Skocz do zawartości

szosa,a moze gravel na dlugie trasy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuje wymienic wysluzonego, przemalowanego Tribana 540 , ktorego uzywam tylko na urlopie bedac w Polsce na nowszy rower, ale nie mam pomyslu.

Nowy rower nie musi byc nowy. Kolor jest mi calkowicie obojetny, bo i tak pojdzie do malowania, tak jak poprzednik, no chyba ze bedzie taki jaskrawy jak obecny.

Ciemne kolory do mnie nigdy nie przemawialy.

Stosunek szosa/offroad u mnie to jakies 80/20. 

Wymienic rower chce z dwoch powodow: 

1) chce zwiekszyc sobie komfort jazdy majac zaladowane sakwy, wiec bede chcial miec te same opony continental 4 seasons, ale 28mm lub 32mm. Dziur na drogach tylko przybywa niestety.

2) hamulce. musza byc tarczowe, najlepiej hydrauliczne. Te szczekowe od BTWIN hamuja dobrze, ale rece mi sie szybciej juz mecza(starosc nie radosc) i musze rece odciazyc.

Rower musi miec mocowania na bagaznik oraz blotniki, wiec przeswit musi byc na tyle duzy by min. 28mm opona mi weszla.

Z racji tego, ze teraz mam 105tke wydaje mi sie, ze powinienem zostac przy grupie szosowej, gdzie zdecydowana wiekszosc pokonanych kilometrow jest wlasnie na asfalcie, choc jestem zawsze pozytywnie nastawiony na zmiany. Predkosc ma akurat dla mnie drugorzedne znaczenie(srednio 22-25kmh). Liczy sie dla mnie przede wszystkim dystans(300km+).

Scigac sie nie scigam, wiec rama sportowa odpada. 

Torby podsiodlowe do mnie nie przemawiaja zbytnio. Pomimo wiekszej wagi plus waga bagaznika to latwiej mi sie w sakwach zorganizowac i mam wiecej miejsca. Jezdze tez w nocy, wiec nie zawsze stacje benzynowe sa otwarte lub okolicy. na sztycy mam radar garmina, a na mocowaniu bagaznika druga lampke dla wiekszego bezpieczenstwa i nie chcialbym tego zmieniac.

Budzet. Dobre pytanie. Triban 540 dal rade 4 lata i pewnie,gdyby nie chec zwiekszenia komfortu i latwiejszego hamowania, to bym dalej nim jezdzil.

Nie chcialbym przekroczyc 7000, ale jezeli byloby cos, co jest warte uwagi to jestem otwarty na zwiekszenie budzetu.

SnipImage.JPG.4650371cda427fc66ab90ef58e35f0bf.JPG

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Bagażniki, sakwy to już w zasadzie nam wszystkie szosy chyba odpadają. Zostają gravele.
Wczoraj spotkaliśmy się z kolegą @sl66 i przejechałem się jego rowerem po trasie testowej koło mnie. Kilkadziesiąt metrów najpodlejszego bruku jaki chyba można znaleźć tylko na wyścigu Paryż - Roubaix. Kolega ma gravela Merida Silex i ma zamontowany mostek amortyzujący RedShift. No i byłem pod dużym wrażeniem tej amortyzacji.

Jak zmieniać to na coś lepszego. W związku z tym odrzucam wszystkie rowery na ramach z alu 6061. Nic tu nie zyskasz. A dobrych, lekkich ram, z lepszych stopów alu mamy Specialized Diverge E5, Cannondale Topstone i Merida Silex. Coś zapewne jeszcze przeoczyłem.

No i zostają wszelkie ramy karbonowe. Ale nie wiem czy ten budżet wystarczy na używany karbon i 105. Będzie na styk. 

Odnośnik do komentarza

Potwierdzam obserwacje @jajacek. Spec Jacka (Epic Comp Carbon 2017) z oponami na niskim ciśnieniu łykał ten bruk aż miło ? Na moim Silexie wyraźnie bardziej było czuć wyboje, ale nie była to jakaś przepaść. Wręcz obaj byliśmy zaskoczeni, że tak dobrze tłumi (w porównaniu do MTB) gravel na oponach 40c ze sztywnym widelcem, gdzie jedyna amortyzacja to 2cm skok w mostku Redshifta.

Co nie zmienia faktu, że gdybym miał jechać po takim bruku np. 40km to zdecydowanie wolałbym MTB. Natomiast do jazdy mieszanej jaką preferuję ze sporym udziałem asfaltu (np. asfalt 50%, lekki teren 35%, średni teren 15%) ja osobiście wolę gravela z amortyzowanym mostkiem. 

 

Odnośnik do komentarza

Jeden z bardzo znanych brytyjskich redaktorów rowerów twierdzi że stal jest jednak mocno przereklamowana w porównaniu do karbonu.
https://www.cyclist.co.uk/in-depth/are-steel-bikes-any-good

Jak ktoś bardzo chce to oczywiście można kupić ramę Rondo czy za niewiele więcej cały rower na stalowej ramie Speca.
https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-sequoia-elite-rozm-54-CID767-IDTAUsj.html

Nie wiem czy stal tłumi lepiej niż jakaś topowa rama alu. Być może. Jest natomiast dużo cięższa. Bo takich brukach jak koło mnie nic nie pomoże. Chyba że full suspension :)

"
there’s good data to suggest that steel frames aren’t any more compliant than aluminium or carbon ones. Alee Denham of Cycling About looked at this topic back in 2020 and highlighted studies showing that vertical frame deflection – often taken to be a direct corollary to comfort – hardly varies between different materials because the frame contributes so little flex to the total package compared to other elements such as the tyres and seatpost.

Many steel bikes adopt traditional geometry with a near-horizontal top tube meaning there’s not much seatpost on show, and as a result it’s entirely likely they’ll be less comfortable than comparable aluminium and carbon designs.

Of course ride feel is about more than simple deflection. Vibration damping is a significant factor (carbon composites tend to be good at this…) but some people simply prefer the way steel rides. That’s fine."

Odnośnik do komentarza

Jacku koło mnie też bruki (jeśli o to chodzi to mieszkam przy filmowej ulicy bo mamy XIX wieczne oryginalne bruki, z nowych filmów kręcili u nas np Idę czy 300 mil do nieba) i na stali, z mostkiem od Redshift, karbonowym widelcem jest bardzo ok - oczywiście na fulu na pewno jest lepiej.
Na karbonie nie jeżdżę, tak że nie mogę się wypowiedzieć na ten temat.
Stal na pewno jest zdecydowanie trwalsza i nie trzeba się z nią obchodzić jak z jajkiem, a autor wątku szuka roweru do szwędania.
Moja stalowa rama waży 1700 g, więc różnica wagi to 1 bidon wody.
Fajny Spec.


Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Sprzedalem swoja szose i mam dylemat.

albo wezme Meride Silex 400 albo zaproponowano mi za te sama kwote nastepujacy rower:

https://wrosport.pl/rowery-szosowe-gravelowe/rower-gravel-ghost-road-rage-essential-eq-zielony.html

Nigdy nie slyszalem o tej marce i nie mam pojecia, ktory wybrac. na plus Ghost jest fakt, ze ma juz blotniki i bagaznik. o bagazniku, a przede wszystkim dedykowanych blotnikach znalazlem tylko negatywne opinie: wypinaja sie, maly przeswit miedzy opona a blotnikiem i bloto haczy. beznadziejny montaz tylnego blotnika. 

decyzje musze podjac dzis, by zarezerwowac sobie miejsce do pomalowania roweru.

czy ktokolwiek z Was mial stycznosc z ta marka/rowerem, by doradzic, ktory wziasc?

 

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, bartwylye napisał(a):

Sprzedalem swoja szose i mam dylemat.

albo wezme Meride Silex 400 albo zaproponowano mi za te sama kwote nastepujacy rower:

https://wrosport.pl/rowery-szosowe-gravelowe/rower-gravel-ghost-road-rage-essential-eq-zielony.html

Nigdy nie slyszalem o tej marce i nie mam pojecia, ktory wybrac. na plus Ghost jest fakt, ze ma juz blotniki i bagaznik. o bagazniku, a przede wszystkim dedykowanych blotnikach znalazlem tylko negatywne opinie: wypinaja sie, maly przeswit miedzy opona a blotnikiem i bloto haczy. beznadziejny montaz tylnego blotnika. 

decyzje musze podjac dzis, by zarezerwowac sobie miejsce do pomalowania roweru.

czy ktokolwiek z Was mial stycznosc z ta marka/rowerem, by doradzic, ktory wziasc?

 

Masz jeszcze Cube Nuroad Race FE - nie wiem jak z dostępnością i jaki rozmiar potrzebujesz, ale ma błotniki, bagażnik, piastę z prądnicą, oświetlenie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...