Skocz do zawartości

Cube/ Kona/


Rekomendowane odpowiedzi

Kochani pomóżcie, jestem zielona, chce kupić sobie rower do kwoty 5 tys zł 80 procent to drogi poboczne, leśne, szlaki i czasami asfalt. Szukam górskiego. Myślałam o firmie cube, nie jeździłam, miałam do czynienia z kona ma świetny balans. Jestem też wysoka 1,8 cm i przekrok mam na wys 87 co wiec myślę że rower rozmiaru L. Czy możecie doradzić na co zwrócić uwagę ? 
podoba mi się cube ws race 2023

jestem kobietą, zielona w temacie, a w sklepach chcą mi wcisnąć to co akurat mają, proszę o poradę doświadczonych kolegów i koleżanki.

 

dziekuje 

Odnośnik do komentarza

@Fabisanna kiepski ten cube. W tej cenie powinnaś już dostać coś na sztywnych osiach. Obecnie w kategorii cena/jakość rządzi EXPL 540, masz tam napęd 1x10 11x46, sztywne osie i możliwość montażu bagazników i błotników. Mojej mamie pod wycieczki taki kupiłem. Obecnie w cenie 3400 kładzie na łopatki konkurencję. 

Tu film, który nakręciłem o tym rowerze: 
https://www.youtube.com/watch?v=Vsgm7-AcIe8&ab_channel=PodróżenaŁapach

 

Odnośnik do komentarza

Rozmiar L będzie prawidłowy do tych proporcji ciała. I zdecydowanie koła 29 cali.
Z praktyki wiem że u kobiet kwestie techniczne mają mniejsze znaczenie niż estetyczne. Więc kolor ma zapewne kluczowe znaczenie.
Nie skupiaj się na rowerach dla kobiet. Przy Twoim wzroście to kompletnie nie ma znaczenia czy jest to model kobiecy czy nie. Poza kolorami oczywiście.
Cube Access WS Race jest rowerem rekreacyjnym. Ma w miarę przyzwoity amortyzator i przyzwoity napęd. Ma beznadziejne hamulce nie nadają nie się do jazdy po górach, kiepskie koła i jest dość ciężki.

Dobrze że szukasz informacji tutaj bo w sklepie celem sprzedawcy zwykle nie jest rzetelnie doradzać tylko sprzedać to co ma na magazynie.
Jeśli szukasz roweru na lata to musi się podobać to raz. Dwa że dobrze by było żeby posiadał w miarę nowoczesny osprzęt w aktualnie obowiązujących nowoczesnych standardach.  Tu ten Cube ma pewnie niedostatek jakim jest brak sztywnych osi które powodują że nie ma powtarzalności położenia klocków hamulcowych względem tarczy po zamontowaniu koła i koła nie są odpowiednio zaprojektowane do roweru terenowego. Pytanie czy się tym przejmować? Mój kolega jeździ tysiące kilometrów podobnym Cube, Attention SL i nie stanowi to dla niego żadnego problemu. Ale trzeba powiedzieć że w toku eksploatacji wyszło że te hamulce które są w Cube który podlinkowałaś do niczego się nie nadają i wymienił je na Deore. A jego koleżanka z którą był ostatnio na Bałkanach przez podłe działania tych hamulców miała wypadek i złamała podstawę czaszki i odniosła poważne obrażenia. To są hamulce wyłącznie do jazdy po płaskim. Koła też zmienił bo firmowe nie nadawały się do intensywnej eksploatacji pod sakwy.

Odnośnik do komentarza

Kolor nie ma znaczenia, dotychczas jeździłam btwin z Decathlonu, nie miał amortyzatorów, w lesie się męczyłam, przy zjazdach lek w oczach bo długość hamowania była ogromna…  dlatego szukam czegoś co jeździ, szukam informacji i pytam się gdzie mogę. Osprzęt firmy sram zdecydowanie nie podszedł mi. Miałam w btwin, rower co roku serwisowany, a przerzutki chodziły jak stara krowa, najcięższa tak hałasowała, (jakbym ciągła za sobą tonę łańcuchów) że  zwracała uwagę gapiów, w ogóle nie do użytku, zraziłam się.


Niedawno wsiadłam na Kone, droga szutrowa, żwirowa, zero zmęczenia, przerzutki chodzą nie mal automatycznie, piękne przejścia.

Szukam, jak macie jakieś informacje na co jeszcze zwracać uwagę, będę bardzo wdzięczna. Dziejuje za pomoc ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 18.11.2023 o 21:43, Fabisanna napisał(a):

Kochani pomóżcie, jestem zielona, chce kupić sobie rower do kwoty 5 tys zł 80 procent to drogi poboczne, leśne, szlaki i czasami asfalt. Szukam górskiego. Myślałam o firmie cube, nie jeździłam, miałam do czynienia z kona ma świetny balans. Jestem też wysoka 1,8 cm i przekrok mam na wys 87 co wiec myślę że rower rozmiaru L. Czy możecie doradzić na co zwrócić uwagę ? 
podoba mi się cube ws race 2023

jestem kobietą, zielona w temacie, a w sklepach chcą mi wcisnąć to co akurat mają, proszę o poradę doświadczonych kolegów i koleżanki.

 

dziekuje 

Rower gravel Marin DSX 2 2024

5 099,00 zł
To gravel z PROSTĄ kierownicą. Dostępny na rowery.pl. Walory estetyczne +++. Słabszy osprzętowo niż Rockrider ale też  80%  to bardziej rower wycieczkowy niż mtb. Zobacz. Podyskutujemy. Wizualnie nie zobaczysz piękniejszego jak wspomniał Jacek
Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza

Dokładnie tak jak napisałaś o napędzie Sram miała moja koleżanka, filigranowa dziewczyna, ważąca 48 kg. Zmieniła na Shimano, chyba XT i jest zachwycona. Też mieliśmy rower na starszym Sramie i była to tragedia. Z tym że Sram od pewnego poziomu jest już bardzo przyzwoity. Miałem jeden rower na Sram GX i nie miałem żadnych zastrzeżeń. Ludzie twierdzą że NX też jest w porządku a że SX to lipa. 

Widzę że wciąga Cię marketing czyli rowery topowych brandów takich jak Trek, Specialized, Scott, itd.

Na poziomie na którym szukasz brand nie ma żadnego znaczenia. To są prawie wszystko rowery z chińskich fabryk specjalizujących się w masowej produkcji. Dopiero rowery karbonowe i najdroższe aluminiowe są robione gdzie indziej. Na potwierdzenie zdjęcie kartonu do roweru Treka. Decathlon ma zwykle znacznie lepsze rowery na tym samym poziomie cenowym co Trek. X-Caliber 8 za 5200 to całkiem fajny rower.  Dostajesz podobnie jak w Cube ramę bez sztywnej osi. Taki sam amor ale za to ze sztywną osią, napęd Deore 12-biegowy, nędzne hamulce i kiepskawe koła. Z tym że większość producentów na tym poziomie daje nędzne hamulce i nędzne koła.

Za 4800 masz Rockrider XC 120 w oczojebliwej czerwieni :)
Ma lepszą i lżejszą ramę ze sztywna osią.
O klasę lepszy amor.
Napęd SRam NX Eagle 12-biegowy, poziom zbliżony do Shimano Deore.
Hamulce Sram Level. Szału nie ma ale coś hamują. Zatrzymywały jakoś moje 90 kg to i dziewczynę zatrzymają.
Przyzwoite koła.

 
image.thumb.png.73746e59c87ba47a73e0732dc8417725.png 

Odnośnik do komentarza

https://www.decathlon.pl/p/mp/rockrider/2nd-life-rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-720-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-571c9a57-50a2-4688-b9a4-1255c9481a1e?mc=571c9a57-50a2-4688-b9a4-1255c9481a1e_c27&rtbhc=SOVXMTKYIN8Hw71LVoYloknJVhKt7P8jkWSMjn0fhys.571c9a57-50a2-4688-b9a4-1255c9481a1e_c27.1700455449030&utm_campaign=rtbhouse-retargeting-BUYERS&utm_medium=retargeting&utm_source=rtbhouse&utm_term=1700455449030

Bierz tego. Jest po zwrocie i akurat mieści się w Twoim budżecie. Jak Ci nie będzie pasować to oddasz. Ma trochę bardziej nowoczesną geometrię i nie siedzisz na nim tak pochylona jak na xc120

Co do bólu nadgarstków - może to wystąpić, na rowerze mtb trzymasz ręce w jednej pozycji co nie jest optymalne na wiele godzin jazdy. Trzymaj czasem w innym miejscu kierownicę, czasem ją puszczaj. Zawsze można trz trochę skrócić kierownicę.

Do roweru musisz dokupić pompkę do amortyzatora. Do tego siodełko, damskie są zwykle szersze. Polecam też pedały spd i buty

 

Odnośnik do komentarza

@Veriv nie wiem skąd u Ciebie i paru innych osób zdanie, że race 720 ma bardziej rekreacyjną geometrię od wcześniejszych ram z XC 50, xc 100, xc 120 i xc 500. W L mamy identyczny reach zarówno w XC 100 jak i w Race 720. Race ma nawet krótszy stack, ma krótszą główkę ramy, więc pozycja będzie jeszcze bardziej wyciągnięta a kierownica niżej. 
Wiem, że jeden z przedstawicieli decathlonu kiedyś powiedział, że race 720 będzie mniej agresywny niż xc 100, ale koleś chyba nie widział tabelki z geometrią ? 
Fajnie, że kąt z przodu zrobili bardziej wypłaszczony, rower będzie dzięki temu lepszy na trudnych zjazdach, ale to dotyczy trudnych technicznie zjazdów po trasach idących bardziej w enduro, aby ktoś nie pomyślał, że na starszych XC 100-xc120 nie da się zjeżdżać. 
 

@Fabisanna jeśli miałaś rower bez amortyzacji, to osprzęt srama miałaś w najbiedniejszej wersji. To trochę jakby powiedzieć, że Shimano XT jest słabe, bo 20 lat temu miałem shimano sis 6 biegowy i kiepsko działał albo w przykładzie motoryzacyjnym "jeździłem skodą fabią za 60 k pln, była kiepska więc superb za 200 k pln też będzie kiepski" 
Narzeczonej ostatnio kupiłem rower z sram GX i dużo lepiej jej to działa niż wcześniejsze shimano Deore. 

XC 100 jest lepszym rowerem niż EXPL 540, ale EXPL daje trochę wygodniejszą geometrię (seryjnie dają już krótszy mostek, XC 100/xc120 też można mniej więcej do takiej geometrii ustawić ale trzeba się chwilę pobawić), XC 120 jest lepszy niż xc 100. Race 720 to jest mniej więcej poziom XC 120 ale nowsza geometria (lepszy do trudniejszych zjazdów) i nowe malowanie. Jeśli marka rockrider Ci pasuje to raczej nie dostaniesz nigdzie lepszego stosunku jakość/cena, ale seryjnie rowery z serii XC i race mają agresywną geometrię, dla osób, które chcą kupić rower i od razu jechać bez zmieniania niczego, może to być problem. Taka merida big ninie 500 lite jest tylko minimalnie gorzej wyceniona od rockriderów a geometrię ma łagodniejszą. Race 720 ma wyżej umieszczony suport, więc ciężej się podeprzeć nogą siedząc na siodełku, dla niektórych to ważne. Jeszcze wracając do geometrii - moja narzeczona przesiadała się z ST 530 z mega rekreacyjną pozycją na XC 900 z bardzo agresywną pozycją, udało się uzyskać praktycznie identyczną pozycję w xc 900 w stosunku do wcześniejszego ST 530 wsadzając mostek 35 mm zamiast wcześniejszego 80mm. 

Ból nadgarstków może mieć różne przyczyny, albo zły kąt nadgarstków, albo obciążenie, albo szerokość kierownicy, albo gripy albo długość mostka albo działanie amortyzatora/jego brak. 

Btw, Decathlon ma obecnie promocję -10% na XC 100, XC 120. Nowy XC 120 wychodzi za 4300, XC 100 za 3600, więc w tych warunkach osprzętowo XC 120 jest bezkonkurencyjny. Race 720 nie jest w promocji. 

 

Odnośnik do komentarza

@Fabisanna Moim zdaniem, w niesportowej praktyce rowerzystów, w turystyce, też są ważne takie detale jak możliwość wygodnego przewożenia bagażu, czasami cięższego niż 10 kg i objętościowo większego niż np. 15 litrów. Wtedy znaczenia nabiera sposób mocowania bagażnika (bagażników), sakw lub torebek.  
Wożenie ciężarów w plecaku lub obwieszanie roweru kilkoma torbami, jak choinkę - nie jest wygodne. Bagażnik mocowany tylko do sztycy, jest mały, nadto nie wytrzymuje ponad 10 kg obciążenia. 
Skoro planujesz rower w miarę uniwersalny, a nie planujesz doktoryzować się w geometriach, bić rekordów szybkości w ciężkim górzystym terenie, itp. - to konsekwentnie sugeruję Rockrider Explore 540. Ma inserty na tylny, normalny, duży bagażnik z możliwością przewożenia sakw. A poszaleć po górach i lasach też można. 
Niektórzy piszą, że ma słabe hamulce, ale do amatorskiej jazdy wystarczą na pewno, zwłaszcza po ich dotarciu. Za niedużą kasę, oszczędzając w Twoim budżecie na cenie, powymieniasz w RR Ex540 wszystko co chcesz, w tym hamulce na wyższą ligę, o ile będziesz czuła, że przy Twojej jeździe trzeba. Dokupisz porządne gripy (chwyty) i może ból dłoni przejdzie. Lamki, które Decathlon dodaje do roweru też możesz wymienić na profesjonalne i masz super fajny, uniwersalny rower, bez konieczności licznych dostosowań w celu przeróbki zawodniczych rowerów do codziennego, wygodnego życia. 
Piszę, bo sam przeżyłem tę drogę...

Odnośnik do komentarza

...bo ma bardziej rekreacyjną pozycję ? Nawet jeśli akurat w rozmiarze L reach jest taki sam, to w totalu siodełko jest bliżej kierownicy.

Top Tube Length (czyli odległość od głowki ramy do siodełka) jest krótsza o 8mm w rozmiarze L. Mostek jest krótszy o 10mm r rozmiarze L. Razem zgrubsza 2 centymetry różnicy przy tym samym rozmiarze

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...