Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne towarzystwo. Od jakiegoś czasu rozważam rower pod turystyczne wyprawy z sakwami. Po przeglądaniu crossów, trekkingów teraz zacząłem się zastanawiać nad Rockriderem 540. Napęd nie byłby chyba wielkim problemem, bo w takich wycieczkach nie będę bił rekordów prędkości, nie zakładam na razie wysokich gór. Pytanie do użytkowników: czy ten rower nada się do tego typu zastosowań. Wiem, że ma otwory na bagażnik, sztywne osie na pewno pomogą, ewentualnie laczki nieco węższe i szybsze można założyć. Pytanie o ogólne wrażenia z jazdy i Wasze wskazówki, z góry dziękuję za wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza

@Yoahh właśnie wróciłem z wycieczki po szlaku orlich gniazd. Moi rodzice jechali tam na xc 120 i expl 540. Rowery jak najbardziej nadają się pod wycieczki turystyczne, opon zdecydowanie węższych bym nie zakładał. Często podczas wycieczek z sakwami trafiamy na jakieś piachy i leśne drogi. Rowery mtb na oponach mtb po takich warunkach przelatuja podczas gdy typowo trekkingowe grzezna. Dla niektorych moze byc konieczna wymiana mostka na krótszy z większym wzniosem. My mamy bagażnik zamocowany jedynie do xc 120 na który  jeździ mój tata, bagażnik na obejmy do sztycy i tylnych widełek więc otwory pod bagażnik rowerowy to nie jest musi have. 

Odnośnik do komentarza

@Oskarr Dzięki za opinię. EXPL 540 ma mocowania do bagażnika, ale czytałem na forum, że jest duży problem z dopasowaniem, bo DEC nie ma żadnego dedykowanego. Planuje ruszać na tydzień, 10 dni, w najbliższych planach Green Velo, w marzeniach Alpe Adria, więc solidny bagażnik pod sakwy i namiot must have. Też przyglądałem się XC 120, ale EXPL jest chyba łagodniejszy i przyjaźniejszy przy dłuższej trasie. A jak się na Orlich Gniazdach spisywały napędy 1x?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Yoahh napisał(a):

@Oskarr Dzięki za opinię. EXPL 540 ma mocowania do bagażnika, ale czytałem na forum, że jest duży problem z dopasowaniem, bo DEC nie ma żadnego dedykowanego. 

Robiłem wstępne rozeznanie w bagażnikach do expl540 i prawdopodobnie mogą pasować bagażniki: Cube i Racktime boostit. Te dwa są aluminiowe - aluminiowe trzeba wybierać do ram boost, bo nie są elastyczne.

Druga opcja to Tubus, są różne modele do kół 28”. Wykonane ze stali - elastyczne - rysunek techniczny podaje zakres szerokości ram do których można go dopasować (podają też max wielkość opon).

6975D45B-D2A6-4A3B-896E-22B6162D8A1E.jpeg

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Yoahh napisał(a):

@Oskarr Dzięki za opinię. EXPL 540 ma mocowania do bagażnika, ale czytałem na forum, że jest duży problem z dopasowaniem, bo DEC nie ma żadnego dedykowanego. Planuje ruszać na tydzień, 10 dni, w najbliższych planach Green Velo, w marzeniach Alpe Adria, więc solidny bagażnik pod sakwy i namiot must have. Też przyglądałem się XC 120, ale EXPL jest chyba łagodniejszy i przyjaźniejszy przy dłuższej trasie. A jak się na Orlich Gniazdach spisywały napędy 1x?

Napędy 1x sprawowały się idealnie. Tam nie ma jakiś potwornych nachyleń więc najniższy bieg 32x46 dawał radę. Na zjazdach z bagażami 40 km/h to też więcej niż inni rowerzyści na szlakach, więc w tą stronę też nie brakowało. Na całej oficjalnej ścieżce nie ma podjazdów powyżej 15%. Ja poprowadziłem częściowo trasę innymi drogami zahaczając m.in. o dolinę Kobylańską, tam wyjazd z doliny to okolice 20% to przy 32x46 moja luba trawersowała i jechała wężykiem aby się zbytnio nie zmęczyć. 

U mnie jest teraz napęd 1x12 z 32 zębami z przodu i kasetą z tyłu 10-50, to w paru miejscach jadąc podjazd musiałem trzymać przy 50 rpm okolice 250 watów, ale do mojego roweru podpięta była przyczepka o wadze około 40 kg. Większość podjazdów pomimo przyczepki robiłem na najniższym biegu z mocą w okolicy 160-180 watów czyli okolice mojej 2 strefy. Ja jestem w stanie trzymać 180 watów non stop przez 5 godzin jazdy więc nie są to jakieś wykańczające podjazdy. Polecam 1x.
 

@Pepe75 Moi rodzice dzień przed wyjazdem stwierdzili, że chcą bagażnik rowerowy, w pobliskim sklepie rowerowym mieli jakieś absurdalne ceny rzędu 500 zł, więc do XC 120 wleciał bagażnik alu ze starego trekkinga z garażu. Dorobiłem szybko z bratem na drukarce 3d adaptery i wchodzi teraz każdy bagażnik ? Plastiku poszło 30 gramów, więc kosztowało nas to coś koło 50 groszy...

Odnośnik do komentarza

Hej,

rower wrócił z naprawy. Odpadnięta korba wymieniona w decathlon bez problemu.

Wracam do dylematu oponowego. W budżecie mam:

- Vittoria Terreno 29x2.1 XCR TLR G2

- Continental Race King 29x2.0

- Specialized Fast Trak Control 2BR T5 2.2

- Specialized Fast Trak Sport 2.35

 

Mogę zrobić jakiś mix przód tył. Co byście polecili?

Nie ukrywam, że dla budżetu najlepiej wypada race king, ale dużo złych opinii o biciu i ciężkim zakładaniu, a raczej jak kupię opony to jedne i będę już musiał na nich jeździć, więc niespecjalnie mam czas i budżet na testy i zabawy. Nie mam też innych rowerów, gdzie te opony wykorzystam, muszę więc kupić raz a dobrze.

 

Edit: pisałem już wcześniej, ale nie każdy musi wszystko czytać ? Jeżdzę dużo po asfalcie i chciałbym być trochę szybszy, ale równocześnie móc zrobić jakiś teren i się nie zabić i nie latać bokiem na każdym zakręcie. Powiedzmy, że 30% teren, 70% asfalt.

 

 

Odnośnik do komentarza

Tu masz Vittorie w dobrej cenie - bo chyba ktoś napisał, że one po 200. https://cyklomania.pl/produkt/vittoria-opona-terreno-29x21-xcr-tlr-graphene-g20-czarna.html

jeździłem i się nie zabiłem - ale ja turystycznie/wycieczkowo jeżdżę - bez szaleństw na zakrętach

Jak byś chciał jednak opony dzielniejsze w lekkim terenie to Vittoria Mezcal - ciekawostka - w tegorocznym ultramaratonie Tour Divide około połowa startujących jechała właśnie na Mezcalach.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-mezcal-tnt-graphene-2.0-29-tubeless-opona/137108602/p?queryID=755600df22ae7b948f9d29379d418aec&buscador_search

 

Ja z kolei z chęcią bym przetestował Conti Race Kingi ale w wersji protection.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam, 

kierując się tym wątkiem zdecydowałem się na xc100 w rozmiarze L

186 wzrostu i przekrok 85/86

Sprzedawca polecił mi właśnie rozmiar mniejszy że względu na pozycję. Dodam, że nigdy nie miałem do czynienia z wyścigowym mtb. Poprzednio jeździłem na rektecyjnych Giant ATX, Rockrider 100/ Kross Hexagon.

 

Po dłuższej przejażdżce musiałem zmieniać ustawienia nadgarstków ponieważ czułem lekki dyskomfort.

Stosując się do kalkulatora przekroku wyszło, że powinienem podnieść również siodło o około 2cm [aktualnie mam do wykorzystania limitu jeszcze 6cm].

 

Czy to jest po prostu urok tego typu sprzętów, który wymusza bardziej pochyloną pozycję. Mam też wrażenie, że jak stoję na kortach to jestem lekko wychylony poza mostek. 

Myslalem o delikatnie dłuższym mostku z 80>90, być może z delikatnym wzniosem. Ewentualnie kierownica ze wzniosem. Myślę, że problem leży głównie w pozycji kierownicy do której muszę nurkować;)

Moje odczucia być może wynikają też z faktu, iż zazwyczaj jeździłem na zbyt dużych rowerach w rozmiarze XL, raz miałem nawet mtb 23cali.

Screenshot_20231007-120815_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...