BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 @jajacek zapomniałeś dodać ile ważył ten napęd i że zmiana przedniego biegu nie należy do przyjemnychi jako dowód nad wyższością 2x10 nad 1x12 podajesz rozpiętość przedpotopowego napędu 3x Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 w ten sposób patrząc to dobre koła rowerowe zaczynają się od 2200 g wzwyż itditpitd Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Pamiętajmy, że rozpiętość napędu limituje tylna przerzutka. Mamy do dyspozycji pojemność 41 zębów. Już nie można jej dalej zwiększać, bo wózek będzie taki długi, że zacznie ryć glebę Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Z dobrą przerzutką nie ma żadnego problemu ze zmianą biegów. Podaję dane dotyczące napędu 2x a nie 3x. Kaseta SLX 11-36 10x waży 369 gramów Przednia przerzutka waży ok. 120 gramów Lewa manetka waży ok. 120 gramów. Przedni blat 22T stalowy waży ok. 40 gramów Kaseta 10-51 waży ok. 600 gramów Jak nietrudno wyliczyć różnica w wadze jest praktycznie żadna. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 ok. nie wiem gdzie wyczytałem 3xcoś mi się przewidziało nie lubię przedniej przerzutki Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Taka ciekawostka znaleziona w necie potwierdzająca moje wyliczanki: The cost per 30,000km for some popular drivetrains: 1X12 SRAM X01 – 5 chains $300, 2 cassettes $770, 1 chainring $69 = $1139 1X12 SRAM NX – 13 chains $338, 4 cassettes $400, 2 chainrings $36 = $774 2X11 Shimano SLX – 12 chains $360, 4 cassettes $248, 2 chainring sets $108 = $716 3X10 Shimano Deore – 9 chains $288, 3 cassettes $153, 2 chainring sets $110 – $551 3X9 Shimano Alivio – 12 chains $300, 4 cassettes $108, 2 chainring sets $110 – $518 To chyba nawet wyliczanka Adam Keirina z Zero Friction Cycling z którym koresponduję. Każdy potwierdzi znacząco szybsze zużycie 1x12 w stosunku do 2x10. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Dlatego używam łańcucha X01, który się nie rozciąga, kaseta i korba NX są bardziej trwałe niż X01 (bez aluminium). W takim zestawieniu to wyliczenie nie powinno być gorsze niż:5 chains X01 $300, 2 cassettes NX $200, 1 chainring NX $18 = $518 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 To się może zgadzać. Z tym że są to wyliczenia z laboratorium a nie drogowe. Drogowe pewnie gorzej wyjdą. Natomiast jego testy potwierdzają że te łańcuchy 12x z wysokiej półki są bardzo odporne na rozciąganie. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 trzeba patrzeć bardziej na proporcje niż na kilometry, a w warunkach drogowych ciężko porównywać wyniki, bo warunki są zmienne Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 odnośnie trwałości łańcuchów to utwardzane trzpienie ma chyba tylko Sram X01, XX1 i Red. Shimano chyba tego nie stosuje Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 7 godzin temu, Oskarr napisał(a): Jednak tu bym powiedział raczej, że 1x10 albo 1x11 mają ograniczenia dla osób z silną nogą które właśnie chcą dopedałowac bo tam vmax to jakieś 35 km/h. Chodzi też o przełożenia pozwalające jechać dłuższy czas z prędkością 30 +, Przy napędzie 1x10 wymaga to sporego wysiłku. Kiedyś jechałem Eccentriciem po asfaltowej ścieżce za gościem na jakimś Giancie z dwoma lub trzema blatami z przodu i musiałem się sporo namachać by go dogonić:) Dla przeciętnego użytkownika ścieżek rowerowych i bardziej płaskiego terenu napęd z dwoma blatami z przodu będzie wygodniejszy:) Na Gravelu z szosowym napędem setkę czy średnią ponad 30 robiłem z przysłowiowym "palcem w dupie" a na 1 x 10 po prostu by mi się nie chciało:) Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 W dniu 20.12.2022 o 00:13, Greg29 napisał(a): nformacja o tych xc500s była już kilka dni temu w niemieckim Decathlonie: https://polskiobserwator.de/aktualnosci/decathlon-wycofuje-rowery-ze-sprzedazy-grozba-pekniecia-chodzi-o-ten-model-mtb-rockrider-xc-500-s/ Ja bodajże rok temu dostałem wezwanie do bezpłatnej wymiany poduszki pasażera w 9-letniej c klasie ? Synowi złożyłem swego czasu Dartmoora z Manitou Machete 120 mm, który niby tam pęka... Rower młodego więcej stoi niż jeździ to amor na razie jak nowy:) Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 w każdym razie temat bardzo ciekawy. Czy ten artykuł stąd ?https://www.cyclingabout.com/1x-2x-3x-drivetrain-for-touring-bikepacking/ Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 24 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2022 15 godzin temu, tmax napisał(a): Chodzi też o przełożenia pozwalające jechać dłuższy czas z prędkością 30 +, Przy napędzie 1x10 wymaga to sporego wysiłku. Kiedyś jechałem Eccentriciem po asfaltowej ścieżce za gościem na jakimś Giancie z dwoma lub trzema blatami z przodu i musiałem się sporo namachać by go dogonić:) Dla przeciętnego użytkownika ścieżek rowerowych i bardziej płaskiego terenu napęd z dwoma blatami z przodu będzie wygodniejszy:) Na Gravelu z szosowym napędem setkę czy średnią ponad 30 robiłem z przysłowiowym "palcem w dupie" a na 1 x 10 po prostu by mi się nie chciało:) Jestem magistem fizyki i dla mnie to co piszesz jest bez sensu ? 1x10 30x11 na kole 29 na najwyższym biegu przy kadencji 90 jedzie 34,5 km/h. Będziemy do 30km/h potrzebowali kadencji 78 na najwyższym biegu albo kadencja 88 i zębatka 12 z tyłu. Będziemy potrzebowali do tego jakieś 170-180 watow I tyle. Wsadzając napęd 2x 36/26 z kaseta 11-42 aby jechać te 34,5 wystarczy nam zębatka 13 więc mamy jeszcze dwa biegi w zapasie. Problem zaczyna się pojawiać jeśli chcemy jechać np. 36 km/h albo 40 bo musielibyśmy pedałować z kadencja powyżej 90 co dla niewytrenowanych może być problemem. jeśli miałeś problem aby kogoś dogonić to albo miałeś mniej aero pozycje (jeśli ktoś jechal na treningu to watpie) albo opony o wiekszym wspolczynniku tarcia (prawdopodobne) albo slabiej naciskales na pedaly. Większość nowych mtb ma wsadzone kiepskie opony seryjne z dużymi oporami. Polecam race Kingi które dają ok trzymanie w terenie a opory maja porównywalne co opony w grawelach czy crossach Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 24 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2022 1 godzinę temu, Oskarr napisał(a): Jestem magistem fizyki Panie magisterze ja jestem humanistą z wykształcenia, zresztą też magistrem niegdyś zostałem, więc nie dana mi była wiedza na temat twych magicznych przeliczeń, które szczerze mówiąc kompletnie mnie nie interesują:)) Za dużo watów w głowie przed Świętami nie wskazane, majty trzeba zluzować i Wesołych Karpia serdecznie życzę:) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się