Skocz do zawartości

Cross do 5 tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Zapytam jeszcze o kilka kwestii amorek jest powietrzny ale czy to jest jeden z tych podstawowych czy już trochę lepszy względem tych modeli cross typu giant roam 0 ? Druga sprawa to przełożenia w tym Storm X8 czy na asfalcie odczuje jakiś większy brak wzorując się znowu na powyższym modelu ? I trzecia sprawa w Storm X8 zamontowane są rzeczy z serii slx natomiast w tych crossach występuje już xt czy to jest spora różnica jakościowo ? I tutaj tak dodam fakt szukałem crossa bo głównie dojazdy do pracy i wycieczki po ścieżkach rowerowych gdzie dominuje asfalt. Natomiast niechciałbym się martwić że mam gorszej jakości napęd i coś mi się stanie gdy wjadę w las gdzie będzie piach, patyki i inne takie. Ale główne zastosowanie znacie. Aż głupio mi tak dopytywać ciagle mam nadzieje że za mocno Was nie męczę hah.  

Odnośnik do komentarza

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137793&gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQNeOqguCA5SG4ZbKNSxnB7A3jxDacjf1Zbx0dyUGCe9iwNIKGUbfxhoC5ocQAvD_BwE

 

Polecę te oponki do roweru MTB, który chcesz traktować tak jak to opisałeś ?

Mostek w indianach jest ustawiony domyślnie na plus więc ja bym tam nic nie kręcił ani nie zmieniał, co najwyżej wymienił chwyty na ergonomiczne dla komfortu jazdy, bo chwyty w indianach według mnie są zrobione prawie jak z plastiku ;] Zmiany mostka co najwyżej za jakiś czas jak poczujesz rower.

https://www.centrumrowerowe.pl/chwyty-ergon-gs2-pd10542/?v_Id=73259&gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQCunJNcrdo1F2mMGT2uPFIu5o8-uV3BDG6vPDGpt98q5TdWgGFqxnRoC0VcQAvD_BwE

 

Na amortyzatorze, który masz w tej indianie, ludzie którzy uprawiają kolarstwo górskie ścigają się w maratonach MTB ? prosta, mocna bardzo solidna konstrukcja, nie wdając się w szczegóły. Różnicy między SLX a XT nie odczujesz na pewno, a co do przełożeń jeżeli nie jeździsz trzymając tempo około 40km/h to na pewno przełożeń nie zabraknie. Ja na trochę miększej konfiguracji, komfortowo mogę trzymać około 35km/h, ale normalnie na co dzień tak się nie zasuwa. 

Odnośnik do komentarza

Co do prędkości jakie bym chciał osiągać komfortowo to tak z 30 km/h więcej nie wymagam. Dałeś spory zastrzyk wiedzy dzięki. Jak nie odczuje tych różnic między slx a xt to spoko rozumiem że to tylko kwestia materiałów jakie są użyte. I w sumie pojawiło się jeszcze 1 pytanie bo nie mogę się doczytać czy blokada amorka jest w manetce w tym rowerze czy jak to działa ? Czytałem na 2 stronach i nie było nic ujęte chyba że jestem ślepy. 

Odnośnik do komentarza

Posiadamy (bo wymieniamy się z synem rowerami) Specialized Chisel Expert 1x 2018 i Specialized Epic Comp Carbon 2x 2017.
I uważam że do takiej jazdy typu rekreacja plus taka Indiana z napędem 2x jest bardzo dobrym wyborem. Na crossach przejeździłem ponad 100 tys km. Jeszcze parę lat temu posiadałem Specialized Crosstrail Expert 2015 ale był bardzo mało wykorzystywany u nas w domu. Raczej do jazdy po bułki. Jak dłuższa jazda po mieście to obaj preferujemy MTB. Jak włóczenie się po Kaszubach czy Mazurach to preferuję gravela. Jak góry to szosę.

Odnośnik do komentarza

Są te jedne z najlepszych ram jakie są produkowane. Jeśli nie najlepsze. Wygrano na nich setki jeśli nie tysiące wyścigów włączając w to Tour de France, Giro i Vueltę. Obecnie ich nowe rowery mają chore ceny i nie są warte zakupu. My kupujemy głównie okazyjne używki.

Sram poniżej GX jest słaby. Ogólnie raczej od Sram trzymamy się z daleka. Ale mamy Chisela na Sram GX i działa przyzwoicie. Mamy też Sram elektryczny w rowerze czasowym i też działa przyzwoicie, chociaż nie jestem fanem Sram Red eTap. Kolega mechanik, który się ściga na Sramie, bardzo chwali najwyższe grupy Srama. Natomiast z mojego doświadczenia nie są to produkty o długiej żywotności i preferuję Shimano.

Odnośnik do komentarza

Chciałbym coś jeszcze skonfrontować. Ponieważ moje trasy to jakieś 70% asfalt ze względu na ścieżki rowerowe a te 30% to las, łąki, jakieś drogi polne czasami wjedzie się w jakieś korzenie wystające. Wiec szukam roweru uniwersalnego który osiągnie chociaż te 30-35 km/h na asfalcie i czy problemem/uciążliwością mogą być tutaj zużywające się małe koronki w kasecie ? Cały czas mówimy o Stormie x8

a tutaj jeszcze kwestia awaryjności poruszona przez innego forumowicza 

Innym problemem z tego co zauważyłem są pęknięcia w obrębie zacisku sztycy - dlatego uważam, że to co oferuje Indiana (zacisk z szybkozamykaczem) jest nietrafionym pomysłem, bo łatwo przegiąć siłę docisku.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...