkiem sporo kąt wypłaszczenia główki rury sterowej o 1,8 stopnia. Podniesiono jednak wysokość środka suportu. 2 mm czyli tyle co nic wydłużono tylne widełki. No i zwiększono średnicę sztycy podsiodłowej. Tym nie jeździłem, więc nie wiem jak odczucia z jazdy. Taka jest geo tej ramy Meridy: Jak widać kąt główki jest trochę przestarzały podobnie jak kąt rury podsiodłowej. A najnowsze trendy? Jak dokończę oglądać wyścig E3 Saxo Bank Classic 🙂 Może @Oskarr @dfq lub inni koledzy coś dopiszą jeśli chodzi o hardtaile. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca @jajacek nowy Chisel ma większy reach niż starszy model. Chyba, że myślisz o reachu całkowitym razem z mostkiem - to masz, rację jest krótszy. Z kątem podsiodłówki moim zdaniem sprawa jest bardziej skomplikowana. Założenie jest dobre biorąc pod uwagę kwestię dociążenia przedniego koła na podjazdach. Jeżeli ktoś się ściga / jeździ faktycznie po górach to ta stroma podsiodłówka na pewno pomaga. Natomiast przy jeździe w terenie, ale względnie po płaskim przy dłuższej jeździe (jeśli głównie siedzimy na siodełku) robi się niekomfortowo. Taka przesunięta do przodu pozycja przenosi ciężar ciała na ręce. W moich rowerach mam kąty podsiodłówek: - 73* i sztyca z offsetem 25mm - 73,5* i sztyca z offsetem 20mm - 74* i sztyca z offsetem 15mm W rowerze z podsiodłówką 74* mój zadek próbuje się przesunąć do tyłu. Sprawdziłem pionem i to się wstępnie potwierdziło - kolano jest za bardzo wysunięte do przodu. Będę zmieniał sztycę na model z offsetem 30mm. Wstał Sprzed Kompa, który jeździ na ultramaratonach na Chiselu opowiada na YT o swoich bikefittingowych doświadczeniach. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Marca Udostępnij Opublikowano 23 Marca 10nlat temu rowery mtb były krótkie, z długimi mostkami, z siodelkami bardziej nad tylnym kołem z ostrą główką w okolicy 71 stopni. Później była progresywna geometria, mocno wydłużona. Górna rurka ze skróconym mostkiem, z mocniej przesunięta pozycja do przodu I obniżonym przodem. Później w mtb zaczęły być modne rowery downcounty, to trochę powrót do wcześniejszej geometri, podniesiono kokpit i jeszcze bardziej wywłaszczono główkę mostka. Obecnym standardem do xc jest długa Górna rurka, bardzo krotki mostek -40-60 mm, kątowanie w okolicy 68 stopni I bardziej płaskiego kąt rurki podsiodlowej, sama główką mostka też krótka w okolicy 80-100 mm w zależności od rozmiaru ramy. Mamy też większą bazę kół. Większość zmian jest spowodowana dużo trudniejszymi trasami mtb w xc jak i xcm. Taka geometria jest też bezpieczniejsza dla użytkownika. Dla osób jeżdżących rekreacyjnie przestarzała geometria jest wygodniejsza i lepsza 🙂 ale różnica na górskich singlach jest wielka. Twistera w Bielsku na xc900 z kątem 68 stopni robiłem w koło 10 minut, na Indianie z 71stopni utrzymanie czasu w okolicy 10:30 było wyzwaniem. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 23 Marca Udostępnij Opublikowano 23 Marca 6 godzin temu, Oskarr napisał(a): Dla osób jeżdżących rekreacyjnie przestarzała geometria jest wygodniejsza i lepsza 🙂 ale różnica na górskich singlach jest wielka. Twistera w Bielsku na xc900 z kątem 68 stopni robiłem w koło 10 minut, na Indianie z 71stopni utrzymanie czasu w okolicy 10:30 było wyzwaniem. Myślę, że do rekreacji bardzo dobra jest geometria expl540 - podsiodłówka 73* i główka 68*. Łagodny kąt główki amatorowi da większą pewność na zjazdach. Odnośnik do komentarza
mariaN Opublikowano 23 Marca Udostępnij Opublikowano 23 Marca Witam. Specyfikacja jaką podałeś nie pasuje do meridy big nine pro, albo ktoś wymieniał cześć z lepszych na gorsze i teraz szuka chętnego na to co zostało, albo sprzedaje coś czego nie ma, jak ktoś napisał warte w porywach 3 tys. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się