Skocz do zawartości

Trekking, który wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam do 2000, najlepiej oczywiście za mniej. Chociaż budżet w okolicach 1500. Co myliście o tych modelach? Powiedzmy, że są "poglądowe". ?

Na razie szukałem wirtualnie, ale ew. "wycieczka" po sklepach tez mnie chyba czeka. ? 

 

http://folta.pl/pl/rowery/turystyczne/venda

https://cyklisci.com/rower_trekking_ravio_omi_damski_czarny_mat_17,141,18784.html

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-damski-romet-gazela-2-pd27829/

https://zakupy.auchan.pl/shop/husar-rower-trekkingowy-kopenhaga-kola-28-cali-21-biegow.p-134867

https://sklepprosport.pl/trekking/1756-1903-rower-kross-trans-30-damski-khak-cza-mat-m-2022.html#/40-rozmiar_ramy-l_19

https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-kross-trans-3-0-d-2022

https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-damski-unibike-vision-2021#additional

https://roweroza.pl/rower-trekkingowy-damski-unibike-vision-2021

 

Co mają dobre, co złe? Na rynku mało egzemplarzy ze sztywnym przodem, większość z amortyzatorem (wiadomo, większa waga). 

Przy okazji, jaka jest typowa +/- waga dla takich rowerów z ramą aluminiową, 17 kg?

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, gosc napisał(a):

Wątek widziałem, ale otwórz linki i zobacz modele. Szukam trekkingu, a nie górskiego. ?

Same kupy niestety. Wszystko na wolnobiegach i z fatalnymi amortyzatorami. W moim poście wrzuciłem sensowniejsze propozycje z jakimiś kiepskimi uginiaczami ale jednak i z kasetami zamiast wolnobiegu. Cross od trekinga różni się dołożeniem bagażnika i błotników. Zerknij sobie na rodzinę np. lazaro, ja wrzuciłem jako przykład crossa, ale w granicy 100 zł więcej można dostać lazaro w wersji z bagażnikami czyli trekkinga. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Oskarr napisał(a):

Same kupy niestety. Wszystko na wolnobiegach i z fatalnymi amortyzatorami. W moim poście wrzuciłem sensowniejsze propozycje z jakimiś kiepskimi uginiaczami ale jednak i z kasetami zamiast wolnobiegu. Cross od trekinga różni się dołożeniem bagażnika i błotników. Zerknij sobie na rodzinę np. lazaro, ja wrzuciłem jako przykład crossa, ale w granicy 100 zł więcej można dostać lazaro w wersji z bagażnikami czyli trekkinga. 

Do spacerowej i ew. wycieczkowej jazdy powinny "styknąć". Na kasetę trzeba wydać do 3000 lub więcej, a dla mnie to nie ten budżet. Bez amortyzatorów Folta wygląda sensownie.

Obecnie, tego typu rowery, w 90 paru % są dostępne tylko z amortyzatorami, nawet te najtańsze.

z Lazaro ten masz na myśli? Ma chyba kasetę.  https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-elite-pro-damski-v2-2021_pid=354

Wygląda na niedostępny.

Jeśli miałby być z kasetą (tez tak szukałem), to starych modeli brak. Nie musi być najnowszy.

 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, gosc napisał(a):

Do spacerowej i ew. wycieczkowej jazdy powinny "styknąć". Na kasetę trzeba wydać do 3000 lub więcej, a dla mnie to nie ten budżet. Bez amortyzatorów Folta wygląda sensownie.

Obecnie, tego typu rowery, w 90 paru % są dostępne tylko z amortyzatorami, nawet te najtańsze.

z Lazaro ten masz na myśli? Ma chyba kasetę.  https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-elite-pro-damski-v2-2021_pid=354

Wygląda na niedostępny.

Jeśli miałby być z kasetą (tez tak szukałem), to starych modeli brak. Nie musi być najnowszy.

 

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-damski-2022_pid=461

kaseta za 2050, dostępny. ewentualnie bez błotników i bez bagażnika za 1720, pewnie jak się do nich napisze, to za 100 dorzucą błotniki i bagażnik jak jest potrzebny. 
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-damski-2022_pid=466

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Oskarr napisał(a):

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-damski-2022_pid=461

kaseta za 2050, dostępny. ewentualnie bez błotników i bez bagażnika za 1720, pewnie jak się do nich napisze, to za 100 dorzucą błotniki i bagażnik jak jest potrzebny. 
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-damski-2022_pid=466

Ten pierwszy wygląda rozsądnie. Teoretycznie +/- może się z/mieści w budżecie. ? 

Chociaż widzę, teoretycznie, wadę. Koła mają szybkozamykacze, a to jest potencjalnie ryzyko, że ktoś sobie je (kółka) "pożyczy".

Sklep sprzedaje też Kandsy, ale jak dla mnie to i tak, wymiennie, to samo jak Lazaro. Mylę sie?  Identyczne ramy, przerzutki tak samo i cała reszta. ? 

Drobny minus, że tylko u nich są dostępne, a nie widać tych modeli w sklepach stacjonarnych. Warto byłoby się przymierzyć. Rozmiary są różne. Siedemnastka/dziewiętnastka nie zawsze są sobie równe.  Taka sama rama w jednym rowerze będzie ok, a w drugim może być za mała.

A wracając do ww. modeli. Poza ew. wolnobiegiem (czego jestem świadomy), coś im brakuje, maja jakieś "wady", jakie maja plusy? Nie patrzcie z punktu widzenia zaawansowanego rowerzysty/ścigacza, dla którego rower za co najmniej 10K jest słaby, a za 20K może się nada do jako takiej jazdy. Konkretnie, to jest złe, a to jest dobre. 

Moim zdaniem każdy z nich, dla "typowego Kowalskiego" będzie dobry.

I ponawiam pytanie, czy waga 17/18 KG dla takiego roweru jest typowa? 

 

Odnośnik do komentarza

Dorzucam kolejne pytania, do powyższych. 

Czy ten suport Neco w https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-damski-2022_pid=461 jest dobry w porównaniu z Octalinkiem Shimano?

Jak to jest z łożyskami? Gdzieś czytałem/oglądałem, ze lepsze są normalne "kulki" niż te maszynowe.

Samozamykacz, czy można zamienić go na śrubę. Jeśli tak, to na jaką, piętnastkę?

Piasta LRO, czy jest dobra, czy to jakiś chińczyk?

Czy w takim rowerze/modelu https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-damski-2022_pid=466 można wymienić tę cześć pośrodku kierownicy (mostek?), z tej sztywnej, na taką którą można odchylać lub przyciągać od siebie? Jak w Senatorze v3 lub podobnym trekkingu. Oczywiście zachowując samą kierownicę.

Wolałbym rower bez amortyzatora, ale w trekkingu ww. Senator v3 jest zamontowany, więc wyboru nie ma. ? Ma blokadę, więc chyba do jazdy rekreacyjno-wycieczkowej chyba wystarczy, a chyba najsłabszy z tej serii nie jest? Zresztą takim rowerem nie zjeżdża się z górki po korzeniach. ?

Hamulce tarczowe MT-200, np. w https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-crs-1200-damski-2023_pid=507 naprawde są tak złe jak opisujecie? Moim zdaniem do jw. jazdy rekreacyjno-wycieczkowej w zupełności wystarczą.

Czy jest jakaś zauważalna różnica w jeździe pomiędzy kasetą 8 i 9 rzędową? Tych najmniejszych zębatek, przy ustawieniu przód 3 (bo 1 i 2, to pod górki i ew. pod wiatr ? ) i tył 8/9, to i tak raczej się nie wykorzysta. Są jakieś plusy przemawiające na korzyść 9? 

 

Odnośnik do komentarza

octalink w shimano będzie lepszy bo jest na octalink a nie na kwadrat, przy jeździe mocno rekreacyjnej nie wiem czy do wyczucia różnice. 
Lepsze są maszynowe. 

Nie, szybko zamykacza na śrubę nie zamienimy, chyba, że kupisz oś 9mm zakończoną z dwóch stron gwintem i dasz dwie śruby, ale to raczej rzeźba. 

LRO to jakiś chińczyk, jednak w tej kategorii cenowej jest jakościowo ok. 

Można dokupić mostek regulowany, polecam raczej mostki regulowane za pomocą imbusów a nie wajchy, jak się dopasuje pod siebie i skręci to powinny być sztywniejsze niż ta na wajchę. np. 

https://allegro.pl/oferta/mostek-wspornik-kierownicy-regulowany-ahead-25-4-13174775349?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gclid=Cj0KCQjw_r6hBhDdARIsAMIDhV-7BLIP4kv01ZyscHpYfgyDpScypMva_70ytoNXl4cmoLAkFVVU_dkaAsseEALw_wcB

 

Problem ze słabymi amortyzatorami jest taki, że one średnio działają jako amortyzator a po zablokowaniu średnio działają jako sztywny widelec. Może i nie zapewnia Ci dobrego tłumienia ale chociaż waży 2 kg więcej niż zwykły, sztywny widelec, stąd wolę rower albo z lepszym amortyzatorem który rzeczywiście działa albo opcja całkowitego braku amortyzatora. 

MT 200 do takiego trekkinga czy mieszczucha będą wystarczające. Wyzywamy je w kontekście wsadzania ich do rowerów mtb za 5-6k pln. 

Nie ma dużych różnic między napędami 8 i 9 rzędowymi. Czasem w kasecie 8 rzędowej jest to samo zestopniowanie co w 9 ale brakuje koronki 11s, w innych przypadkach zestopniowanie w 8 i 9 rzędowej jest takie samo tzn, 11-32, wtedy gdzieś w 8 rzędowej kasecie będzie większa różnica między kolejnymi biegami. Może być zauważalne przy długich dystansach na asfalcie.  

 

Odnośnik do komentarza

waga okolice 18 kg to cholernie dużo. Ciężko będzie wnieść taki rower do bloku itp. Jako mieszczuch się pewnie nada. Wagę robi tu słaby amortyzator i szpej typu błotniki, bagażniki, stopka. Ten aero 13 kg to całkiem akceptowalna waga, dla osób przyzwyczajonych do cięższych rowerów będzie się nawet wydawał zaskakująco lekki. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał(a):

 

> octalink w shimano będzie lepszy bo jest na octalink a nie na kwadrat, przy jeździe mocno rekreacyjnej nie wiem czy do wyczucia różnice. 

W tym konkretnym modelu wyjścia nie masz. ? Bierzesz jaki jest, a Lazaro Senator v3 chyba nie jest zły.

> Lepsze są maszynowe. 

Bo łatwiej wymienić, że są uszczelnione?

> Nie, szybko zamykacza na śrubę nie zamienimy, chyba, że kupisz oś 9mm zakończoną z dwóch stron gwintem i dasz dwie śruby, ale to raczej rzeźba. 

Trochę dziwne, że nie można odkręcić. Gdzieś widziałem ofertę, gdzie z opisu wynikało, że trzeba przykręcić do osi tego "motylka". Opcja druga jest lepsza, skoro można tak zrobić i żadnej rzeźby tu nie widzę. Teoretycznie chyba dwie śruby są lepsze niż samozamykacz, bo z nim, na jakiejś wycieczce, trzeba by mieć rower cały czas przy d...pie lub kogoś, kto popilnuje go podczas wizyty w klepie.

> LRO to jakiś chińczyk, jednak w tej kategorii cenowej jest jakościowo ok. 

I tak nie masz wyjścia jeśli kupujesz konkretny model. ?

> Można dokupić mostek regulowany, polecam raczej mostki regulowane za pomocą imbusów a nie wajchy, jak się dopasuje pod siebie i skręci to powinny być sztywniejsze niż ta na wajchę. np. 

https://allegro.pl/oferta/mostek-wspornik-kierownicy-regulowany-ahead-25-4-13174775349?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gclid=Cj0KCQjw_r6hBhDdARIsAMIDhV-7BLIP4kv01ZyscHpYfgyDpScypMva_70ytoNXl4cmoLAkFVVU_dkaAsseEALw_wcB

A są na wajchę? ? Z tego co widziałem w rowerach, zawsze są na imbusa. ?

 

> Problem ze słabymi amortyzatorami jest taki, że one średnio działają jako amortyzator a po zablokowaniu średnio działają jako sztywny widelec. Może i nie

> zapewnia Ci dobrego tłumienia ale chociaż waży 2 kg więcej niż zwykły, sztywny widelec, stąd wolę rower albo z lepszym amortyzatorem który rzeczywiście

> działa albo opcja całkowitego braku amortyzatora. 

Jak wyżej, przy kupnie konkretnego modelu, nie masz wyjścia, bierzesz jak jest. ? W domyśle cały czas mówię o Senatorze v3.

 

> MT 200 do takiego trekkinga czy mieszczucha będą wystarczające. Wyzywamy je w kontekście wsadzania ich do rowerów mtb za 5-6k pln. 

I cały czas mówię o tym pierwszym wariancie. ? Jazda spacerowo-rekreacyjna. 

 

> Nie ma dużych różnic między napędami 8 i 9 rzędowymi. Czasem w kasecie 8 rzędowej jest to samo zestopniowanie co w 9 ale brakuje koronki 11s, w innych

> przypadkach zestopniowanie w 8 i 9 rzędowej jest takie samo tzn, 11-32, wtedy gdzieś w 8 rzędowej kasecie będzie większa różnica między kolejnymi biegami.

Może i fachowo wyjaśnione, ale gdybyś to przełożył na laicki język. ? Koronka11s, stopniowanie 11-32 nic mi nie mówią (na razie ;-)). Ja widzę 8 lub 9 zębatek i różnice w biegach 24/27.

> Może być zauważalne przy długich dystansach na asfalcie.  

Inaczej męczą się nogi?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Oskarr napisał(a):

waga okolice 18 kg to cholernie dużo. Ciężko będzie wnieść taki rower do bloku itp. Jako mieszczuch się pewnie nada. Wagę robi tu słaby amortyzator i szpej typu błotniki, bagażniki, stopka. Ten aero 13 kg to całkiem akceptowalna waga, dla osób przyzwyczajonych do cięższych rowerów będzie się nawet wydawał zaskakująco lekki. 

W trekkingu masz w komplecie, więc waga jest jaka jest. ? Jak mokro, to powinno mniej chlapać. ?

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, gosc napisał(a):

> Nie ma dużych różnic między napędami 8 i 9 rzędowymi. Czasem w kasecie 8 rzędowej jest to samo zestopniowanie co w 9 ale brakuje koronki 11s, w innych

> przypadkach zestopniowanie w 8 i 9 rzędowej jest takie samo tzn, 11-32, wtedy gdzieś w 8 rzędowej kasecie będzie większa różnica między kolejnymi biegami.

Może i fachowo wyjaśnione, ale gdybyś to przełożył na laicki język. ? Koronka11s, stopniowanie 11-32 nic mi nie mówią (na razie ;-)). Ja widzę 8 lub 9 zębatek i różnice w biegach 24/27.

11-32 oznacza, że najmniejsza zębatka ma 11 ząbków, największa zębatka ma 32, a te pomiędzy nimi mają jakieś wartości pomiędzy ? Im mniejsza zębatka tym "trudniej" się pedałuje, bo stawia większy opór, ale jak masz siłę i warunki (np z górki) to na mniejszej pojedziesz szybciej.

Jeżeli masz kasetę z 9 zębatkami 11-32 i kasetę z 8 zębatkami 11-32, no to największa i najmniejsza zębatka są takie same, tylko w tej drugiej jest mniej zębatek pomiędzy, więc przy zmianie przełożenia czasami będziesz czuł większy przeskok.

24/27 biegów jest tylko w teorii. W praktyce jazda ze skrzyżowanym łańcuchem (duża zębatka z przodu i z tyłu, albo mała zębatka z przodu i z tyłu) szybko zużywa napęd, zresztą jak sobie wrzucisz takie przełożenia, to prawdopodobnie będziesz słyszał chrobotanie i klekotanie i sam się zorientujesz, że tak się nie jeździ :) Realnie dających się używać przełożeń zostaje max kilkanaście. A naprawdę realnie, jeżeli zamierzasz robić spacerowe wycieczki po lesie, nie jeździć po górkach, nie przejmować się kadencją, to najprawdopodobniej przez 90% czasu będziesz używał maksymalnie ze 3-4 i będzie ci naprawdę wszystko jedno czy masz 8 czy 9 na tylnej przerzutce.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...