Skocz do zawartości

Radon Jealous AL 9.0 - pomoc w doborze rozmiaru ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przymierzam się do zakupu roweru Radon Jealous AL 9.0. Budżet na rower mam około 7 tysięcy złotych. Ewentualnie może ktoś poleca rower tego typu innej marki z podobnym wyposażeniem i geometrią?

Czy ktoś miał może styczność z tym rowerem lub rowerem o podobnej geometrii i podpowiedziałby mi jaki rozmiar ramy wybrać dla wzrostu 186 cm i długości po wewnętrznej stronie nogi 88 cm. Dodam, że długość ramienia mam około 64-65 cm (mierzone do nadgarstka). Nie wiem czy ten parametr jest ważny przy doborze ramy. Według tabelki producenta łapie się między L, a XL. Znalazłem informacje, że Radon ma małe rozmiary ram. Orientuje się ktoś jakby było coś nie tak to czy można odesłać rower. Zamierzam kupić z bike-discount.

https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-90-2023/

Odnośnik do komentarza

Świetna oferta moim zdaniem, trudna do przebicia. Polecałem go już parę razy.

Rower zawsze można odesłać. Bike Discount to porządna firma.
Przy normalnych rozmiarówkach byłbyś na granicy 19 i 21 cali, bliżej 21.

Radon ma w rozmiarze 20 cali:
Reach: 446, Stack 622
W rozmiarze 22:
Reach 463, Stack 644

Jak to się ma do podobnego roweru którym jeździłem, Specialized Chisel?
19 cali:
Reach 441, Stack 619
21 cali:
Reach 462, Stack  633

Widać więc że Radon 20 cali ma podobną geo do Speca 19 cali. Radon 22 ma taki sam reach, trochę niższy stack niż Chisel 21 cali.

Długość ramienia jest trochę złudna. Lepszym parametrem jest zasięg rąk mierzony na ścianie. Producent wskazuje na 20 cali. Obawiam się że 20 cali będzie za krótki i za niski. Ja jeździłem na tym Specu 19 cali mając 175 wzrostu i przekrok 84. I był idealny. Rekomendowałbym 22 cale.
 

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za odpowiedź. Rozwiało mi to wątpliwości w sprawie rozmiaru, ale jeszcze myślę czy nie lepiej szukać czegoś z widelcem o 120mm skoku i mniejszym kątem główki ramy (około 67 stopni).
Jakie są plusy i zalety takich zmian geometrii w stosunku do geometrii takiego Radona Jealous?  Czy ma to duży wpływ na jazdę?

Czy można porównywać powietrzny RS Judy do RS SID? Przyznam, że nigdy nie jeździłem z powietrznym amortyzatorem. Czy dla kogoś kto pierwszy raz wsiada na rower z powietrznym amortyzatorem warto szukać roweru z czymś lepszym niż Judy?

Mieszkam w województwie podkarpackim (okolice Rzeszowa) i jakieś górki i lasy mamy. Zastanawiam się po prostu czy powiedzmy jadąc w polnymi drogami czy na ścieżce w lesie już odczuje różnicę miedzy tymi dwoma amortyzatorami?

Odnośnik do komentarza

Nie można porównywać Judy z SID. Judy to najtańszy, ciężki amor rekreacyjny wykonany z najtańszych materiałów, z najtańszym tłumikiem z minimalną ilością ustawień.
SID to lekki amor wyścigowy wykonany z lekkich stopów, z zupełnie innym, zaawansowanym tłumikiem z dużą możliwością dostosowania wolnej i szybkiej kompresji i tłumienia odbicia.

Czyli Judy to Skoda Fabia a SID to Skoda Octavia Sportline.

Większy skok i wypłaszczona główka przydadzą się w terenie górskim. Na równinie są zbędne.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, jajacek napisał(a):

Judy to najtańszy, ciężki amor rekreacyjny wykonany z najtańszych materiałów, z najtańszym tłumikiem z minimalną ilością ustawień. SID to lekki amor wyścigowy wykonany z lekkich stopów, z zupełnie innym, zaawansowanym tłumikiem z dużą możliwością dostosowania wolnej i szybkiej kompresji i tłumienia odbicia.

Czyli Judy to Skoda Fabia a SID to Skoda Octavia Sportline.

Nie wiedziałem, że Skoda Octavia to lekki samochód wyścigowy, nawet w wersji Sportline... ?

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wyjaśnienie. W sumie to jestem zdecydowany na zakup tego Radona Jealous. Zastanawiam się czy cena może pójść jeszcze w dół, bo za dwa tygodnie będzie Black Friday. Orientujecie się może Panowie czy są faktycznie promocje na bike discount w związku z tym dniem czy tak jak ma to miejsce w  Polsce, cena wywindowana do góry, a potem magiczna obniżka? No może nie zawsze. Pytam bo nigdy nie śledziłem rynku rowerowego w tym okresie.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, skoczek02 napisał(a):

Orientujecie się może Panowie czy są faktycznie promocje na bike discount w związku z tym dniem czy tak jak ma to miejsce w  Polsce, cena wywindowana do góry, a potem magiczna obniżka? No może nie zawsze. Pytam bo nigdy nie śledziłem rynku rowerowego w tym okresie.

też mnie to zastanawia ?

zauważyłeś, że ceny na stronie radon'a są niższe (albo nie uaktualnione) vs bike discount ?

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Cześć jeszcze raz, troszkę zwiększyłem budżet i zamierzam kupić rower Team Marin 2, ze względu na fajnie wykonaną ramę (gładkie spawy), gwintowana mufę supportu, większy skok amortyzatora 120mm. Osprzęt moim zdaniem nie jest jakiś zły w porównaniu do tego Radona Jealous 9.0. Fakt mogłobybyć lepiej. Trochę szkoda, że nie ma blokady amortyzatora przy pomocy manetki, ale jak będzie potrzebne to można zawsze dorzucić.

Tylko nie wiem jak z rozmiarem. Według rozmiarówki Marina powinienem brać XL. XL zaczyna się od 183 cm wzrostu. Ja mam 186 cm wzrostu i przekrok 88 cm. Pytałem się w sklepie i zalecają wzięcie L jednak. Argumenty jakie stosują to, że mogą mnie boleć nadgarstki przy większej ramie lub kark przy dłuższej jeździe. Lub po prostu, że w przypadku górskiego lepiej wziąć mniejszy jak większy. Takie twierdzenie słyszałem. A jak to ma się w praktyce? Różnica między Reachem w tych dwóch rozmiarach wynosi 35mm. Więc sporo, przynajmniej tak mi się wydaję patrząc, że między S-M i M-L jest 20mm różnicy.
Jakbym wziął XL to w razie czego mostka nie skrócę bo nie będzie z czego, aktualnie jest zamontowany mostek 35mm.

 

Miałem okazję przejechać się po sklepie na rowerze Scott Scale 960 w rozmiarze XL. I tutaj twierdzenie legło w gruzach, Reach tutaj jest nawet większy jak w Marin 2, dodając mostek 80mm to w ogóle zasięg się zwiększa, chociaż kąt podsiodłowy jest 75 stopni to coś nieco przybliża tej kierownicy. Fajny ten Scott, ale cena mi nie odpowiada (słaby rabat). Nie wiem czy po 5 minutowej przejażdżce po sklepie można stwierdzić, że dany rozmiar jest trafiony. Kiedyś miałem kolarkę w rozmiarze 58 jak pamiętam i po dłuższej jeździe cierpiałem na bóle karku gdzie na próbnej jeździe nic nie czułem. Musiałem sprzedać.
https://www.scott.pl/produkt/1456/10558/Rower-Scale-960
oraz Scott Scale 970 w rozmiarze L.
https://www.scott.pl/produkt/1456/10562/Rower-970-Red
Dobrze mi się jeździło na XL, na L też nie było źle, ale w sklepie doradzali mi żeby wziąć XL. Pan stwierdził, że L wygląda na za mały pode mną.
Jeździłem również na Giant Talon 1 w rozmiarze XL i L. Rowery na rok 2024.
Giant w rozmiarze L był według mnie za mały. Jeżeli chodzi o rower XL to jeździło mi się dobrze. Giant w rozmiarze XL ma podobny Reach do Marina w rozmiarze L, Stack w Talonie jest większy. Talon jest bardziej rekreacyjny według mnie. Mostek w Talonie i Scott ma taką samą długość 80mm. Kierownica w Scott jest węższa niż w Marinie (740mm). Giant ma taką samą kierownicę jak Marin (780mm). Bardziej rozłożone ręce to będę bardziej pochylony niż w Scott jakby nie patrzeć.
Według rozmiarówki Scotta i Gianta jestem na granicy dwóch rozmiarów.

Ten Scott Scale w sklepie fajny, ale ma support pressfit, amortyzator 100mm skoku. Naczytałem się trochę negatywnych opinii na temat tego typu supportu. Miałem kiedyś w kolarce Hollowtech II i byłem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.

Proszę jeszcze raz o pomoc w kwestii doboru rozmiaru.

Odnośnik do komentarza

Rower MTB mający koła 29 cali jest mało zwrotny. Żeby poprawić jego zwrotność należy mieć jak najkrótszy mostek i nie za szeroką kierownicę. O ile w enduro rozumiem trend szerszej kierownicy o tyle w XC czy lekkim trail nie. To czy należy wziąć większą czy mniejsza ramę zależy od kilku czynników. Jak masz ponadwymiarowy przekrok to w mniejszej ramie będziesz miał sztycę podsiodłową wysunięta poza zakres. Tak miałem w rowerach MTB w rozmiarze M 17,5 cala, mając 175 wzrostu i przekrok prawie 85. Jak masz duży zasięg ramion to żeby osiągnąć sportową pozycję będziesz miał za długi mostek przy mniejsze ramie, co upośledzi zwrotność. Tak miałem w M, mając rozstaw rąk 182 i mostek 100. W efekcie mam obecnie większa ramę L, 19 cali z krótkim mostkiem i sztycą mocno wysuniętą ale mieszcząca się w zakresie. Kierownicę po docięciu mam 730 mm. 

Nie da się po 5 minut w sklepie ani często nawet po godzinnej jeździe ocenić prawidłowo rozmiaru moim zdaniem. Dobór powinno się zrobić na podstawie danych antropometrycznych. 

To jest niezła podpowiedź:
How to Work Out Your Size - Vivente Bikes

Wynika z niej że ja mając 175 wzrostu i bardzo długi reach powinienem mieć rozmiar L
Mój kolega mający 176 wzrostu i bardzo krótki reach rozmiar M.
I takie mamy. Mając rowery o identycznych ramach.

Talon to nędza jeśli chodzi o ramę. Kierowanie się samymi spawami nie uważam z a dobry pomysł. Kierowałbym się przede wszystkim amorem i soprzętem ale rama oczywiście też ma znaczenie. Team Marin ma bardzo lekkie ramy ale o ile dobrze kojarzę nędzny lakier.

Dołożenie zdalnej blokady nie oznacza tylko zakupu samej manetki. Trzeba wymienić cały moduł blokady w amorze co coś kosztuje.
Skoro masz nędzną mobilność kręgosłupa piersiowego to wyżej położony kokpit w XL może mieć zaletę. Ale tak krótki mostek 35 mm nie daje praktycznie żadnych możliwości skrócenia go.

Mufy suportowe są albo dobrze wykonane albo nie. Mam PressFit w Specialized i zero problemu.

Odnośnik do komentarza

Z tym mostkiem to fakt, jakbym wziął XL to potem nie ma możliwości regulacji. Z drugiej strony wydaje mi się ten L trochę za mały i mam wątpliwości. Myślałem czy nie wydłużyć w razie czego mostka w Marin na jakieś maksymalnie 50-60mm. Jakby był za krótki.

O lakierze też coś widziałem, że jest bardzo miękki. Ja nie lubię takich chamskich spawów. Lubię jak są choć wygładzone, a najlepiej wyszlifowane. Rama w Scott Scale jest ładna, ale spawy są w miarę ładne.

Jeżeli chodzi o kierownicę w Marin to zamierzałem ją docinać, sprawdzałem nawet i ma zaznaczone takie linie podziału co by pomogło na pewno.

Talon w ogóle mi nie podszedł, brzydka rama.

 

Jeżeli chodzi o blokadę skoku to dla amortyzatora w Marin wystarczy taki zestaw? 

https://www.centrumrowerowe.pl/manetka-blokady-skoku-fox-racing-shox-3pos-pd32397/

 

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/fox-kit-blokada-zdalny-grip-ptu-2020/138405503/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=14344897&country=pl&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAjrarBhAWEiwA2qWdCHk7FmUeohgeGKxmJ-Dw8NDyu1wRCOgbR5IJdTMRof95CPQfgND7hBoC9MYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Nie mogę znaleźć pod Fox 34 performance step cast. Ale chyba tyle wystarczy. Możliwe, że wchodzi w grę zmiana tłumika, a to grubsze koszta.

Nędzna mobilność kręgosłupa piersiowego. Tutaj masz na myśli, zbyt szeroką kierownicę? Przy tak szerokiej kierownicy chyba ciężko się inicjuje zakręty. O to chodzi?

Masz może jakieś opinie co do wykonania ram, mufy suportu w Radonie lub Cube? Biorę pod uwagę dalej ten bike discount, zwłaszcza że euro spada. Na pewno taniej wyjdzie jak zakup Marin.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...