Skocz do zawartości

Trekking, który wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Oskarr napisał(a):

@gosc @miro Zgadzam się, że sprzedawcy powinni odpowiednio doradzać, z drugiej strony jak mają kupca na dany rower to łatwiej doradzić w stylu "to jest świetny rower, będzie Pan zadowolony" niż klienta uświadamiać, że dany rower to śmieć. 

Napędy 3x8 i 3x9 są super uniwersalne, im niczego nie brakuje, ma się bardzo szeroki zakres przełożeń, jedyny problem w tych napędach jest taki, że trzeba myśleć aby nie krzyżować łańcucha. Moi rodzice po przekroczeniu pewnego wieku niby wiedzieli, że mają nie krzyżować a jednak to robili i notorycznie się zdarzało, że jadę za nimi i widziałem na podjazdach ustawienie 3x1 i narzekanie, że jest za ciężko, zrażali się przez to do roweru. Inna koleżanka mając napęd 3x8 miała ustawioną z przodu 2 i zmieniała tylko biegi z tyłu i była zadowolona bo na miasto jej to dawało pełen zakres przełożeń. Pewnym rozwiązaniem problemu były napędy 1x. Są dobre napędy 1x z szerokim zakresem przełożeń z kasetą 11-50 czy budżetowe napędy 1x10 z kasetą 11-46, ale ze względu na modę zaczęły się pojawiać napędy 11-34 jednorzędowe a taka rozpiętość napędu nie daje wystarczających przełożeń. Na miasto będzie ok, ale jak puścisz taką osobę na górkę to bez prowadzenia roweru nie ma mowy. Sam pamiętam jak jako dziecko każda większa górka wiązała się z zejściem z roweru i prowadzeniem. Nikt wtedy nie myślał, że może to być kwestia przełożeń, tylko po prostu było się za słabym na pokonanie danej górki. 

Weźmy przykład kiepskiego zestopniowania: 
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-damski-rockrider-st-100-27-5/_/R-p-300809?mc=8405317&c=Biały
Napęd 3x7, korba 22-42 czyli dość duża rozpiętość ale wolnobieg 14-28. Mamy tutaj 380% i dość twarde przełożenie minimalne, jest twardsze niż najmniejsze w moim rowerze a ja mam nastawy z korbą 1x bardzo twarde bo jeżdżę na korbie 34 zębowej. U mnie jednak jest taka kwestia, że trenuje kolarstwo od 3 lat trochę poważniej a wcześniej przez 5 lat startowałem na szosie w triathlonach, jestem więc lekki, mam mocną nogę, a taki podstawowy rower z napędem 3x7 ma twardsze przełożenie minimalne niż ja używam. Można tak jeździć ale przy spotkaniu z górką 12% skończy się piechotą. 

Ja w weekend byłem na Pucharze Polski w XCM, według strawy nachylenie na podjazdach do 29%, tam żałowałem, że mam korbę 34 a nie 32 albo 30 ? 

Wniosek jest jeden. ? Do jazdy spacerowo-rekreacyjno-wycieczkowej (miasto, teren płaski, lub lekko górkowaty ?) 3x8/3x9, a nawet na 3x7 wystarczy.;-) A nawet aż nad to. ? 

A na zawody, zwłaszcza po górkach, trzeba mieć z tyłu jak największą kasetę i przód na 3. ?

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Tak, chodzi o kasetę sunrace. Była w rowerze mojej narzeczonej, ona się nie ściga, jeździ rekreacyjnie, codzienne dojazdy do pracy plus wycieczkowo ze mną. 

 

No to ciekawy ? produkt. Wynika z tego, żeby unikać tej firmy i brać sprzęt z co najmniej budżetowym Tourney'em. ? 

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, Oskarr napisał(a):

3x7 odradzam, tourneya też odradzam. W moim przypadku była kaseta 10s, tam jakość wykonania jest bardziej widoczna niż przy napędach 8 czy 9 rzędowych, ale ogólnie tourney i wolnobieg to bardzo niska klasa. 

Cenowo jestem ograniczony i chciałbym ze sztywnym widelcem. Modele, które tu podawałem (Kands/Lazaro), są na 3x7 i na Tourney'u, więc dużego wyboru nie ma. ? Reszta jest z amortyzatorami.

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Oskarr napisał(a):

No ale jest wersja aero ze sztywnym widelcem i napędem 3x9.

Owszem, masz rację. Osprzęt też lepszy, ale

- rama i tak jest za wysoka dla docelowej "kierowniczki",

- pozycja musi być bardziej wyprostowana niż leżąca,

- szersze siodełko niż w tym modelu,

- cenowo też więcej.

Dodaj do tego zakup błotników i ew. bagażnika, z wymianą siodełka, to już kilka stówek więcej.

Mnie ten v1 z obniżoną ramą pasuje. ?

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, ram napisał(a):

Bynajmniej. We czwartek zatrzyałłem i zagadnąłem  gostka na Kentfieldzie (piekne blekitne, srebrne malowania). , tym który Ci polecam. Złoty rower. Nie musi wałkować 2 przerzutkami. Etc, etc. 

W porównaniu, na papierze, Kentfield ma Kasetę SunRace i "Przerzutka tylna: Shimano Tourney", a (poleceany przez Oskarra) Lazaro Aero V3 ma Alvio. Cena pierwszego zbyt przerasta budżet. Reszta/większość  komponentów Kentfileda jest dla mnie enigmatyczna (ale może się nie znam ;-)). Poza tym cross przewidziany jest dla osoby, która raczej ? ogarnia przerzutki. ? A jak napisał Oskarr, 3x8/9 jest napędem dobrym/uniwersalnym. ? 

Odnośnik do komentarza

Ja po prostu nie wiem co miałbym jeszcze odpisać, swoje już napisałem ? alivio jest lepsze niż tourney, może się komuś na tourneyu dobrze jeździ, jednak z napędem 1x7 z kasetą 11-34 to dość mała rozpiętość i nadaje się moim zdaniem wyłącznie na miasto. Plus za kasetę a nie wolnobieg. Ten aero jest fajnie wyposażony, jest lekki i powinien dobrze służyć, napęd 3x jednak wymaga od użytkownika trochę więcej myślenia niż 1x bo trzeba jednak coś tam ogarniać aby nie krzyżować łańcucha, ale jeśli rama nie pasuje to tego nie przeskoczysz. Jak masz budżet 1400 i pasuje Ci rama w tym za 1400 to bierz tego za 1400. 

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Oskarr napisał(a):

Ja po prostu nie wiem co miałbym jeszcze odpisać, swoje już napisałem ? alivio jest lepsze niż tourney, może się komuś na tourneyu dobrze jeździ, jednak z napędem 1x7 z kasetą 11-34 to dość mała rozpiętość i nadaje się moim zdaniem wyłącznie na miasto. Plus za kasetę a nie wolnobieg. Ten aero jest fajnie wyposażony, jest lekki i powinien dobrze służyć, napęd 3x jednak wymaga od użytkownika trochę więcej myślenia niż 1x bo trzeba jednak coś tam ogarniać aby nie krzyżować łańcucha, ale jeśli rama nie pasuje to tego nie przeskoczysz. Jak masz budżet 1400 i pasuje Ci rama w tym za 1400 to bierz tego za 1400. 

Trochę chyba gdzieś się "rozjechaliśmy" w opisach. ? W przypadku crossa, skłonny jestem, na teraz, wziąć Aero v3, a trekking Lazaro/Kands Liberty/Navigator. Dla dwóch różnych osób. ? 

Oczywiście pojawił się wariant trekkingu z Nexusem (niby bezobsługowa, ale jak się taka przerzutka rozjedzie, to spore koszty i zabawa z naprawą), ale na razie nic sensownego z 7/8/9 biegami nie znalazłem, rama aluminium, ze sztywnym widelcem i w cenie góra 1500. Nowy.

Pierwszy z brzegu, załamać się można, ponad 6000. ? https://www.rowerystylowe.pl/p-12908/rower-koga-f3-30-nexus-8/w-34291/unisex-morski-mat Chociaż widzę, że w ogóle mają chore ceny.

Przykładowo Kross, Merida, Kands. Tak samo, tzn. niby tańsze, ale nie 1500. Wszystkie/większość ma amortyzator, chyba ten najtańszy Sountor'a bez blokady.

Ten chyba jeszcze (pomijając cenę ;-)) mógłby być, ale.. hamulec w pedałach.

Poza tym linki poprowadzone wewnątrz ramy. Kiszka, ale patrząc na całość jakoś da się to/ją ? przełknąć. ?

 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-damski-romet-pop-art-lux-pd28980/?v_Id=172196 

 

Nie pamiętam, czy gdzieś już o tym pisaliście, ale (na razie czysto teoretycznie) takiego tylnego Tourney'a (sama przerzutka) można wymienić 1:1, np. na Altusa lub "coś tam" wyżej? Czy trzeba bawić się wtedy z wymianą manetek? Są jakieś zauważalne różnice techniczne pomiędzy Tourney'em, a Altusem? Inne sprężynki w środku, jakieś sprzęgło (ktoś tu na forum napisał w innym wątku, żeby przesunąć, bo coś przeskakuje). 

Jeśli można wymienić, to chyba wystarczy odkręcić jedną i przykręcić drugą. Jedynie pozostaje zabawa z łańcuchem, trzeba by pewnie go rozpiąć ? i przykręcenie linki.

Odnośnik do komentarza


Czy jest sens składania roweru we własnym zakresie? ? Coś pewnie z poniższego nie pasuje. ?

Wyszło 2100. ? https://ctbike.pl/

zdjęcie    nazwa    brutto    ilość    suma    usuń

ACCENT MITORI aluminium 6061-T6 biało-niebieska opcja: 17" 439,00 zł    

SHIMANO CS HG31 ALTUS kaseta rowerowa MTB 11/30 8 rzędowa    41,99 zł    

KMC Z8 ŁAŃCUCH 6/7/8 RZĘDOWY ZE SPINKĄ OEM    26,99 zł    

Amoeba-Borla Comfort Kierownica Gięta HB-C321 Alu 620x40mm Czarny Mat    55,00 zł    

VELO chwyty kierownicy czarno-szare    19,00 zł    

SHIMANO ALTUS FC M371 MECHANIZM KORBOWY KORBA 170mm 44x32x22 CZARNA 9rz    159,90 zł    

SHIMANO BB ES300 Wkład Oś suportu Oś 121/73mm OCTALINK E-TYP    43,90 zł    

CLARK'S GALVANISED linka rowerowa hamulcowa MTB galwanizowana OEM    4,00 zł    

JAGWIRE CEX Pancerz hamulcowy szary    2x3,49 zł    

JAGWIRE LEX Pancerz przerzutkowy czarny  2x4,49 zł    

SHIMANO DEORE SL T6000 MANETKI ROWEROWE KPL CZARNE 3x10rz NA OBEJME    199,90 zł    

NECO AS-3510 Podkładka steru 28,6 aluminiowa 10 mm    2,49 zł    

FORCE MOSTEK REGULOWANY 25,4 /90MM CZARNY 30653    129,90 zł    

IMPAC TOURPAC 700x35C 28x1.40 opona rowerowa drutowa Land Cruiser    29,90 zł    

VP PEDAŁY - 560 PLASTIKOWE PLATFORMA (BOX)    14,90 zł    

SHIMANO ALIVIO FD-T4000 TOP SWING 44-48T śr. 28,6/31.8/34.9mm przerzutka przednia trekkingowa srebrna    72,90 zł    

SHIMANO ALTUS RD-M370 SGS przerzutka tylna czarna    79,90 zł    

SELLE ROYAL CLASSIC MODERATE MOODY 60st. 8072 Siodło rowerowe męskie    54,90 zł    

TOKEN OMEGA-A83M STERY ZINTEGROWANE - 90G.    75,90 zł    

Satori Camber Sztyca Wspornik Siodełka 350x31,6mm Czarny    39,99 zł    

X-TASY Zacisk siodła na śrube 34,9mm czarny    19,90 zł    

ACCENT Widelec treking 700C do rowerów trekkingowych Kolor:: czarny Rozmiar:: 1-1/8" 89,99 zł    

SHIMANO Alivio BR T4000 hamulec przód v-brake czarny na 1 koło z fajką    38,99 zł    

SHIMANO Alivio BR T4000 hamulec tył v-brake czarny na 1 koło z fajką    38,99 zł    

Zestaw kół 28/29 MD17 HB/FH-TX505 DISC C.L.    349,99 zł    

IMPAC SV28 Dętka rowerowa 700x20-28C wentyl presta gwintowany 40 mm OEM    11,99 zł    

     

Odnośnik do komentarza

@gosc masz parę dziwnych rzeczy np. manetki deore 10s, kaseta 8s a przerzutka 9s. Po co Ci wyższy model przerzutki z przodu w stosunku do przerzutki z tyłu? Albo wrzuciłeś koła pod hamulce tarczowe a w zestawieniu później masz v brake. Sztyca 31,6 a zacisk na 34,9. Pedały za 14 zł to też niezła fantazja, znalazło by się jeszcze parę miejsc aby się przyczepić. 

Odnośnik do komentarza
41 minut temu, Oskarr napisał(a):

@gosc masz parę dziwnych rzeczy np. manetki deore 10s, kaseta 8s a przerzutka 9s. Po co Ci wyższy model przerzutki z przodu w stosunku do przerzutki z tyłu? Albo wrzuciłeś koła pod hamulce tarczowe a w zestawieniu później masz v brake. Sztyca 31,6 a zacisk na 34,9. Pedały za 14 zł to też niezła fantazja, znalazło by się jeszcze parę miejsc aby się przyczepić. 

Wiem, nie wszystko tam było, żebu dopasować. ? Chciałem zobaczyć, czy to ma sens. ? I zminimalizować koszty. Na przykład nie mogłem dopasować kół, bo ceny rosły w górę i nie wiadomo było, czy w ogóle pasują. ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...