Skocz do zawartości

System owiewek aerodynamicznych


sl66

Rekomendowane odpowiedzi

O masakra ale to głupie XD 

Sam pomysł ciekawy ale sposób jaki to opisał jest tragiczny. Tak, jedziesz 30-35 km/h z wiatrem bocznym który sprawia że owiewka pracuje jak żagiel? To ile tam wieje? 50-60? Dalej prędkość maksymalna, na jakim odcinku? 40 km na szosie to ja utrzymam na 10km, 47 km/h to też nie jest żadna super prędkość, myślę że z 600 watow przez 10 sekund starczy aby dobić do prędkości. Pan chce to sprzedawać a nie zrobił nic aby w jakikolwiek sposób przedstawić w miarę rzetelne dane. Najprościej byłoby kupić miernik mocy na korbę za 1500 zł i już by mógł się pochwalić wynikami których bym się nie czepiał. Jeśli 1500 zł to za drogo to wystarczy podejść do lokalnej koniny i zapytać się czy któryś się zgodzi zrobić 2 przejazdy z owiewka i bez i dać dane ze stravy. Już nie wspominam o jakimś tunelu aero za jakieś 1000 zł za godzinę. Pełno możliwości aby zrobić to porządnie a powstaje tekst gdzie koleś pisze ze jest git bo mniej się zmęczył jak to zamontował. Mógłby chociaż zrobić przejazd po pętli z i bez tego z głupim czujnikiem tetna aby zobaczyć jakie będzie miał tętno z owiewka i bez owiewki. 

A i szacunek dla Pana za podjeżdżanie 25% nachylen ze średnia prędkością 30km/h. Ja tak nie potrafię ?

Odnośnik do komentarza

To nie jest głupie, takie owiewki są m.in. zakazane przez UCI - jak myślisz z jakiego powodu.
Poza tym podobne układy aero opisywał już w latach 80 tych Marek Utkin.
Ma to sens.

PS nigdzie nie pisał w artykule że pokonuje wzniesienia 25% , tylko 25⁰ o długości 100 - 200 m , a to się da zrobić, kwestia do jakiej prędkości rozpędzisz się przed górką.

Odnośnik do komentarza

Jeżdżąca owiewka made in Poland http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2980.msg61004;boardseen#new - jest szansa że będzie sprzedawana ? - oczywiście tanio nie będzie ...
I tutaj nie wygląda toto jako tzw. "druciarstwo rowerowe" - ot docelowy sprzęt dla kogoś kto chce NAPRAWDĘ jeździć w innym wymiarze aerodynamiki - przede wszystkim stabilnie bo są również wersje 2-kołowe ale to już hardkor ...

Odnośnik do komentarza

Same pomysły co do aerodynamicznych rowerów są spoko, szczególnie jeśli chodzi o rowery poziome. Na początku studiów mnie to mega interesowało, obejrzałem w zasadzie każdy filmik w necie na ten temat, problemem jest infrastruktura a właściwie jej brak i idące za tym niebezpieczeństwo śmierci. Na klasycznym rowerze typu szosa albo mtb dość dobrze widzę wszystko co się dzieje, dzięki pochylonej pozycji na szosie niejako łatwiej jest patrzeć w tył niż w przód. Szosa będzie wolniejsza niż rower poziomy i dużo wolniejsza niż zamknięty rower poziomy ale przy tym dużo bardziej bezpieczna. 
Mi się od lat marzy projekt autostrad rowerowych, najlepiej częściowo zadaszonych i dodatkowymi wentylatorami zapewniającymi wiatr w plecy, w takich warunkach rowery poziome byłyby lepsze od aut, można by spokojnie jeździć po 30 km ze średnią 50 km/h, jednak przy jeździe po drodze krajowej, gdzie dojeżdżając autem do pracy muszę raz na 3-4 miesiące uciekać autem na pobocze bo ktoś chce mnie zabić, jazda poziomym rowerem to samobójstwo. 

W klasycznym rowerze z tego co się orientuje, większy problem jest nie z powierzchnią czołową a z tyłem roweru za którym robią się zawirowania. Owiewka zaproponowana przez autora osłania w tym przypadku jedynie kokpit wydaje mi się, że mogłaby działać, ale autor powinien dać jakiekolwiek trochę rzetelne dane. 

Jestem inżynierem, Pan od owiewki chwali się, że pracuje w branży lotniczej przy projektowaniu jakiś tam rzeczy w branży. Mi na studiach wpojono liczby, wszyscy znajomi ze studiów też tak mają. Mamy na tym punkcie obsesję, kupując pizzę liczyliśmy dla każdego rozmiaru stosunek ceny po powierzchni, mając auta liczyliśmy i dalej liczymy koszty przejechania kilometra, jeżdżąc na rowerze liczyłem koszt przejechania kilometra z uwzględnieniem spalonych kcal ścierania opon, eksploatacji łańcucha itp. Dla inżyniera ważne są liczby a tutaj Pan nie podał żadnych porządnych liczb ? 

 

19 godzin temu, liftlodz napisał(a):

To nie jest głupie, takie owiewki są m.in. zakazane przez UCI - jak myślisz z jakiego powodu.

Z tego samego co jest zakazane opieranie się łokciami o kierownicę albo stosowanie nakładek czasowych, kwestie bezpieczeństwa i problemy z szybką reakcją. Jadąc w peletonie masz też trochę gdzieś kwestię oporów wiatrów bo raptem z 5% zawodników przyjmuje na siebie czołowy wiatr, reszta jedzie w środku albo pod koniec. 

Nie neguje całego pomysłu tylko sposób w jaki został opisany, to trochę jakbym powiedział, że mój hyundai ma najniższe spalanie na poziomie 2 litrów więc jest mega oszczędny a nie dopisał, że to badane na 500 metrach jadąc z górki z wiatrem w plecy jadąc 50 km/h trzęsąc się na 4 biegu przy 1000 obrotów na minutę. 

Odnośnik do komentarza

Mi się wydaje, że gość to zrobił po prostu dla siebie, opisał to jako ciekawostkę. Natomiast nie sądzę, aby chciał kogokolwiek przekonać to tego pomysłu i z tego powodu nie podał konkretnych liczb. 

Podobnie jak @Oskarr ja też jestem ilościowcem i gdybym miał rozpatrywać zakup czy inwestowanie w taki produkt to chciałbym zobaczyć jak najwięcej twardych danych. Niemniej nie to było IMO celem tego artykułu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...