jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Jak dla mnie kasety Deore 10x były kiepskie. Potem nie miałem z nimi do czynienia. Tylko SLX i XT. Oczywiste jest że zębatki alu nie posłużą tyle co stalowe. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Sugeruję obejrzeć to wideo i kupić znacząco tańszą kasetę SLX: https://www.youtube.com/watch?v=vVUHELMp98A Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Pogrzebałem trochę po forach i ostrzegają przed kasetą Deore CS-M5100 w wersji 11-51. Powszechny jest problem że ta kaseta łapie szybko luzy. Ale okazuje się że źródłem problemu jest wadliwa nakrętka. Tu rozwiązanie: https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.php?p=1706400#p1706400 Deore występuje tej w wersji 11-42. I wygląda na to że jest lepiej wykonana. Na równinie mając w jednym z rowerów blat 30 i kasetę 11-42 nigdy więcej niż 42 nie było mi potrzebne. Nie ustaliłem jeszcze natomiast czy koronki kasety Deore są identyczne z koronkami SLX i XT. Odnośnik do komentarza
WojtekWawa Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Dziękuję wszystkim za rady. Zakres przełożeń mi odpowiada z obecnym 30T/11-46, ale jak zużyję to chętnie wskoczę w 32T/11-51. Rzeczywiście nie wiedziałem, że XT to już aluminium, szkoda kasy żeby ładować się coś co krótko wytrzyma. A jakie opinie ma moja OEM Microshift 11-46? Kosztuje podobnie, może mniej znana marka daje więcej? Odnośnik do komentarza
WojtekWawa Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 A i może porównanie do mojego dotychczasowego roweru - Authora Horizona rocznik 1999. Uwielbiałem ten rower, dziesiątki tysięcy kilometrów razem, a dziś po pracy idę do teatru i nie mógłbym się zrelaksować przez te 3 h ciągle myśląc, czy mój xc100 nadal stoi przypięty do znaku. I muszę powiedzieć, że jestem w szoku, jak ten stary cro-mo rower jest ciężki. Jak trudno się skręca na tej wąskiej kierownicy. Jak zrobiło się wolno, choć byłem przekonany, że na wąskich 28 calach będzie szybciej po asfalcie. Ale akurat mocno wiało w twarz, więc może to być przyczyną. A i dotąd z hamulców starego typu (linka centralna, choć pamiętam jeszcze strasze, takie szczęki w pełni metalowe, one to już w ogóle nie hamowały) byłem zadowolony, nie potrzebowałem niczego lepszego. Teraz mi się chce śmiać, bo te niby strasznie niewydajne hamulce xc100 wydają się być 100 razy lepsze, tylko przed dotarciem sprawiały wrażenie słabych. Co do updatów xc100 po zużyciu OEM napędu, to na pewno nie chcę używać niczego cięższego niż mam obecnie. Jednak lekki rower to jest ogromna frajda i bardzo mnie jara, że xc100 waży bliżej 12 niż 14 kg. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 29 minut temu, WojtekWawa napisał(a): dziś po pracy idę do teatru i nie mógłbym się zrelaksować przez te 3 h ciągle myśląc, czy mój xc100 nadal stoi przypięty do znaku. Są ubezpieczenia "autocasco" dla rowerów (musi być przypięty, AC obejmuje też elementy roweru, np. koła). Niestety składka roczna wynosi około 10 % wartości rynkowej roweru. Więc pewnie do teatru lepiej jechać taxi. ? Odnośnik do komentarza
WojtekWawa Opublikowano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Albo rowerem za mniej niż składka ac na rower. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2023 Chciałem ubezpieczyć moje rowery I jest taka lista wyłączeń że zrezygnowałem. Ja jak gdzieś mam zostawić na mieście to jadę raczej tańszym rowerem a i tak spinam go u lockiem za 200 zł. BTW. Jak nie masz to zainwestuj w dobrego u locka. Jak będziesz dbał o łańcuch to trochę czasu minie zanim będziesz musiał myśleć o kasecie. Jak wzmocni Ci się nogą będziesz mógł myśleć o przejściu z 30 na 32 albo 34 zęby z przodu, jeśli wtedy będziesz chciał pojechać w góry to lepszym wyborem będzie dołożenie kasety 11-50 niż 11-46. W przyszłości możesz zainwestować w dobre koła, wydatek z 1500 zł a spadek masy może być do 700 gramów (nie wiem ile dokładnie teraz ważą Twoje koła, durocki z xc 120 ważą 2200, mavicki crossmaxy 1800, ja mam teraz składaki na felgach crest i piasty dt 240 i ważą 1570 gramów). Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2023 Ja nawet nie inwestuję w żadne ulocki-klocki. Jak jadę się pościgać, to się ścigam . Jak jeżdżę w terenie, to jestem w terenie. Jak po mieście po bólki, to starych ale sprawnym rzędem, którego przypinam łańcuchem i kłodką. W innych przypadkach nie rozstaję się z rowerem. Jesteśmy jak syjamscy bracia ?. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2023 Porządnego roweru to poza zasięgiem wzroku nie zostawiam. Zapinam lekkim łańcuchem Gerdy tak żeby ktoś nie wskoczył i nie odjechał. Natomiast na miasto czy po bułki to mam stalowego konia wartego może 500 zł i go przypinam lekkim u-lockiem Knoga. Kradną wszystko. Odnośnik do komentarza
WojtekWawa Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 Jak policzyć sprytnie długość łańcucha do xc100? Szkoda, że nie ma jej w danych roweru. I czy takie 12rzędowe będą pasować i trwalsze od oryginału 11rzędów? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 kupujesz na allegro łańcuch srama, kupując 106 ogniw i tak skracałem. Są jakieś kalkulatory sprawdzające długość łańcucha. Możesz też ściągnąć obecny i go zmierzyć a następnie podzielić przez 2,54 - będziesz miał wynik w ilości ogniw. Zdanie jest podzielone, ja uważam, że łańcuch 12s srama jest trwalszy niż odpowiedniki np. 9 rzędowe, na forum jednak są opinie, że łańcuchy 10 s mogą być trwalsze niż 12. Zależy jeszcze jaki kupisz. Taki XX1 będzie na 100% trwalszy, jest uważany za jeden z najbardziej wytrzymałych łańcuchów, ale jego cena odstrasza. Ja bym szedł w łańcuch shimano deore / 105 11s. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 Kalkulator jest na stronie ParkToola i paru innych. Trwałość łańcuchów tu: https://zerofrictioncycling.com.au/chaintesting/ Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 @jacek Fajna maszyna testująca na czołówce tej strony ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 Tak, fajna. Gość jest w tym specjalistą i robi testy dla producentów smarów i różnych innych. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się