Rot Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 1 godzinę temu, jajacek napisał(a): @Veriv @Rot Jakie macie tarcze? U mnie na SM-RT66 jest brzytwa. Właśnie SM-RT66 zdaje się. Wydaje mi się, że to nie musi koniecznie być brak siły hamulców, tylko zakres klamki po którym chwytają w pełni - jestem w stanie zablokować koła, ale jak serio agresywnie złapię za klamkę. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 4 godziny temu, jajacek napisał(a): @Veriv @Rot Jakie macie tarcze? U mnie na SM-RT66 jest brzytwa. 203mm sm-rt 64 Odnośnik do komentarza
Yoahh Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Witam serdecznie. Jako że był na forum poruszany temat bagażnika do Explore 540, to informuję, że po długich poszukiwaniach trafiłem na firmowy bagażnik Crosso (producenta znanych i lubianych sakw) i pasuje idealnie. Nominalnie ma szerokość dolnych wideł 16-17 cm, ale producent dopuszcza rozciągnięcie do 3 cm i wtedy jest oczekiwane 20 cm. Kosztuje toto 200 zł. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego W dniu 16.02.2024 o 19:35, Rot napisał(a): 9 godzin temu, Rot napisał(a): Właśnie SM-RT66 zdaje się. Wydaje mi się, że to nie musi koniecznie być brak siły hamulców, tylko zakres klamki po którym chwytają w pełni - jestem w stanie zablokować koła, ale jak serio agresywnie złapię za klamkę. Podpowiedz mi proszę czy wykorzystałeś na przód adapter 160 na 180 od tektro ten co był, czy dokupiłeś dedykowany shimano? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2 minuty temu, Robi68 napisał(a): Podpowiedz mi proszę czy wykorzystałeś na przód adapter 160 na 180 od tektro ten co był, czy dokupiłeś dedykowany shimano? Ten co był, nie wiem czym miałby się w zasadzie różnić - rozstaw śrub jest ok.. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Tez mi się tak wydawało, ale górna śruba ta dłuższa mi się nie dokręca do końca, dziwne. Podkładki stożkowe dałeś pod śrubę, czy pomiędzy adapter a zacisk? I czy nie wystają Ci klocki poza tarczę? Odnośnik do komentarza
sxc Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Kupiłem EX 540 córce, czekam na dostawę, martwi mnie tylko napęd 1x10. Czy ktoś przerabiał z was na 12 rzędowy, zakładam że przy zmianie na 11 nie musze zmieniać przerzutki, tylko łańcuch, manetka i kaseta. Zakładam że przy 12 rzędowym wymienić trzeba przerzutkę. Przy 11 kupił bym Deore CS-M5100 11-51, a przy 12 Deore cs-m6100 12s 10-51T. Może macie inne przemyślenia, uwagi? Czy w Decathlonie mogą zrobić upgrade i wziąć w rozliczeniu części oryginalne z roweru? Nie jest dla mnie problemem wymiana, ale niechce mi się sprzedawać części i tracić gwarancji na napęd. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Miałem napęd 1x11, co prawda GX i dało radę spokojnie jeździć. 12x to duże koszty bo bębenek musisz zmienić a do takich dziadowskich kół jest problem z ich dostępnością. Jak bym nic nie zmieniał a jak zajedzie napęd to będziesz miał temat. Kupisz łańcuch pod 11, kasetę i manetkę i wystarczy. Chyba że Decathlon jakoś pójdzie Ci na rękę. Odnośnik do komentarza
Robi68 Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca W dniu 16.02.2024 o 19:35, Rot napisał(a): Po jakimś miesiącu jazdy na nowych hamulcach Deore stwierdzam co następuje: 1. nadal słyszę jak tarcza mi przyciera o klocki sporadycznie - na zakrętach (?) 2. Nie wydaje mi się, żeby były dużo mocniejsze niż stare Tektro. Powiedziałbym nawet, że jest bardzo podobnie, za wyjątkiem deszczu - wtedy prawie w ogóle nie hamują. Ki diabeł? U mnie na szczęście jest wszystko Ok po wymianie na Deorki 6100. Nawet nie trzeba było ich jakoś specjalnie docierać, parę hamowań i chwytają jak trzeba. U Tektro trochę to trwało zanim zaczęły być znośne. I co bym jak nie ustawił to często piszczały. Zdecydowanie potrzebna jest teraz mniejsza siła na klamkę aby zablokować koło. Nic nie ociera, choć rzeczywiście szczeliny są małe. Zrobiłem co prawda dopiero dzisiaj 45km, i bez deszczu, ale już jestem zadowolony, Nawet było jedno hamowanie awaryjne dzieciak wyskoczył, reakcja hamulcy błyskawicznie kapitalna. Polecam podmianę. Jednak dobrze że skorzystałem z zimowych promocji choć miałem obawy po Twoim poście. Tarcza taż dałem nowe chyba RT76 te z czarnym. Odnośnik do komentarza
sxc Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 5 godzin temu, jajacek napisał(a): Miałem napęd 1x11, co prawda GX i dało radę spokojnie jeździć. 12x to duże koszty bo bębenek musisz zmienić a do takich dziadowskich kół jest problem z ich dostępnością. Jak bym nic nie zmieniał a jak zajedzie napęd to będziesz miał temat. Kupisz łańcuch pod 11, kasetę i manetkę i wystarczy. Chyba że Decathlon jakoś pójdzie Ci na rękę. Dzięki za podzielenie się doświadczeniem. Miałeś kasetę gx, jaki zakres i jak się jeździło? Córka jest lekka więc napęd długo wytrzyma, będę kombinować by wymienić od ręki. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca @sxc napęd w expl jest dobrze skonfigurowany, ja bym się wstrzymał z wymianą. Jeśli córka przypakuje, może jej trochę brakować vmaksa, ale na podjeździe stanie raczej przez brak równowagi i ślizganie koła niż jej zabraknie przełożenia. Najtańsza wymiana będzie na 1x12 NX, tam kaseta pasuje do obecnego koła, ale to dalej drogie rozwiązanie: Kaseta 300, przerzutka 300, manetka 150. Lekko 750-900 zł, gdzie później się okaże, że mało to zmienia. Decathlon raczej nie daje możliwości wymiany podzespołów przed wyjechaniem rowerem. Jeśli zmienisz napęd, gwarancję tracisz tylko na to, co wymieniłeś, reszta działa normalnie. Jest szansa, że będzie za chwilę wysyp napędów 1x12 SX bo ludzie z chiselów z hiszpani pościągają, ale te deorki 1x10 mają ładniejszą kulturę pracy co SX i porównywalny zakres biegów. Jeśli będziesz chciał napęd 1x12 opłacalniej będzie sprzedać tego EXPL i kupić coś z 1x12 🙂 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Również niczego bym nie zmieniał na start. Odbierz jak jest i max za pół roku oddaj na darmowy przeglad. Wtedy już będziesz dobrze wiedzieć czy jest sens wymieniać na coś innego. Na co wymieniać : Sram w wersji 11 rzędowej posiada wyłącznie kasetę 10/11-42 która jest nieco twarda Proponowane Deore mnie trochę rozczarowało. Oczekiwałem lepszej precyzji pracy. Jest taka sobie. Odporność na brud gorzej niż taka sobie. Powaga, deore mam kilka tygodni i ledwie parę razy topiłem w błocie(dużo wody w gorach). Już 2x musiałem ustawiać. No jak, jak shimano mogło wypuścić taki badziew : https://ibb.co/wNsSQQd Ta linka jest poprowadzona nie lepiej jak w napędzie microshift. GX jest dosc trudny do ustawienia, ale jak prawidłowo ustawisz to nie dotykasz przez 2 lata. I nawet w SX ta linka ma wózek Na forach internetowych rozpisują się o jakis cudownych ficzerach w postaci wajchy do sprzęgła, manetki co zrzuca biegi w 2 strony i systemie multi release, co to zrzuca kilka biegów na raz. Pewnie zapewniając grube milisekundy przewagi. Ale linka przerzutki bez załamań to już się nie udało zrobić Odnośnik do komentarza
sxc Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca @Oskarr zakładam że masz rację i moje próby zmiany z pkt ekonomicznego nie mają sensu. Rower jest teraz w promocji, kosztował 3199, więc może nie jest tak źle, można założyć żę mam 800zł na upgrade 😉 Brałem też pod uwagę ROCK MACHINE Torrent 60-29 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-damski-rock-machine-catherine-60-29-pd23107/?v_Id=176274 3399zł, gdzie w mojej ocenie największą przewagą był lepszy zakres przełożeń 1x11, 34T, 11-51T vs 1x10, 30T, 11-46T jednak wybrałem EX. Samozamykacze, łożyska kulkowe w piastach i brak podanej wagi mnie zniechęciły. @veriv założyłem że nieużywane części szybciej sprzedam. Myślałem o zmianie na 1x11 lub 2x10 1x11 Kaseta Deore 11-51 CS-M5100 (200zł) Manetka Deore M5100 (73zł) Łańcuch HG-X11 (150) 423zł Nieużywane graty może sprzedam za 150zł Nadal brak zysku na prostej. Przednia korba FC-M5100-1 deore 32T (300zł) 723zł 😕 2x10 Manetka Deore SL-M4100-IR (110zł) Przerzutka przód Deore FD-M4100-M (85zł) Linka+ pancerz (10) Korba przód Deore FC-M4100-2 36–26T (190zł) 395zł Zyskuję pełen zakres przełożeń, tracę na wadze Różnice pomiędzy 1x10, a 2x10 https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF=2341&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=36,26&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,37,46&UF2=2341 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Wydaje mi się, że przerzutka Ci nie ogarnie połączenia kasety 11-46 z tą korbą. Zwykle są zestawienia z kasetami 11-36, są też 11-42, z 11-46 nie widziałem. Opcja z kasetą 11-51 deore jest spoko, możesz wrzucić zębatkę 32 albo 34 t, bez wymiany korby. Zębatka 32 to koszt koło 100 zł. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Jak ktoś się nie ściga, nie jeździ w jakichś szybkich ustawkach czy nie jeździ bikepackingowo jakichś ekstremalnych wypraw to wydaje mi się że 1x11 w pełni wystarczy. Niczego mi w nim w naszych okolicznych lasach nie brakowało. Miałem koronkę 30 i kasetę 11x42. Nie sądzę żeby dziewczynie było więcej potrzeba. Natomiast jak parę lat wcześniej jeździłem na ustawki to miałem na początku 2x10 z korbą 36x22 i kasetą 11x36 i było bardzo dobrze. I uważam że to był napęd, który był strzałem w dziesiątkę dla kogoś z mocniejszą nogą pod względem kosztów eksploatacji. Natomiast dla kogoś kto jeździ ekstremalnie w błocie i śniegu taki napęd jest zdecydowanie gorszy niż 1x bo przednia przerzutka zabija się błotem i śniegiem. Fakt że nieużywane części sprzedaż szybciej nie ulega wątpliwości. W Decathlonie jak będziesz cierpliwy i upierdliwy i będziesz w kółko coś reklamował to jest szansa że wymienią Ci pewne elementy na coś lepszego żebyś się odczepił i już nie przychodził 🙂 Znam takie przypadki. Nawet w Specu to działało 🙂 Gdybyś planował zmianę na 2x to sugeruję kasetę SLX bo jest lepszej jakości niż Deore a ma identyczne koronki jak XT, łańcuch XT/Ultegra najnowszy do ebike CN-GH701-11, który kupiłem za 85 zł i pewnie jak dobrze poszukasz to za stówę znajdziesz. W dystansie taniej wyjdzie. No i polować na OLX na jakieś tanie, dobre koła a te badziewiaki z kompletu puścić za 250-300 zł. Żałuję że sprzedałem Fulcrum Red Metal 5, które kupiłem za 500. Miały trochę wąską obręcz 23,5 mm ale do uniwersalnych zastosowań, miasto / lekki teren były zajebiste i trzeba było je zatrzymać. @Veriv Mój kolega mechanik, pracujący wcześniej w jednym z czołowych serwisów a teraz w Giant Polska twierdzi że GX 1x11 był lepszy niż 1x12. Nie wiem jak się sprawuje Deore 1x12 ale nie bardzo słyszałem żeby ktoś narzekał np. na SLX, XT czy XTR. A narzekań na GX słyszałem sporo, na NX dużo a na SX bardzo dużo. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się