Skocz do zawartości

Upgrade amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i dziękuję za przyjęcie do grona. 

Niedawno nabyłem Treck’a PC 9.6 CF    w rozmiarze L. Ma on fabrycznie zamontowany amorek RS Gold 100mm, offset 44mm. Chciałbym go wymienić na coś wydajniejszego, np RS Sid. Pytanie czy warto? Czy macie jakieś inne propozycje? 
 

Z góry dziękuję za porady.

 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Rafio napisał(a):

Cześć, 

Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i dziękuję za przyjęcie do grona. 

Niedawno nabyłem Treck’a PC 9.6 CF    w rozmiarze L. Ma on fabrycznie zamontowany amorek RS Gold 100mm, offset 44mm. Chciałbym go wymienić na coś wydajniejszego, np RS Sid. Pytanie czy warto? Czy macie jakieś inne propozycje? 
 

Z góry dziękuję za porady.

 

Bawiłeś już nim w terenie ? Dlaczego przekreślasz golda ? To absolutne minimum z amorów RS. Rozbierany był na tym forum na czynniki. Masz sysyem innowacyjny w postaci  IspSpeed + niezły  amor z przodu. Sid jest  klasy wyższej ale nie poczujesz wydatnie różnicy poza precyzyjniejszym wybieraniem  drobnych nierówności. To nie jest tak jak przypuszczasz( być może) , że zwiększasz Travel że 100 na 130 i jest zauważalny skok i brak dobić na technicznych trasach. Ale cóż... kto bogatemu zabroni. Jeśli masz taki zamiar, to najlepiej j najtaniej jest wykonać tę operację jeszcze przed wyjazdem  ze sklepu. 

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
W dniu 13.12.2023 o 16:35, Rafio napisał(a):

Cześć, 

Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i dziękuję za przyjęcie do grona. 

Niedawno nabyłem Treck’a PC 9.6 CF    w rozmiarze L. Ma on fabrycznie zamontowany amorek RS Gold 100mm, offset 44mm. Chciałbym go wymienić na coś wydajniejszego, np RS Sid. Pytanie czy warto? Czy macie jakieś inne propozycje? 
 

Z góry dziękuję za porady.

 

Na www zumbistore.pl masz mega promocję na RS SIS 15x110 z 5600zł na 4390zł (!). Masz tez nieco większy skok (120mm) . Bedzie lepiej działał w sakli mikro i makro. Odsprzedając golda ulżysz nieco kosztom.

Odnośnik do komentarza

Za takie pieniądze można mieć Fox'a factory na tłumiku grip 2 albo float 4. Różnica w pracy Fox'a i SiD Ultra jest sporo wyraźniejsza (na korzyść Fox'a) niż pomiędzy SiDem a Reconem.

Swoją drogą w PL ceny promo na wyprzedażach są symboliczne ?. Czasami warto spojrzeć na ceny w sklepach niemieckich, francuskich, hiszpańskich czy nawet brytyjskich (jeszcze na rowerówkę z tego kierunku ceł nie ma).

image.png.74c92d198a897b6f63edbddc9f1ba889.png

Odnośnik do komentarza
Teraz, mike21 napisał(a):

Za takie pieniądze można mieć Fox'a factory na tłumiku grip 2 albo float 4. Różnica w pracy Fox'a i SiD Ultra jest sporo wyraźniejsza (na korzyść Fox'a) niż pomiędzy SiDem a Reconem.

Nie wiem jak tłumik FIT4 bo nie miałem. Mam natomiast Foxa Performance z GRIP. Jest trochę lepiej niż w Rebie i amor jest trochę lżejszy ale nie jest to jakąś kolosalna różnica. Miałem kiedyś Foxa Float Evolution z 2014 z tłumikiem OC i tamten był zdecydowanie lepiej wybierający małe nierówności. Brakuje mi możliwości regulacji tłumienia wolnej kompresji. Jeździłem na SIDzie testowo i miałem wrażenie że wybieranie małych nierówności było ciut lepsze. Muszę kiedyś to dogłębniej przetestować. No i SID ma low speed compresssion którego Fox z GRIPem nie ma. 

Odnośnik do komentarza

Bardzo ogólnie rzecz ujmując tlumiki FIT są prostsze i łatwiej się do nich przyzwyczaić (właściwie nic nie trzeba z nim robić i działa). GRIPy sa barsziej wyszukane i zabawa siè zaczyna wraz z ich ustawieniami - moźna sobienusytawić czułość odpowiadającą płynięciu na pontonie i nadal nie będzie wielkiej podatności na pedałowanie i nie będzie głupiał na szybkichnjazdach po nierównościach. 

GRIP 2 ma m.in. ustawienia szybkiej (zewnętrzny pierścień) i wolnej (pokrętas w środku) kompreji. Tak samo z tłuminiem odbicia.

@Veriv w rhythmach tlumiki są "oszukane" - troche uproszczone w stosunku do wersji nie-OEM. W ślepym teście i tak 95% wskaże za lepszego niż charger 2.1. Ale jeśli jeszcze nie masz tego rhythma to zastanów się czy jest sens (gorszy stop alu górnych goleni, b.cieniutka powłoka anodowa (półprzeźroczysta), nie pasują tlumiki z pełnoprawnych modeli no i czasami większy ból głowy żeby jakieś części do tego dokupić). Innymi słowy eksploatacyjnie i do mojej jazdy lyrik bylby wystarczający (nie przeszkadzają mi kołowato pracujące widelce).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...