Skocz do zawartości

pierwszy gravel pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

chciałbym kupić swój pierwszy gravel. Przesiadam się z mtb. Mój budżet to 4000 złotych. Ewentualnie lekko mogę go nagiąć jeżeli warto.

Modele jakie oglądałem to

Romet Aspre 1

Romet Boreas 1

Kross Esker 2.0

Kross Esker 4.0

Który rower będzie lepszy jako pierszy gravel? Przymiarki robiłem do Aspare 1 i Esker 2.0 i na obydwóch jeździło mi się dobrze. Pytanie czy jest sens dopłacać do Boreasa lub Eskera 4.0? 

Jazda głównie po płaskich terenach, ewentualnie niewielkie wzniesienia.

Odnośnik do komentarza

Na przyszłość fajnie by było gdybyś wklejał linki do modeli, które Cię interesują bo zarówno Krossy jak i Romety występują pod jedną nazwą z różnym wyposażeniem, np. Romet Aspre 1 2023, Romet Aspre 1 2023 wersja 2, Romet Aspre 1 2023 wersja 3, Romet Aspre 1 2023 wersja B, Romet Aspre 1 LTD 2023. Wolisz napęd 2xx czy 1xx? Generalnie zarówno Romet Aspre/Boreas 1 jak i Kross Esker 2.0 są na dość kiepskim osprzęcie (Claris/Sora), mają mechaniczne hamulce i osie QR. Esker 2.0 ma Sorę, która nie jest najgorsza. Esker 4.0 też ma co najmniej 2 wersje - 1-rzędową i 2-rzędową, ten 2-rzędowy jest na Tiagrze 2x10 co jest na plus ale nadal z hamulcami mechanicznymi i osiami QR. No i jest stalowy - trzeba być tego świadomym, ja nie mówię, że to źle ale ma swoje plusy i minusy. Jeśli stać Cię żeby coś dołożyć to polecam Aspre 2 lub Boreas 2 GRX, które to już mają wszystko co współczesny rower mieć powinien a więc dobry napęd, sztywne osie i hamulce hydrauliczne. Że o taperowanej główce ramy nie wspomnę. Zdaję sobie sprawę, że jest to ponad zakładany budżet ale można już znaleźć na olx modele na Shimano GRX, sztywnych osiach i z hydraulicznymi hamulcami za 4-4,5 tys. zł

Odnośnik do komentarza

Nie tak dawno można było kupić meridę Silex 400 na grx z Hiszpanii za 5 tys. 

https://www.pepper.pl/share-deal-from-app/690016

Co do Aspre, jeżeli pasuje Ci taka mocno pochylona pozycja zdecydowanie warto polować na grx. Czasami zdarzają się promki za ok 5 tys. Ewentualnie jak głównie po płaskim to 1x11 też powinien dać radę . Tu Boreas 2 do wyrwania za 5 tys czasami bywa, w tej chwili ostatnia już s Ridley Kanzo A za 4.500 zł. 

https://cicloscorredor.com/en/gravel-bikes/17103-ridley-kanzo-a-apex1-mdb-bike.html#/1-size-s/127-colour-plata

 

Ridley był do nie dawna z PL dystrybucji do kupienia za 5.500 plus bon na zakupy 300€, Także można nowy ale trzeba polować. 

 

Odnośnik do komentarza

Wszystkie te rowery są dobre ? 

To co jest "lepsze" to jest kwestia preferencji czy widzimisie kupującego. Wolisz jazdę bardziej szosową - dwa blaty są lepsze, bardziej terenową - jeden. Osobiście bardzo mi sie podoba stalowy kross. Na zdjęciach na stronie krossa nie wygląda jakoś ciekawie, ale na żywo - super. Romety Boreas to też dobry wybór. Nie uwazam zadnego elementu tych rowerów za problematyczny. Nawet Sora jest spoko - zrobiłem na Sorze przynajmniej 10kkm, większość po dziurawych drogach w górach.

Jeśli nie wiesz czego chcesz to bym brał 2 blaty. Może odkryjesz frajdę ze zjezdzania po 60km/h z górskich serpentyn ? a w terenie nie będzie tragedii.

Odnośnik do komentarza

@Greg29 to endcapy starczy zmienić. Sam mam edncapy do dwóch typów osi dla jednego kompletu kół. Dobre koła i dobrzy producenci mają takie rozwiązania.

https://www.google.com/search?q=endcap+dt+swiss&oq=endcap+dt+swiss&aqs=chrome..69i57j0i13i512j0i22i30l2j0i10i22i30j0i22i30j0i10i22i30j0i8i13i30l8.6959j0j4&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Veriv napisał(a):

@Greg29 to endcapy starczy zmienić. Sam mam edncapy do dwóch typów osi dla jednego kompletu kół. Dobre koła i dobrzy producenci mają takie rozwiązania.

https://www.google.com/search?q=endcap+dt+swiss&oq=endcap+dt+swiss&aqs=chrome..69i57j0i13i512j0i22i30l2j0i10i22i30j0i22i30j0i10i22i30j0i8i13i30l8.6959j0j4&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Ale standardowa szerokość w gravelach to 100 przód i 142 tył - boost w mtb to 110 i 148. Czy nie jest tak, że endcapami możesz zmienić grubość osi ale nie szerokość piasty ? Kaseta i tarcze wypadają w innych miejscach. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...