Katka Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Dzień dobry, przymierzam się do zakupu roweru, który służyłby mi na kilkudniowe wycieczki. Dlatego szukam takiego, który posiada bagażnik lub możliwość jego zamontowania (będę jeździć z małym bagażem, nie targam namiotu, pakuję się baaardzo minimalistycznie). Zakładam poruszanie się głównie po asfalcie, ale znając polskie szlaki rowerowe często dziurawym; nie ominie się też dróg szutrowych, zapiaszczonych odcinków, kocich łbów. W związku z tym przerażają mnie wąskie opony montowane w trekkingach. Z drugiej strony wiele się zmienia w temacie ścieżek rowerowych i może takie wertepy, jakich doświadczyłam np. na szlaku Zielona Odra, odejdą wkrótce w niepamięć? Moje wymagania to napęd 3*10, amortyzator powietrzny (lub wcale?), rozsądna waga, rama męska. Mam ok 167cm wzrostu, przekrok 79cm, zawsze jestem na granicy rozmiarów. Miałam okazję jeździć na starym modelu Cube cross exc rozmiar 50, który mi odpowiadał. Szukając czegoś zbliżonego znalazłam: Radon Sunset 9 - pozycja na nim będzie chyba zbliżona? wychodzi mi rozmiar 48 (górne rejestry), tylko czy przekrok ramy jest dla mnie odpowiedni? No i te wąskie opony, czy da się założyć coś szerszego? Cube Kathmandu Pro - gorszy amor, bardziej wyprostowana pozycja niż w powyższych modelach, rozmiar między 46 a 50 Proszę o doradztwo i sugestie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Radon Scart Light męski lub Lady 9.0 i 10.0 Odnośnik do komentarza
Katka Opublikowano 7 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Dlaczego ten? Łatwiej pod niego dopasować szersze opony? I inny bagażnik? W tabelce z rozmiarami jestem bardziej w wymiarach, a jest wyższy w przekroku od sunset??? Do tego bardzo mały reach , nie będę zbyt wyprostowana, jak na koniu? 🙂 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia @Katka czy bardzo zależy Ci na napędzie 3x10 ? Bo np 1x12 będzie miał porównywalne pokrycie. Jeżeli dopuszczasz napęd 1x to przymierz się do Marina DSX 2 (rozmiar M - one są krótsze) lub DSX FS (rozmiar S - ten model jest dłuższy). Bez błotników założysz opony 28x2.0, z błotnikami 28x1.6 Bagażnik założysz. Do DSX 2 nóżkę założysz (ma fabryczne miejsce, w DSX FS trzeba pokombinować) W DSX 2 Mka przekrok wys. 70cm, DSX FS Ska przekrok wys. 67cm Odnośnik do komentarza
Katka Opublikowano 7 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Zależy mi na napędzie 3x10. W góralu mam 1x12, bo już nic sensownego w 3x10 nie produkują. Jestem zagorzałym wyznawcą 3x10 i nic na to nie poradzę 😜 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 1 godzinę temu, Katka napisał(a): Zależy mi na napędzie 3x10. W góralu mam 1x12, bo już nic sensownego w 3x10 nie produkują. Jestem zagorzałym wyznawcą 3x10 i nic na to nie poradzę 😜 To skoro jesteś wyznawcą to nie można się z tym kłócić 😉 Odnośnik do komentarza
Katka Opublikowano 8 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia A poza tym ten marin ma kąt główki ramy 68.5 st. To chyba bardziej zjazdowy on niż crossowy? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Godzinę temu, Katka napisał(a): A poza tym ten marin ma kąt główki ramy 68.5 st. To chyba bardziej zjazdowy on niż crossowy? W Marinie mają fantazję 😉 Na razie jeżdżę nim po mieście i leśnych ścieżkach i daje radę jako cross/commuter 😉 Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 13 godzin temu, Pepe75 napisał(a): Na razie jeżdżę nim po mieście i leśnych ścieżkach i daje radę jako cross/commuter 😉 Wersja brąz czy koral ? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Czarny, ale wizualnie najbardziej podobała mi się 1-ka 2022/2023 w „brudnobiałym” kolorze, niestety Lki już były niedostępne. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Ten Marin ma na stronie informacje o kącie główki 69,5°, co nijak nie pasuje do zdjęcia roweru na stronie 🙂 Na grafice wygląda to tak, jakby efektywny kąt wynosił z 65°, co jest bezsensowne w tego typu rowerach. Zajęło mi chwilę aby się połapać, gdzie producent kłamie. Teoretycznie mamy ramę z kątem 69,5°, ale później producent daje widelec, który ma dodatkowy kąt, który nazywa offsetem. W autocadzie wychodzi mi, że wyprzedzenie samego widelca wynosi 6°, co daje wypadkową 63,5° - absurdalnie mało. Dla porównania Rockrider XC 100 - 69,5, XC 900 68, canyon neuron 66°, spectral 64,5° - a ten to typowy rower enduro. Jeśli dopuszczasz napędy 1x, to ja bym szedł w mtb z rekreacyjną geometrią, jakieś cube attention, albo Rockrider EXPL 540/700 (ten drugi jest w fajnej promocji, ale tam tylko 1x10 albo 1x11, napędowo lepiej wyglądają rowery z serii XC, ale dostaje się tam dość wyciągniętą pozycję): https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-700-27-5/_/R-p-332129 Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 19 minut temu, Oskarr napisał(a): Rockrider EXPL 540/700 I co ważne, skoro to ma być, jak w tytule @Katka: "rower na wycieczki z sakwami", te rowery mają inserty do montażu tylnego bagażnika. Temat przewożenia sakw załatwiony. Nie trzeba nabywać drogich bagażników dla rowerów bez otworów montażowych, ani bagażników mocowanych do sztyc. Oba te rozwiązania są problematyczne i niepewne dla sakw, zwłaszcza dużych i ciężkich. Cube Attention mają chyba możliwości montażu bagażników, ale chyba nie mają sztywnych osi. Odnośnik do komentarza
Katka Opublikowano 9 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Mam już górską maszynę, więc szukam czegoś odmiennego. W tych Radonach przeraża mnie tylko wąska opona, do której nie jestem przyzwyczajona; może niesłusznie? Chciałabym dowiedzieć się co takiego jest w modelu scart light, że p.Jacek poleca go zamiast sunset-a? I jak się to ma do tego Cube'a Kathmandu? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 29 minut temu, Oskarr napisał(a): Ten Marin ma na stronie informacje o kącie główki 69,5°, co nijak nie pasuje do zdjęcia roweru na stronie 🙂 Na grafice wygląda to tak, jakby efektywny kąt wynosił z 65°, co jest bezsensowne w tego typu rowerach. Zajęło mi chwilę aby się połapać, gdzie producent kłamie. Teoretycznie mamy ramę z kątem 69,5°, ale później producent daje widelec, który ma dodatkowy kąt, który nazywa offsetem. W autocadzie wychodzi mi, że wyprzedzenie samego widelca wynosi 6°, co daje wypadkową 63,5° - absurdalnie mało. Dla porównania Rockrider XC 100 - 69,5, XC 900 68, canyon neuron 66°, spectral 64,5° - a ten to typowy rower enduro. Jeśli dopuszczasz napędy 1x, to ja bym szedł w mtb z rekreacyjną geometrią, jakieś cube attention, albo Rockrider EXPL 540/700 (ten drugi jest w fajnej promocji, ale tam tylko 1x10 albo 1x11, napędowo lepiej wyglądają rowery z serii XC, ale dostaje się tam dość wyciągniętą pozycję): https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-700-27-5/_/R-p-332129 Chyba większość widelców ma offset, z tym że amortyzowane zazwyczaj mają tuż przy osi i wrażenie wizualne jest trochę inne. Jak w XC100 w autocadzie pociągniesz wirtualną linię od styku ramy i widelca do osi koła to wyjdzie Ci mniejszy kąt niż 69,5. Rudy od RockShoxa też jest w ten sposób wykonany. Polecam rower obejrzeć na żywo, przejechać się i dopiero wydawać oceny że to nie jeździ 😉 Dla mnie są różnice między EXPL540, a DSX: - suport jest niżej, co w jeździe miejskiej i częstym zatrzymywaniu dla mnie jest wygodniejsze/praktyczniejsze - opony 700x42 lub 700x45 idealne do miasta i "pod miasto" - wiem, że do turystycznego mtb też takie założę - ale wygląda to tak sobie Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 52 minuty temu, APZ napisał(a): I co ważne, skoro to ma być, jak w tytule @Katka: "rower na wycieczki z sakwami", te rowery mają inserty do montażu tylnego bagażnika. Temat przewożenia sakw załatwiony. Nie trzeba nabywać drogich bagażników dla rowerów bez otworów montażowych, ani bagażników mocowanych do sztyc. Oba te rozwiązania są problematyczne i niepewne dla sakw, zwłaszcza dużych i ciężkich. Cube Attention mają chyba możliwości montażu bagażników, ale chyba nie mają sztywnych osi. Zaproponowany przeze mnie DSX ma otwory na bagażnik i błotniki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się