Skocz do zawartości

Opony do MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie związane z oponami do roweru MTB. Chciałbym zakupić komplet opon 29", do jazdy w większości po równej utwardzonej nawierzchni (w 90% będzie to asfalt, reszta to utwardzone ścieżki leśne). Czytałem trochę opinii na ten temat i z tego wszystkiego wyselekcjonowałem kilka modeli, nie wiem które najbardziej się do tego typu dróg nadają, ale mam nadzieję, że jest tutaj ktoś kto doradzi. Dodam tylko, że opony będą używane z dętkami.

Vittoria Terreno G2.0

Vittoria Mezcal G2.0

Schwalbe Thunder Burt Addix Speed SG SS TL-E

Schwalbe G-One Allround Evolution

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Opony są zrobione w pewnej mieszanki gumy z dodatkami. Twarda mieszanka = długa żywotność ale że jest twarda to nędzna przyczepność. Miękka mieszanka = krótka żywotność, dobra przyczepność. Opona drut = taniocha z twardej jednorodnej mieszanki z beznadziejną przyczepnością ale długą żywotnością. Opona zwijana, tańsze z jednorodnej ale miększej mieszanki, droższe np. twarda mieszanka po środku, miękka po bokach. Najdroższe domieszki, np. graphenu, który dostosowuje oponę do temperatury.

Do zastosowania 90% asfalt nie kupiłbym ani jednej z tych opon. Ja mam na lato, tył Conti Race King RaceSport, która jest bardzo szybka a na przód jak na asfalt i szutry to podobna a jak do wszystkiego z lepszą przyczepnością to mam Spec Fast Trak z przodu. 

Vittoria Terreno ma opory toczenia 30 wat i zwijana kosztuje ok. 200 zł. Mezcal 24W, 200 zł. Schwalbe Thunder Burt w tej wersji co napisałeś 230 zł i jest najszybsza o kawał 17,5W. Ale z miękkiej mieszanki i będzie znikać w oczach. Schwalbe G-One 290 zł, 30W. Jak dla mnie gruba przesada do miasta.

Conti Race King Performance 24W, zwijana 130 zł. Z tyłu może być nawet drutówka. Przyczepność tyłu jest mało ważna. Z przodu ważne żeby się koło nie uśliznęło. Dlatego stosuję Fast Trak. W nowej wersji mającej miękką mieszankę T7 po bokach i twardą T5 po środku ma opór toczenia 27W i kosztuje 230 zł.

No i jeszcze jest temat rozmiarów. Szeroka opona to większy komfort i lepiej wygląda w rowerze MTB. Jak widać opony typu gravel wcale nie są szybsze.

Odnośnik do komentarza

Hej, super! Dzięki za tak szybką odpowiedź.

Chciałem tylko doprecyzować. Jeśli chodzi o oponę na przód Specialized Fast Trak, to która wersja: Fast Trak Control czy Fast Trak GRID?

Jeszcze co do szerokości opony. Aktualnie mam 2.25 (przód i tył), a opona 29", którą polecasz na przód Specialized Fast Trak, występuje w wersji 2.20 i 2.35, którą wybrać szerokość na przód?

A czy Continental Race King RaceSport także dobrze sprawdzi się na przodzie (jazda w 90% asfalt, reszta o utwardzone ścieżki leśne) co Specialized Fast Trak?

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Opony Fast Trak są produkowane w różnych wersjach. Sport to najtańsza drutówka. Następna jest taka co się kiedyś Control nazywała ze średniej grubości wkładka antyprzebiciową, ta po 230 zł. Na takich jeżdżę. GRID ma najgrubszą wkładkę przebiciową pod Enduro i ogólnie ciężkie warunki, też wchodzi w grę ale jest dużo cięższa. 2.2 w pełni wystarczy. Conti Race King ma nędzną przyczepność. W każdym razie pod moimi 90 kg jest nędzna. Na przód bym w lesie jej nie stosował.

Odnośnik do komentarza

A co sądzicie o oponach  Schwalbe Wicked Will 29x2.40?

Zastanawiam się jak dobra jest to opona i do czego się nadaje/nie nadaje. 

W zależności od powyższego planuję, albo:

- zostawić ją sobie na wyjazdy w góry a do codziennej tułaczki po lasku wolskim i dalekich wypadów po bezdrożach kupić coś innego, np. rozmiar 2,2 albo 2,3

- zostawić ją jako oponę daily a do wypadów w góry kupić solidniejszą oponę enduro 

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

To ja się może dokleję:

W nowym rowerze MTB będę miał Maxxis Ikon 2.20". 80 % z tego co przejadę to będzie asfalt, 10 % twarde ścieżki i 10 % góry ale nie szaleję - stąd szukam raczej opon twardych. W poprzednim rowerze miałem na tył 2,20" Race Kinga ShieldWall i na asfalt wydawała mi się szybka. A co wziąć na przód? Wcześniej miały Rapid Roby ale one znikają w oczach dosłownie ? 

może być coś bardziej przyczepnego niż RaceKing ale z zachowujące niezłe opory toczenia. Taki "złoty środek".

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

Witam, zastanawiam się nad zmianą opon w moim Marlinie 7 z Maxxis Ikon, które były założone od nowości na zestaw Maxxis Assegai z przodu i Maxxis DHR II na tył. Koła w rozmiarze 29". Jeżdżę głównie po singlach i szlakach, ale zdarzają mi się trasy na drogach leśnych i polniakach. Czy taka wymiana będzie miała sens?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...