Skocz do zawartości

Nowe koła do gravela.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim specu diverge oemowe koła wyziewają ducha i zastanawiam się nad kupnem nowych.

Moje pytania:

Czy piasty DtSwiss 350 są dużo lepsze od Novatec d791?

Czym się różnią obręcze dtswiss r500db od gr531db, które lepsze?

Czy warto przejść na system centerlok, bo obecnie mam 6 srób i zauważam, że jest mniejszy wybór takich kół, a tarcze nie są takie drogie?

A może koła fulcrum i piasty campy, ktoś ma i używa?

Gdzie polecacie kupić koła, myślałem nad Lemonbike.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Piasty DT 350 są dramatycznie lepsze od jakichkolwiek Novatec. Są to piasty w których nic się nie dzieje oprócz tego że raz na jakiś czas zmieniamy łożyska. Jak damy łożyska z wyższej półki takie jak NTN czy SKF to mamy spokój na jakieś 50k km. Nie są zbudowane na zapadkach jak Novatec czy kulkach jak Shimano tylko na zazębiających się ringach zwanych ratchetem.

Koła Fulcrum sa produkowane przez Campagnolo. Fulcrum to tylko nazwa handlowa. Wysokie modele mają piasty na łożyskach kulkowych i dużo lepsze obręcze. Niskie na maszynowych.

Miałem raz Fulcrumy MTB pod Centerlock i się pozbyłem. Zamiast nich Bikestacja złożyła mi koła na DT 350 i wyśmienitych obręczach Newmen Evolution SL. Centerlock dodaje wagi i ogranicza wybór tarcz. Te Fulcrumy były mocno przeciętne aczkolwiek jakość wykonania tych kół, szprychy czy nypli jest na wysokim poziomie.

Koła Campagnolo mam od lat w szosie. Te wyższe modele. Spisują się super. Natomiast kolega ma Fulcrum Racing 5 i nie ma do nich specjalnie zastrzeżeń oprócz tego że szybko zajechał łożyska i wymienił na lepsze. Obręcze w niższych modelach są ze standardowego alu 6061. W wyższych z innego, utwardzanego, lżejszego stopu. Szprychy i nyple są niestandardowe i potrzeba do tych kół mechanika z większym doświadczeniem.  Młodzież po przeszkoleniu tego nie ogarnie.

Na hasło z "polecenia od Jacek Kapela", dostaniesz u Łukasza Ryża z Biekstacja/fitweheels.eu jakiś nieduży rabat. 

Odnośnik do komentarza

Zapadki i sprężynki padają, bieżnie się wycierają, bębenki padają, pierścienie, uszczelki. Ogólnie padaczka jeśli użytkowane w trudnych warunkach. A gravel to trudne warunki. Chyba że ktoś je regularnie serwisuje, smaruje, zabezpiecza. Pewnie gdzieś co 2 tys km jak zaleca jeden z kołodziei od kół który zaleca czyszczenie piast Novatec i usuwanie z nich nadmiaru wody po każdej jeździe w deszczu. Ponieważ nie mam na to czasu ani chęci, nie kupuję takich piast.

Wystarczy wpisać w  google "piasta Novatec problem" i wyskoczą setki postów.

Odnośnik do komentarza

Piasty Novatec sprawdzają się właściwie w jednym rodzaju warunków. Sucha szosa. Uszczelnienie w nich nie jest dobre i wszystko dostaje się do środka a potem mieli się w piaście. Mają jedną podstawową zaletę, są tanie i biją na głowę 99% piast w kołach, które dostajemy z rowerem ze sklepu. Masz ~1k bierzesz koła na novatecach, masz 1,5k+ kupujesz DT Swiss 350 i lepsze (właściwie 370 też są lepsze od novateków ale nie za dużo). 

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Jest to niemiecki producent produkujący jedne z najlepszych kół. Ścigają się na nich kolarze np. w Tour de France. Obręcze które kupiłem są typu hookless. Bez rantu jak dla mnie to są koła pod szytki :) Ale zapewne uznasz że te są bez rantu :)

https://www.newmen-components.de/Konfigurator?&StuffId=c70a898c-f49a-4fef-a7be-ab993a4c1f3c&

newmen-evolution-sl-a.30-wheels-231019-a

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, pit napisał(a):

Fajne te koła. Szkoda tylko, że hookless. Jaką zatem obręcz polecisz do zastosowań gravelowych? Obręcz czy też nawet koła.

Mieliśmy w poprzednich gravelach koła od na obręczach DT R500 (22mm wewn) + piastach DT350 i działały elegancko. Fabryczne koła aktualnych graveli mają obręcze G540 (24mm wewn) - też wszystko ok. Dodatkowy zestaw kół mam znowu na piastach DT350 i jest ok. Piasty DT350 polecam + do tego dobierasz obręcze w zależności od budżetu/pożądanej wytrzymałości kół/szerokości opon. Ja zamawiałem tu: https://lemonbike.eu/product-category/kola-przelaj-i-gravel/?filter_material=aluminium&query_type_material=or&filter_hamulec=tarczowy&query_type_hamulec=or - jak zadzwonisz to też doradzą.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...