igiwir123 Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 53 minuty temu, Oskarr napisał(a): EXPL ma 32 i kasetę 11-46. Jest to spoko napęd, o dość niskiej prędkości maksymalnej, ale jeszcze nie tragicznej. Na bardziej płaskie warunki wolę zdecydowanie korbę 34. Jeśli vmax w okolicy 33 km/h nie przeszkadza, to te 32x11 jest git. W lesie się sprawdza bardzo fajnie, do lasu bym nie zmieniał na 34. Na specu chisel i xc100 jaki vmax jest? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2 godziny temu, tmax napisał(a): W moim jest blat 30 i właśnie kupiłem sobie w promocji nowy blat 32, kasetę 11-42 i łańcuch do wymiany w przyszłości. Zastanawiam się, czy poczuję jakąś różnicę? różnica między blatem 32 a 30 to jakieś 2 km/h. Na asfalcie bardzo na plus. @igiwir123 Zależy od kadencji i jaką korbę wsadzisz. Teraz sprzedają z korbą 32 albo 30, tak robią losowania, komu co wsadzą. Kiedyś były z korbą 34. Z korbą 34 vmax w warunkach wyścigowych to 40 km/h, normalnie na asfalcie okolice 35, na 32 koło 33 i 31 km/h przy korbie 30. Chwilowo z korbą 34 byłem w stanie dobić do 50. Obecnie mam XC 900 z korbą 32 i kasetą 10-50, do ścigania w górzystym terenie jest super, vmaxa mi brakuje jedynie na długich zjazdach. Mając 34x10 (z kasetą GX) Vmax w górach na zjeździe 70 km/h z pedałowaniem i 82 km/h na zjeździe bez pedałowania z przełęczy w alpach 🙂 Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 54 minuty temu, Oskarr napisał(a): różnica między blatem 32 a 30 to jakieś 2 km/h. Na asfalcie bardzo na plus. @igiwir123 Zależy od kadencji i jaką korbę wsadzisz. Teraz sprzedają z korbą 32 albo 30, tak robią losowania, komu co wsadzą. Kiedyś były z korbą 34. Z korbą 34 vmax w warunkach wyścigowych to 40 km/h, normalnie na asfalcie okolice 35, na 32 koło 33 i 31 km/h przy korbie 30. Chwilowo z korbą 34 byłem w stanie dobić do 50. Obecnie mam XC 900 z korbą 32 i kasetą 10-50, do ścigania w górzystym terenie jest super, vmaxa mi brakuje jedynie na długich zjazdach. Mając 34x10 (z kasetą GX) Vmax w górach na zjeździe 70 km/h z pedałowaniem i 82 km/h na zjeździe bez pedałowania z przełęczy w alpach 🙂 A panie 82 km/h na rowerze to już można się zabić prawie 😅 No a jaka oryginalnie jest korba w chiselu bo nie patrzyłem? 🙂 Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Jechałeś wolniej pedałując? Ciekawe Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Nie wiem jaka jest w chiselu. Przy pewnym nachyleniu bardziej opłaca się przyjąć pozycje aero i nie machać nogami. Szczególnie w mtb, gdzie jednak korba ma dość mało zębów. Zjeżdżając z górek jednak wolę jechać na mtb niż na szosie, mam na myśli prędkości 60km+. Szerokie opony i amortyzator dają mi lepszą kontrolę nad rowerem. 3 cm dziury na drodze, która przy dużej prędkości Ci rozwali oponę w szosie, na mtb nawet nie poczujesz. W warunkach terenowych na korzeniach, dziurach i kamieniach na singlach mtb potrafi dojść do 50km/h, więc takie 80km/h to taki spacer dla tego roweru 😄 tylko trzeba mieć okulary, powyżej 60km/h ciężko bez okularów się patrzy do przodu 😉 Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 32 minuty temu, Oskarr napisał(a): Nie wiem jaka jest w chiselu. Przy pewnym nachyleniu bardziej opłaca się przyjąć pozycje aero i nie machać nogami. Szczególnie w mtb, gdzie jednak korba ma dość mało zębów. Zjeżdżając z górek jednak wolę jechać na mtb niż na szosie, mam na myśli prędkości 60km+. Szerokie opony i amortyzator dają mi lepszą kontrolę nad rowerem. 3 cm dziury na drodze, która przy dużej prędkości Ci rozwali oponę w szosie, na mtb nawet nie poczujesz. W warunkach terenowych na korzeniach, dziurach i kamieniach na singlach mtb potrafi dojść do 50km/h, więc takie 80km/h to taki spacer dla tego roweru 😄 tylko trzeba mieć okulary, powyżej 60km/h ciężko bez okularów się patrzy do przodu 😉 Dla MTB 80 km/h to spacer 😅 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 1 godzinę temu, igiwir123 napisał(a): Dla MTB 80 km/h to spacer 😅 Chodzi mi o stabilność i zachowanie roweru na asfalcie przy takiej prędkości. Na szosie przy 70 się już pocę ze strachu, na mtb nie czuć tak prędkości. Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 17 minut temu, Oskarr napisał(a): Chodzi mi o stabilność i zachowanie roweru na asfalcie przy takiej prędkości. Na szosie przy 70 się już pocę ze strachu, na mtb nie czuć tak prędkości. A to bym się spodziewał że właśnie szosa do takich prędkości jest a nie MTB ale wychodzi na to że jest inaczej 🙂 Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Głównie chodzi o szeroką kierownicę, dzięki której możemy utrzymać większą stabilność przy dużej prędkości i mniej czułe na drobne nierówności szerokie opony Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2 godziny temu, Greg29 napisał(a): Głównie chodzi o szeroką kierownicę, dzięki której możemy utrzymać większą stabilność przy dużej prędkości i mniej czułe na drobne nierówności szerokie opony A dużo zmienia jazda na mleku przy takich prędkościach? Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Czy łańcuch campagnolo potenza będzie dobrze działał z deore 1x11? Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Jazda na mleku dużo zmienia na trudnych technicznie trasach, z korzeniami, itp. bo można zejść niżej z ciśnieniem i opona lepiej się okłada na nierównościach Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 3 godziny temu, igiwir123 napisał(a): A dużo zmienia jazda na mleku przy takich prędkościach? Nic. Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Dobrze wiedzieć 🙂 Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Po jakimś miesiącu jazdy na nowych hamulcach Deore stwierdzam co następuje: 1. nadal słyszę jak tarcza mi przyciera o klocki sporadycznie - na zakrętach (?) 2. Nie wydaje mi się, żeby były dużo mocniejsze niż stare Tektro. Powiedziałbym nawet, że jest bardzo podobnie, za wyjątkiem deszczu - wtedy prawie w ogóle nie hamują. Ki diabeł? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się