Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Pogrzebałem trochę po forach i ostrzegają przed kasetą Deore CS-M5100 w wersji 11-51. Powszechny jest problem że ta kaseta łapie szybko luzy.
Ale okazuje się że źródłem problemu jest wadliwa nakrętka. Tu rozwiązanie:
https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.php?p=1706400#p1706400

Deore występuje tej w wersji 11-42. I wygląda na to że jest lepiej wykonana. Na równinie mając w jednym z rowerów blat 30 i kasetę 11-42 nigdy więcej niż 42 nie było mi potrzebne.

Nie ustaliłem jeszcze natomiast czy koronki kasety Deore są identyczne z koronkami SLX i XT.

Odnośnik do komentarza

A i może porównanie do mojego dotychczasowego roweru - Authora Horizona rocznik 1999. Uwielbiałem ten rower, dziesiątki tysięcy kilometrów razem, a dziś po pracy idę do teatru i nie mógłbym się zrelaksować przez te 3 h ciągle myśląc, czy mój xc100 nadal stoi przypięty do znaku. I muszę powiedzieć, że jestem w szoku, jak ten stary cro-mo rower jest ciężki. Jak trudno się skręca na tej wąskiej kierownicy. Jak zrobiło się wolno, choć byłem przekonany, że na wąskich 28 calach będzie szybciej po asfalcie. Ale akurat mocno wiało w twarz, więc może to być przyczyną. A i dotąd z hamulców starego typu (linka centralna, choć pamiętam jeszcze strasze, takie szczęki w pełni metalowe, one to już w ogóle nie hamowały) byłem zadowolony, nie potrzebowałem niczego lepszego. Teraz mi się chce śmiać, bo te niby strasznie niewydajne hamulce xc100 wydają się być 100 razy lepsze, tylko przed dotarciem sprawiały wrażenie słabych.

Co do updatów xc100 po zużyciu OEM napędu, to na pewno nie chcę używać niczego cięższego niż mam obecnie. Jednak lekki rower to jest ogromna frajda i bardzo mnie jara, że xc100 waży bliżej 12 niż 14 kg.

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, WojtekWawa napisał(a):

dziś po pracy idę do teatru i nie mógłbym się zrelaksować przez te 3 h ciągle myśląc, czy mój xc100 nadal stoi przypięty do znaku.

Są ubezpieczenia "autocasco" dla rowerów (musi być przypięty, AC obejmuje też elementy roweru, np. koła). Niestety składka roczna wynosi około 10 % wartości rynkowej roweru. Więc pewnie do teatru lepiej jechać taxi. ?

Odnośnik do komentarza

Chciałem ubezpieczyć moje rowery I jest taka lista wyłączeń że zrezygnowałem. Ja jak gdzieś mam zostawić na mieście to jadę raczej tańszym rowerem a i tak spinam go u lockiem za 200 zł. BTW. Jak nie masz to zainwestuj w dobrego u locka. Jak będziesz dbał o łańcuch to trochę czasu minie zanim będziesz musiał myśleć o kasecie. Jak wzmocni Ci się nogą będziesz mógł myśleć o przejściu z 30 na 32 albo 34 zęby z przodu, jeśli wtedy będziesz chciał pojechać w góry to lepszym wyborem będzie dołożenie kasety 11-50 niż 11-46. 

W przyszłości możesz zainwestować w dobre koła, wydatek z 1500 zł a spadek masy może być do 700 gramów (nie wiem ile dokładnie teraz ważą Twoje koła, durocki z xc 120 ważą 2200, mavicki crossmaxy 1800, ja mam teraz składaki na felgach crest i piasty dt 240 i ważą 1570 gramów).

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

kupujesz na allegro łańcuch srama, kupując 106 ogniw i tak skracałem. Są jakieś kalkulatory sprawdzające długość łańcucha. Możesz też ściągnąć obecny i go zmierzyć a następnie podzielić przez 2,54 - będziesz miał wynik w ilości ogniw. Zdanie jest podzielone, ja uważam, że łańcuch 12s srama jest trwalszy niż odpowiedniki np. 9 rzędowe, na forum jednak są opinie, że łańcuchy 10 s mogą być trwalsze niż 12. Zależy jeszcze jaki kupisz. Taki XX1 będzie na 100% trwalszy, jest uważany za jeden z najbardziej wytrzymałych łańcuchów, ale jego cena odstrasza. Ja bym szedł w łańcuch shimano deore / 105 11s. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...