Skocz do zawartości

Jaki fitness do 5-5,5k


Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Oskarr napisał:

Zbliżając się do jakichkolwiek przejazdów na chwilę przekładam dłoń na klamki, po przejszdzie przez ulicę, krawężnik itp ręce wracają bliżej środka. W ten sposób na mtb i tak będę miał krótsza drogę niż jakikolwiek gravel czy szosa

Kurczę, może to kwestia infrastruktury w mojej okolicy (Warszawa), ale gdy jeżdżę po mieście to praktycznie nie zdarza mi się musieć przeskoczyć przez krawężnik czy telepac po dziurach. Prawie wszędzie są już ddr i obniżane zjazdy z krawężników. Najtrudniejszy 'teren' po mieście to bardzo delikatny żwir w alejkach parkowych. Na taką okolice nie widzę przewagi szybkosciowej mtb. Ale, podkreslam jeszcze raz, może to specyfika mojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, miro napisał:

W hardtailu mam tylko licznik prędkości, ale bez napinki jechało się po asfalcie zadziwiająco dobrze. I szybko, bez problemu 30 km/h i odrobinę więcej

Hmm, trochę to dla mnie nieintuicyjne. Opór czołowy zawodnika odpowiada za około 70% oporów jazdy,  aerodynamiczna pozycja powinna mieć więc kluczowe znaczenie. Jak to możliwe, że mtb dajace mało aerodynamiczna pozycję w porównaniu do szosy i gravela są tak niewiele wolniejsze? ?

Odnośnik do komentarza

Co w tym nieintuicyjnego? Nie piszę, że niewiele wolniejsze, bo szosą race na tym samym odcinku jadę zdecydowanie szybciej. Moją starą szosą endurance alu na przeciętnych oponach i kołach na oko niewiele szybciej. Chciałem tylko podkreślić, że współczesne MTB nie jest zawalidrogą i może być pełnoprawnym zamiennikiem crossa. Czym sam byłem zaskoczony, bo z dawnych lat byłem przyzwyczajony do mułowatych MTB.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, sl66 napisał:

Najtrudniejszy 'teren' po mieście to bardzo delikatny żwir w alejkach parkowych. Na taką okolice nie widzę przewagi szybkosciowej mtb. Ale, podkreslam jeszcze raz, może to specyfika mojej okolicy

Panowie, trudno pisać o rajdach i osiągach prędkości w mieście. Miasto, to miasto. Trzeba mieć oczy na teleskopach. Moim ubiegłorocznym odkryciem jest przejście na starym mtb author, którego używam do jazdy po mieście, na opony typu slick. Polecam. Sztywny widelec, praktycznie zero oporów toczenia i brak hałasu. Oczywiście w zimie trzeba przełożyć bieżnik na gęstookołkowany.

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.07.2022 o 21:06, miro napisał:

Przy najbliższej okazji sprawdzę wskazania miernika mocy na szosie, jakby się okazało że z tymi 35 km/h i 160 W błądzę w malinowym chruśniaku, to odszczekam. Tylko sprawdzę i skalibruję i miernik, i licznik prędkości.

Miro wchodzi pod stół i woła HAU HAU, ale tylko półgłosem, bo niewiele poprzednio przesadziłem. Wyjazdowa pętla po prawie płaskim - niby coś tam było góra-dół, ale tak niewiele, że szkoda to nawet mierzyć; 40 km na Podkarpaciu, bo tam gdzie mieszkam płaskiego za bardzo nie ma. Srednie waty 165, średnia predkość 34.4 km/h. Rower: jak zwykle szosa race (Canyon Ultimate na Ultegrze), zintegrowana kierownica i mostek aero (są w standardzie), koła karbostożki 50 mm (pożyczone), opony Vittoria Corsa 25 mm (pożyczone z kołami), zwykły strój na szosę tak jak jeżdżę na codzień i kask nie-aero (Spec Prevail, używany na codzień); 90% przejazdu optymalna pozycja aero (takie aero na moje skromne możliwości czterdziestolatka). Hardtailem na takim dystansie z taką średnią i przy takich watach na pewno nie dałbym rady. Swoją starą szosą alu endurance też nie.

Odnośnik do komentarza

No masz dość aerodynamiczny zestaw. Tak z praktyki powiem że jeżdżę w Prevail 1 i uważam go za zajebisty kask. Młody miał Prevail 1 i 2 i oba pękły w kraksach. Prevail 2 była bardzo mało wytrzymały. Spec za 50% ceny wymienił mu Prevail 2 na Evade 2. Ile kraks miał w tym kasku to nie zliczę. Pancerny i aerodynamiczny. Polecam. Ale na mój kwadratowy łeb nie pasuje :)

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, miro napisał:

Hardtailem na takim dystansie z taką średnią i przy takich watach na pewno nie dałbym rady.

@miro

Na HTeku wynik 36,5 km/h wyświetlił mi na szosie ostatnio w Garliczce elektroniczny pomiar prędkości i dostałem uśmiechniętą buźkę w prezencie na wyświetlaczu ledowym, że jade prawidłowo poniżej 50 km/h ?   Marin Team 2 ?

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, ram napisał:

Na HTeku wynik 36,5 km/h wyświetlił mi na szosie ostatnio w Garliczce

Uwielbiam nazwy miejscowości w okolicach Krakowa ? Garliczka, Przeginia, Brzoskwinia... albo Duchowne, albo Narodowe, albo Dworskie, albo jeszcze inne. Jednak mój top to dwie sąsiadujące ze sobą wioski na Kaszubach (byliśmy tam w tym roku i poprzednim na wakacjach): Płaczewo i Jęczewo ?  

EDIT: Też mam pomier prędkości w Rudawie, najczęściej dziękuje mi za bycie bezpiecznym. Od czasu do czasu staram sie tam jechać 60+ co jest łatwe bo lekko z górki, tak dla sprawdzenia, czy aby skalibrowany odpowiednio ? 

Odnośnik do komentarza

Kawałek dalej przy zjeździe na Niegoszowice gdzie mieszkam też często stoją i suszą. Nie wiem po co, bo każdy wie o tym miejscu i jedzie zgodnie z przepisami. Raz w sobotę rano miałem tam na rowerze pomiar trzeźwości - chyba panowie sę nudzili ? 

Za prędkość na rowerze policaj zatrzymała mnie raz na trasie Skała-Zielonki. Tam jest cały czas obszar zabudowany, ale też dwa szybkie zjazdy. Miałem 85 km/h w zabudowanym, ale obeszło sie na śmiechu i ostrzeżeniu ? 

Odnośnik do komentarza

To moja szosa na pewno nie jest tak aero. Aby uzyskać średnia 34 muszę jechać w okolicach progu ftp w granicach 220 watów. 

Robiłem test na mtb, trzymałem tętno 158-159 po 600 metrów na prostym odcinku, 

Ręce na gripach 27,4, 

Ręce na wysokości mocowania hamulców do kierownicy 28,2, 

Ręce wąsko przy samym mostku z pochyloną pozycją 29,5. 

Jutro się ścigam na mtb to w poniedziałek lub w środę zrobię podobny test na szosie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...