Skocz do zawartości

MTB wielozadaniowe


Rekomendowane odpowiedzi

Spoko amortyzator i przerzutka. Rama ze sztywnymi osiami ale bez boost. Wychodzi więc ze rama ma parę lat. Hamulce to najsłabsze mt 200 i piasty producenta którego nie znam. Ciężko go do czegoś porównać. W stosunku do xc 120 przegrywa mocno, w porównaniu do xc 100 ma taką samą przerzutkę, porównywalnej klasy amortyzator, trochę gorsze hamulce, xc 100 ma lepszą ramę z boost, xc 100 ma dodatkowk gwarancję i obsługę serwisową, która w media Markt niestety leży. Zdecydowanie wolałbym kupić xc 100. W porównaniu do expl 540 mamy w media expercie lepsza przerzutkę z 11 biegami vs 10 biegów w expl, lepszy amortyzator rockshocka vs suntour raidon, w expl na plus hamulce i rama ze standardem boost. W expl jest też korba i support deore wkręcany z zewnętrznymi łożyskami, nie doczytałem jak to wygląda w torpado. 

Porównując torpado z x8 w x8 masz lepsza przerzutkę z tyłu (11 biegowy slx), dodatkowo masz przerzutkę z przodu, chyba ten sam amortyzator, w x8 z tego co się orientuję są sztywne osie w standardzie boost. Mój brat ma 2 letnią Indianę X7 jeszcze z osią z tyłu 142 ale przodem 110x15 (przód boost), ale z relacji chłopaków na forum którzy kupili w późniejszym okresie x7 i x8 występowały już tam osie boost. Nie wiem, czy we wszystkich egzemplarzach będzie w x8 boost, może być jakaś seria na starych ramach z 142 mm. 

Ja bym polował na xc 120 ?

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, Oskarr napisał:

To jest mega twardy i stary karbon. Te ramy maja po 10 lat są w starym standardzie, wolałbym X8. 

Ten rower waży przeszło 1 kg mniej od 8. Stary i twardy karbon? A amelinum to niby jakie? Co to za argument z krainy mchu i paproci? Patrząc w ten sposób, slx, deore, recon to też starocie. Autorowi wątku chyba nie o to chodzi. Jest do kupienia dobry rower za małą kasę i tyle.

A kolor tego X8 jest wyjątkowo ch..wy. Na żywo wygląda jeszcze gorzej. Oczywiście to argument na poziomie karbonowym :)

Odnośnik do komentarza

X10 ma przestarzały standard sztywnej osi, który wymarł podobnie jak w karbonowych rowerach Kross. Natomiast temu rowerowi moim zdaniem nic nie dolega i uważam że jest to bardzo przyzwoita oferta. Chiński karbon ale na gwarancji a nawet jak nie to naprawa tania, Recon, Deore. Tylko heble zmienić i będzie całkiem fajny rower. Sztywne osie są. A to że w starszym standardzie nie przeszkadza w jeżdżeniu. Natomiast nie jechałem więc cholera wie czy na nim się dobrze jedzie.

Odnośnik do komentarza

Sugeruję "serwis zerowy". Rowery montują zwykle nisko wykwalifikowani pracownicy i różne rzeczy się zdarzają. 

Zestaw startowy: zapasowy hak przerzutki, który bywa że pęknie a nie są to standardowe elementy i możesz nigdzie poza serwisem producenta nie dostać. Smar do łańcucha (temat rzeka), ze 2 zapasowe dętki, łatki na normalny klej do dętek (ja kupuję w Decathlonie), 2 łyżki do zmiany opon, zapasowa spinka do łańcucha, multitool, pompka, torba podsiodłowa do trzymania tych gratów tudzież pojemnik wkładany do koszyczka na bidon. Koszyczki na bidony. Bidony. Najlepsze są Camelbak Podium, Specialized Purist, Elite Fly.

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, jajacek napisał:

Sugeruję "serwis zerowy". Rowery montują zwykle nisko wykwalifikowani pracownicy i różne rzeczy się zdarzają. 

Zestaw startowy: zapasowy hak przerzutki, który bywa że pęknie a nie są to standardowe elementy i możesz nigdzie poza serwisem producenta nie dostać. Smar do łańcucha (temat rzeka), ze 2 zapasowe dętki, łatki na normalny klej do dętek (ja kupuję w Decathlonie), 2 łyżki do zmiany opon, zapasowa spinka do łańcucha, multitool, pompka, torba podsiodłowa do trzymania tych gratów tudzież pojemnik wkładany do koszyczka na bidon. Koszyczki na bidony. Bidony. Najlepsze są Camelbak Podium, Specialized Purist, Elite Fly.

Dzięki za rady. Na chwilę obecną zrobiłem kilka rundek po garażu i stwierdzam, że prawy pedał „klika” przy jeździe. Coś można z tym zrobić? I tak to zgłoszę teraz w swoim lokalnym serwisie na „zerówce” ale dokształcić się zawsze warto. 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.09.2022 o 23:59, jajacek napisał:

Ciężko powiedzieć przez internet. To niekoniecznie musi być pedał.

Rower już po serwisie, ponownych regulacjach przerzutek itp. Napęd wyczyszczony, przesmarowany, działa teraz wszystko perfekt. Jakoś szczególnie przygotowywać go przed jesienno-zimowym sezonem?

Odnośnik do komentarza

Nie. Na jesień-zimę gęsty smar do łańcucha. Ja używam zielony Finish Line. I błotniki. Ja używam typu flash z Decathlonu za grosze. Można rozważyć zakup folii ochronnej na dolną część ramy. Sam to miałem zrobić ale w kółko są inne potrzeby. Raz pożyczyłem rower z taką folią i był to świetny pomysł. No i czyścić regularnie amor wodą i szmatką i przecierać okolice uszczelek kurzowych pędzelkiem. Im bardziej będziesz dbał tym rzadziej będzie potrzebny serwis amora który kosztuje ponad 300 zł. Zalecany interwał serwisowy to 200h.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, jajacek napisał:

Nie. Na jesień-zimę gęsty smar do łańcucha. Ja używam zielony Finish Line. I błotniki. Ja używam typu flash z Decathlonu za grosze. Można rozważyć zakup folii ochronnej na dolną część ramy. Sam to miałem zrobić ale w kółko są inne potrzeby. Raz pożyczyłem rower z taką folią i był to świetny pomysł. No i czyścić regularnie amor wodą i szmatką i przecierać okolice uszczelek kurzowych pędzelkiem. Im bardziej będziesz dbał tym rzadziej będzie potrzebny serwis amora który kosztuje ponad 300 zł. Zalecany interwał serwisowy to 200h.

Dzięki wielkie, właśnie o takie porady mi chodziło ? 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Trochę km zrobione więc podzielę się opinią. Z roweru jestem w gruncie rzeczy bardzo zadowolony, rozmiarowo mi przypasował, dzielnie radzi sobie w lesie górki, pagórki, zjazdy i konary, single itp. Z rzeczy które dołożyłem (oprócz "toreb"). Błotnik przód + tył (firmy Ass-Saver, są raczej ok). Hamulce zmienione na Magura MT5 z których jestem bardzo zadowolony i odczułem realną zmianę ? Reszta fabryka. Na moje potrzeby rower się sprawdza, więc jak ktoś ma podobne to śmiało można polecić. Myty i smarowany wedle potrzeb, choć raczej "brudny" i zadowolony wracam z jazdy ? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...