Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, ram napisał:

Po co kombinować z wydłużeniem mostka i kupnem "eMki" dla Twojego wzrostu. Nie ma nic gorszego jak rower kupiony zbyt mały. Niecierpliwość jest cechą młodych ludzi.

Metodę masz dobrą metodę. Kwerenda zamówień na Polskę i nie tylko (widzę że Twoja determinacja sięgnęła analizy dostaw na Bałkany i dobrze). Ja, kiedy polowałem w ub. roku na swoją maszyne dotarłem do kwatery głównej dystrybutora, dywizji na Europę środkową, i miałem pewność (pewno sie przestraszyli, że są pod kontrolą ?,  że rower dotrze do sklepu w tyt a tym mieście. Po odbiorze satysfakcja była podwójna.

Dziękuję?

Nie jestem już młody, więc cierpliwości się po trosze nauczyłem. Jestem zdecydowany na xl i taki jeżeli się uda to kupię.

 

 

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, ram napisał:

Po co kombinować z wydłużeniem mostka i kupnem "eMki" dla Twojego wzrostu. Nie ma nic gorszego jak rower kupiony zbyt mały. Niecierpliwość jest cechą młodych ludzi.

Metodę masz dobrą metodę. Kwerenda zamówień na Polskę i nie tylko (widzę że Twoja determinacja sięgnęła analizy dostaw na Bałkany i dobrze). Ja, kiedy polowałem w ub. roku na swoją maszyne dotarłem do kwatery głównej dystrybutora, dywizji na Europę środkową, i miałem pewność (pewno sie przestraszyli, że są pod kontrolą ?,  że rower dotrze do sklepu w tyt a tym mieście. Po odbiorze satysfakcja była podwójna.

Dziękuję?

Nie jestem już młody, więc cierpliwości się po trosze nauczyłem. Jestem zdecydowany na xl i taki jeżeli się uda to kupię.

 

 

Odnośnik do komentarza

Witam,

Podlaczę się do tematu, ponieważ mam podobny problem. Zamówiłem żonie rockridera expl 520, niestety mówiła, że jakoś topornie jej się jedzie i amortyzator slabo pracowal wiec go zwrocilismy. Zamówiłem w takim razie xc 100 i czekam na dostawę. W weekend pojawił się model rockrider expl 540, jest lżejszy od 520, sztywne osie, amortyzator powietrzny na papierze powinien być lepszy. Model 520 zamowilismy w wersji M z uwagi na to że S ma koła 27.5", może przez to żonie nie podpasowal tamten model, nie wiem. Jak uważacie jest sens dopłacać te 900 zł do wersji xc? Czy wersja XC będzie miała pozycję dużo bardziej sportowa? Czy duża bedzie różnica między 27.5 w wersji S w expl 540, a 29 w xc100?

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, Pilszu napisał:

Witam,

Podlaczę się do tematu, ponieważ mam podobny problem. Zamówiłem żonie rockridera expl 520, niestety mówiła, że jakoś topornie jej się jedzie i amortyzator slabo pracowal wiec go zwrocilismy. Zamówiłem w takim razie xc 100 i czekam na dostawę. W weekend pojawił się model rockrider expl 540, jest lżejszy od 520, sztywne osie, amortyzator powietrzny na papierze powinien być lepszy. Model 520 zamowilismy w wersji M z uwagi na to że S ma koła 27.5", może przez to żonie nie podpasowal tamten model, nie wiem. Jak uważacie jest sens dopłacać te 900 zł do wersji xc? Czy wersja XC będzie miała pozycję dużo bardziej sportowa? Czy duża bedzie różnica między 27.5 w wersji S w expl 540, a 29 w xc100?

Ps. żona ma 159 cm wzrostu wiec pod rame S, a rower będzie używany przeważnie w okolicach Warszawy, tak więc ogólnie płasko.

Odnośnik do komentarza

XC 100 ma mniej więcej takie same wymiary ramy w wersji S co EXPL 540. EXPL będzie miał górną rurkę o 2 cm niżej niż XC 100. Ja teraz kupowałem EXPL 540 dla mamy o wzroście 164 cm, mama jak panikuje na singlach to zaciska hamulce i zeskakuje z siodełka mając górną rurkę między nogami, jest to bardzo niebezpieczne zachowanie, ale jest w takim wieku, że stwierdziła, że nie chce się tego oduczyć, muszę więc dużą uwagę poświęcać na dobranie roweru z możliwie jak najniżej poprowadzoną górną rurką. Ja jak mam pełno w gaciach zaciskam tylny hamulec, skręcam w lewo i kładę rower na boku, więc np. w moim przypadku te 2 cm nie mają znaczenia. 
Rura sterowa w w XC 100 wychodzi w tym samym miejscu co w EXPL 540 z tą różnicą, że XC 100 ma seryjnie mostek 60 mm długości a EXPL damski ma mostek 40 mm. Tak więc kierownica w XC 100 będzie 2 cm dalej niż w EXPL 540.

Podsumowując: przymierzając się do XC 100 jeśli żonie będzie trochę ciasno pod tyłkiem po zeskoczeniu (o ile tak robi), to lepszym wyborem będzie EXPL 540, choć raczej nie powinno to być problemem - ta rurka już w XC 100 idzie nisko, w EXPL idzie bardzo nisko. Jeśli kierownica będzie trochę za daleko od siodła, można uzyskać identyczną geometrię co w expl wymieniając mostek za 50-60 zł. 

A który rower lepszy? Moim zdaniem lepszy jest XC 100, XC 100 ma napęd 11 rzędowy vs 10 rzędowy w EXPL, XC 100 w wersji S ma koła 29 vs 27,5 w EXPL (mam wszystkie rowery w rodzinie na 29", kolejny na 29" ułatwia mi kwestię serwisu, wymiany opon, ba, mam nawet wtedy dawce kół zamiennych jak coś rozwalę przed zawodami albo w trakcie), 29" będzie trochę bardziej mułowate ale będzie bardziej bezpieczne, XC 100 ma lepszy amortyzator. 

Czy XC 100 jest wart 900 zł więcej? Nie wiem. Jeśli ktoś myśli o bazie do ścigania to tak, w niektórych kwestiach może być lepszy niż taki XC 120, jeśli ktoś planuje wymienić w rowerze koła na jakieś lekkie DT swissy, planuje wymienić też hamulce na jakieś deore/slx, to XC 100 będzie lepszy niż XC 120. W porównaniu XC 100 do EXPL 540 wydaje mi się, że 900 zł dopłaty to dużo. EXPL pewnie będzie miało gorszą ramę, z drugiej strony EXPL ma otwory na montaż bagażnika i błotników, do sportu bez sensu ale do turystyki spoko opcja, EXPL ma gwintowaną mufę suportu vs pressfita. W każdym rowerze z pressfitem po sezonie pressfit zaczyna wydawać z siebie odgłosy, w moim XC 100 pressfit działał jak czujnik temperatury, jeśli temperatura spadała poniżej 10 stopni to po pół godzinie jazdy zaczynał skrzeczeć, w XC 500 mojego treningowego partnera jest tak samo, w moim obecnym XC 900 jeszcze nie hałasuje. 10 biegów w stosunku do 11 biegów dla kobiety nie ma dużego znaczenia, rozpiętość biegów mniej więcej ta sama (w zależności od kasety w XC 100 albo XC wygrywa albo eXPL), amortyzator to obecnie niewiadoma w EXPL, koła podobna klasa, nie wiem jak wygląda kwestia korby i sztywności roweru w EXPL. 

Ja mam zamówione od tygodnia 2 sztuki EXPL, w czwartek dostałem informację, że rozmiar S dojdzie na czas na piątek a rozmiar M jest opóźniony, w sobotę doszedł opóźniony rozmiar M ale S nie przyszła. Chcemy porównać geometrię w sklepie więc testowanie jednego roweru odpada, wstępnie będę miał oba do wymacania w czwartek. 

Odnośnik do komentarza

Oskarr dzięki za wyczerpującą wypowiedź. Myślę że lepszym rozwiązaniem będzie XC 100 z uwagi na koła 29" dostępne nawet w rozmiarze S. Jak jej nie podpisuje będę całował w 540, najgorzej że tych rowerów nie ma dostępnych w sklepach stacjonarnych i nie można się do nich przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Oskarr napisał:

XC 100 ma mniej więcej takie same wymiary ramy w wersji S co EXPL 540. EXPL będzie miał górną rurkę o 2 cm niżej niż XC 100. Ja teraz kupowałem EXPL 540 dla mamy o wzroście 164 cm, mama jak panikuje na singlach to zaciska hamulce i zeskakuje z siodełka mając górną rurkę między nogami, jest to bardzo niebezpieczne zachowanie, ale jest w takim wieku, że stwierdziła, że nie chce się tego oduczyć, muszę więc dużą uwagę poświęcać na dobranie roweru z możliwie jak najniżej poprowadzoną górną rurką. Ja jak mam pełno w gaciach zaciskam tylny hamulec, skręcam w lewo i kładę rower na boku, więc np. w moim przypadku te 2 cm nie mają znaczenia. 
Rura sterowa w w XC 100 wychodzi w tym samym miejscu co w EXPL 540 z tą różnicą, że XC 100 ma seryjnie mostek 60 mm długości a EXPL damski ma mostek 40 mm. Tak więc kierownica w XC 100 będzie 2 cm dalej niż w EXPL 540.

Podsumowując: przymierzając się do XC 100 jeśli żonie będzie trochę ciasno pod tyłkiem po zeskoczeniu (o ile tak robi), to lepszym wyborem będzie EXPL 540, choć raczej nie powinno to być problemem - ta rurka już w XC 100 idzie nisko, w EXPL idzie bardzo nisko. Jeśli kierownica będzie trochę za daleko od siodła, można uzyskać identyczną geometrię co w expl wymieniając mostek za 50-60 zł. 

A który rower lepszy? Moim zdaniem lepszy jest XC 100, XC 100 ma napęd 11 rzędowy vs 10 rzędowy w EXPL, XC 100 w wersji S ma koła 29 vs 27,5 w EXPL (mam wszystkie rowery w rodzinie na 29", kolejny na 29" ułatwia mi kwestię serwisu, wymiany opon, ba, mam nawet wtedy dawce kół zamiennych jak coś rozwalę przed zawodami albo w trakcie), 29" będzie trochę bardziej mułowate ale będzie bardziej bezpieczne, XC 100 ma lepszy amortyzator. 

Czy XC 100 jest wart 900 zł więcej? Nie wiem. Jeśli ktoś myśli o bazie do ścigania to tak, w niektórych kwestiach może być lepszy niż taki XC 120, jeśli ktoś planuje wymienić w rowerze koła na jakieś lekkie DT swissy, planuje wymienić też hamulce na jakieś deore/slx, to XC 100 będzie lepszy niż XC 120. W porównaniu XC 100 do EXPL 540 wydaje mi się, że 900 zł dopłaty to dużo. EXPL pewnie będzie miało gorszą ramę, z drugiej strony EXPL ma otwory na montaż bagażnika i błotników, do sportu bez sensu ale do turystyki spoko opcja, EXPL ma gwintowaną mufę suportu vs pressfita. W każdym rowerze z pressfitem po sezonie pressfit zaczyna wydawać z siebie odgłosy, w moim XC 100 pressfit działał jak czujnik temperatury, jeśli temperatura spadała poniżej 10 stopni to po pół godzinie jazdy zaczynał skrzeczeć, w XC 500 mojego treningowego partnera jest tak samo, w moim obecnym XC 900 jeszcze nie hałasuje. 10 biegów w stosunku do 11 biegów dla kobiety nie ma dużego znaczenia, rozpiętość biegów mniej więcej ta sama (w zależności od kasety w XC 100 albo XC wygrywa albo eXPL), amortyzator to obecnie niewiadoma w EXPL, koła podobna klasa, nie wiem jak wygląda kwestia korby i sztywności roweru w EXPL. 

Ja mam zamówione od tygodnia 2 sztuki EXPL, w czwartek dostałem informację, że rozmiar S dojdzie na czas na piątek a rozmiar M jest opóźniony, w sobotę doszedł opóźniony rozmiar M ale S nie przyszła. Chcemy porównać geometrię w sklepie więc testowanie jednego roweru odpada, wstępnie będę miał oba do wymacania w czwartek. 

Bardzo dziękuję za pomoc. Myślałem o kupnie dla siebie XC a dla żony expl. Po przeczytaniu Twojego posta stwierdzeń, że bardziej rozsądnym zakupem dla mnie będzie expl. Tak więc czekam na dostępność męskich xl.ek

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Pilszu napisał:

Oskarr dzięki za wyczerpującą wypowiedź. Myślę że lepszym rozwiązaniem będzie XC 100 z uwagi na koła 29" dostępne nawet w rozmiarze S. Jak jej nie podpisuje będę całował w 540, najgorzej że tych rowerów nie ma dostępnych w sklepach stacjonarnych i nie można się do nich przymierzyć.

Ja zamawiam do decathlonu po 2 rozmiary i przymierzam się na miejscu, zły oddaje i zwracają mi kasę. Podobnie robię z koszulkami, spodenkami itp. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...