krix Opublikowano Poniedziałek o 16:06 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 16:06 ale setback nie zależy od długości ramy, tylko od - kąta rury podsiodłowej - offsetu sztycy - ustawienia siodełka przód/tył - nietypowej długości siodełka, która może fałszować prawidłowe ustawienie - np. Spec Power ma 245mm długości w trekkingu na zdjęciu wygląda, że jest sporo mniejszy kąt rury podsiodłowej - ciężar ciała masz przeniesiony w tył, co za tym idzie mniejszy ciężar na ręce Wstał sprzed kompa też kombinował z maksymalnym przesunięciem ciężaru ciała w tył, jeżeli dobrze pamiętam to założył sztycę jtek z offsetem 30mm Cube Attention ma kąt podsiodłowej 73.5 stopnia, więc taki optymalny - rekreacyjno/turystyczny.Dzięki! W trekkingu mam mniejszy kąt czyli w kierunku poziomym a nie w kierunku 90 st, tak? Czyli bardziej, jak w trailu?Dzięki w każdym razie za wnioski bo rzeczywiście tak się czuję że mam tył bardziej dociążony. A czy setback nie zależy jednak od długości ramy? Chodzi o to że długość ramy trzeba rozdzielić na reach i setbackWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Poniedziałek o 16:30 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 16:30 Nie, w trailówkach i zjazdówkach będziesz miał bardziej pionową podsiodłową (w stronę 90 stopni), żeby na podjazdach lepiej dociążać przód. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Poniedziałek o 16:32 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 16:32 Nie oglądałem jeszcze. Natomiast po rowerze spodziewam się, że to jest ten gościu "Wstał sprzed kompa"? Nie odmawiam mu że może coś tam już wie. Sugeruję jednak pójść do dobrego bikefittera. Nasz na przykład ma zrobione ok. 10 tys sesji fittingowych Więc jest to "pewna" różnica.Tak, to on.Iść do bikefittera przed kupnem roweru?Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Poniedziałek o 16:48 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 16:48 20 minut temu, krix napisał(a): Tak, to on. Iść do bikefittera przed kupnem roweru? Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Tylko w sezonie możesz czekać na bikefitting ze dwa miesiące... i znowu zostaniesz bez roweru... Tak zgrubnie patrząc to w trekkingu masz setback mniej więcej tyle co korba ~175mm ? To raczej dużo za dużo. Być może ten trekking jest dla Ciebie za mały (za krótki) Myślę, że Cuba da się poustawiać dla Ciebie zgodnie ze sztuką, ale pewnie Twoje ciało jest przyzwyczajone do innej (aktualnej) pozycji. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 17:25 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 17:25 Nasz bikefitter zapisuje na 2-3 miesiace do przodu 🙂 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Poniedziałek o 22:57 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 22:57 Tylko w sezonie możesz czekać na bikefitting ze dwa miesiące... i znowu zostaniesz bez roweru... Tak zgrubnie patrząc to w trekkingu masz setback mniej więcej tyle co korba ~175mm ? To raczej dużo za dużo. Być może ten trekking jest dla Ciebie za mały (za krótki) Myślę, że Cuba da się poustawiać dla Ciebie zgodnie ze sztuką, ale pewnie Twoje ciało jest przyzwyczajone do innej (aktualnej) pozycji. Dobrze wyliczyłeś. Faktycznie siedzę bardzo przesunięty do tyłu czyli jestem kolejnym przykładem pazerności sprzedawców vide wcisnęli m niewłaściwy rozmiar, rowero kupowałem jakieś 15 lat temu. Trzeba zacząć przystosowywać się do właściwego roweru od początku, porzuciwszy dotychczasowe przyzwyczajenia.p.s. wydawało mi się, że widziałem gdzieś opis setback jako odległość nie do początku siodelka ale do rury podsiodłowej. Może są różne standardy liczenia tego wymiaru. W każdym razie mam setback rzeczywiście za duży.Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Poniedziałek o 23:07 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 23:07 No i zamówiłem RR EXPL 540 dla siebie i żony, są po 3k w promocji. Przymierzymy i zobaczymy :) Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano wczoraj o 06:08 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:08 6 godzin temu, krix napisał(a): No i zamówiłem RR EXPL 540 dla siebie i żony, są po 3k w promocji. Przymierzymy i zobaczymy 🙂 Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Jakie rozmiary zamówiłeś ? Wcześniej wspominałeś, że masz Recony - 120mm ? Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano wczoraj o 06:54 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:54 Jakie rozmiary zamówiłeś ? Wcześniej wspominałeś, że masz Recony - 120mm ? XL i M. Mam Recony, ale 100 mm niestety :( To by było następne pytanie - czy można zmienić skok 120 na 100 mm :) Uprzedziłeś mnie ;) Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano wczoraj o 09:14 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:14 2 godziny temu, krix napisał(a): XL i M. Mam Recony, ale 100 mm niestety 😞 To by było następne pytanie - czy można zmienić skok 120 na 100 mm 🙂 Uprzedziłeś mnie 😉 Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Technicznie można, ale zwiększysz wartości kątów: podsiodłówki i główki ramy. Czyli zamiast 73 i 68st będzie np 75 i 70st i geometria będzie do kitu Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 21 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 21 godzin temu Technicznie można, ale zwiększysz wartości kątów: podsiodłówki i główki ramy. Czyli zamiast 73 i 68st będzie np 75 i 70st i geometria będzie do kituTo pytanie będzie pewnie lekka obrazą tego wszystkiego, o czym dyskutujemy, ale czy naprawdę te różnice w wymiarach są takie istotne? I tak muszę się przestawić ze złego geo, jak się okazuje. Ponizej porównanie rekreacyjnego geo Cube z rekreacyjnym Expl. https://bikeinsights.com/compare?geometries=67f1ac4a5da25a001bdcb77a,660f1eb69230e700210a5d3ealbo to (fajna stronka nawiasem mówiąc)https://bikeinsights.com/compare?geometries=67f1ac4a5da25a001bdcb77a,60c8f09cb7134400293de005, Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu 8 godzin temu, krix napisał(a): To pytanie będzie pewnie lekka obrazą tego wszystkiego, o czym dyskutujemy, ale czy naprawdę te różnice w wymiarach są takie istotne? I tak muszę się przestawić ze złego geo, jak się okazuje. Ponizej porównanie rekreacyjnego geo Cube z rekreacyjnym Expl. https://bikeinsights.com/compare?geometries=67f1ac4a5da25a001bdcb77a,660f1eb69230e700210a5d3e albo to (fajna stronka nawiasem mówiąc) https://bikeinsights.com/compare?geometries=67f1ac4a5da25a001bdcb77a,60c8f09cb7134400293de005, Jak dla mnie to pal licho kąt główki ok 70 stopni, ale kąt podsiodłowej w okolicach 75st może być niewygodny do takiej "zwykłej" jazdy. Może być tak, że nie ustawisz zalecanego setbacku (wspomniałeś chyba o 9cm - tylko będzie mniejszy nawet po cofnięciu siodełka). Ciężar ciała zawiśnie bardziej na rękach. Poza tym standardowy mostek 60mm w Expl dobrze działa przy 68st, czy będzie dobrze przy 70st ? Nie wiadomo, może być za krótki. Więc może być tak, że siodełko cofniesz, mostek wydłużysz i zrobisz Żonie L-kę z M-ki Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Jak dla mnie to pal licho kąt główki ok 70 stopni, ale kąt podsiodłowej w okolicach 75st może być niewygodny do takiej "zwykłej" jazdy. Może być tak, że nie ustawisz zalecanego setbacku (wspomniałeś chyba o 9cm - tylko będzie mniejszy nawet po cofnięciu siodełka). Ciężar ciała zawiśnie bardziej na rękach. Poza tym standardowy mostek 60mm w Expl dobrze działa przy 68st, czy będzie dobrze przy 70st ? Nie wiadomo, może być za krótki. Więc może być tak, że siodełko cofniesz, mostek wydłużysz i zrobisz Żonie L-kę z M-ki Czyli chcemy mieć kąt rury podsiodłowej mniej stromy do wygodniejszej jazdy.Najgorzej z tą możliwością napędu 2x. Gdyby mnie to nie blokowało, już miałbym kupioną maszynę. "Wstał zza biurka" przerobił nowego Specialized Chisel na napęd 2x. A ja miałem informację od Speca Polska, że się nie da. Podobnie pytałem o Procaliber, Grand Canyon, Rockrider. I tak dostaję sprzeczne informacje, głównie dotyczą one szerokości mufy suportu, że jest za szeroka i linia łańcucha przekroczy 51 mm, druga informacja dotyczy szerokości i wygięcia rury podsiodłowej. Tymczasem, jak podaje przykład powyższy, czasami jest to możliwe. Najlepiej jest już mieć jakiś model i samemu próbować - podejrzewam, że sprzedawcy i serwisanci (w Decathlon) nie mają może wiedzy i po prostu odpowiadają na pytanie o napęd 2x, że "nie da się", żeby na wszelki wypadek mieć alibi, jakby klient kupił i mial pretensje, że "miało się dać". Trochę trudno im się dziwić, że nie chcą brać odpowiedzialności za informację, która jest podstawą niszowego i ekstrawaganckiego pomysłu powrotu do 2x, "przecież po co to Panu, każdy teraz woli napęd 1x". W Canyonie napisali mi ponadto, że założenie napędu 2x to utrata gwarancji oraz zabronione są modyfikacje i wiercenie w ramie (sic!). Co ma przednia przerzutka na obejmę do wiercenia w ramie, nie mam pojęcia ;) Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 11 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu A co do geo, to potwierdza się moja idea sklepu rowerowego, w którym klient pożycza za darmo rower na caly dzień i jeździ. A nie, jak w sklepach obecnie - 10 metrów w prawo, 10 m w lewo i sprzedawca pyta, czy zapakować. Mam taką lokalizację na Salwatorze w Kraku koło ścieżek rowerowych szosowych jak i MTB. Napisałem do Radona ofertę, ale nie chceli jakoś ze mną rozmawiać ;) Odnośnik do komentarza
zlatan55 Opublikowano 10 godzin temu Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu A jaką wartość wnosi napęd 2x względem 1x w rowerze "solidnym, rekreacyjnym, pod przyczepkę"? Co zmienia w takim rowerze fabryczne 20mm więcej/mniej skoku amortyzatora? Ślędzę sobie (trochę z doskoku, ale jednak) ten temat od początku i przez te ponad 2 lata i 49 stron przewinęły się już wszystkie, nawet najdziwaczniejsze koncepcje, i największe pierdoły, łącznie z tym czy rama waży 200g więcej czy mniej. Tak, wiem: nie moje pieniądze, nie mój czas, nie mój temat, nie moje rozkminy, nie moje wszystko. Ale według mnie to trzeba było sobie już te dwa lata temu kupić fajnego crossa do którego wejdą w miarę szerokie opony, albo rekreacyjne MTB, i cieszyć się jazdą, a nie pisać te wypracowania na forum 🙂Jakie znaczenie ma w twoim zastosowaniu rodzaj napędu, sztywne osie lub ich brak, pół kilo wagi, już nie mówiąc o tym że chwilę temu był tu kminiony rodzaj tłumika w amortyzatorze xD? Chcesz pojeździć z dzieciakiem albo z sakwami - zakładasz przyczepkę albo bagażnik, dopompowujesz i jedziesz na wycieczkę. Chcesz się nawdychać tlenu w lesie - odkręcasz tę przyczepkę, obniżasz trochę ciśnienie i jedziesz do lasu. No nie wiem, według mnie generalnie prosta sprawa, a temat rozrósł się do poziomu konstrukcji bolidu F1 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się