Skocz do zawartości

Cross do 5 tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Rower mtb ani żaden rower z prostą kierownica, nie jest rowerem do rozwijania większych prędkości. Można chwilowo pojechać na nim 40 km/h ale osiągnięcie na nim średniej prędkości 30 km/h jest bardzo trudne. Więc musisz się zastanowić na głównym jego wykorzystaniem. Indiana Storm to rower który określiłbym jako rekreacja plus. Czyli dobre komponenty pozwalające nam sprawnie jeździć w każdym terenie ze średnią prędkością. Podobnie będzie się jeździło po asfalcie na rowerach typu cross lub fitness. W terenie Indiana je skasuje. Nie ma roweru do wszystkiego. Zawsze trzeba wybrać jakiś kompromis.

Wynika to z oporów aerodynamicznych. Przy prędkości 40 km/h stanowią one 80% wszelkich oporów. Wyprostowana sylwetka trzymająca szeroko kierownicę = duży opór. Nisko pochylona na wąskiej kierownicy szosowej = mały opór.

Łańcuch generuje tarcie i wyniku dostającego się do niego brudu zużywa się łańcuch, koronki kasety i koronki korby. Jest to normalne zużycie eksploatacyjne. Im lepiej będzie dbać o napęd tym rzadziej będziesz zmieniał elementy napędu. W kasetach Shimano można zmieniać pojedyncze "wyjechane" koronki.

Odnośnik do komentarza

Pytanie co rozumiesz przez prędkość 30-35? Chodzi Ci o chwilową prędkość czy prędkość jaką jesteś w stanie utrzymać przez np. Godzinę jazdy? 

Ja jako mocny amator stający czasem na pudle na amatorskich zawodach na szosie trzymam średnia w okolicy 33-34 w jeździe solo jadąc blisko maksa. Z lemondką pod triathlon 35-36. Jadąc w peletonie 35-38. Jadąc solo na mtb z oponami pod xc (szybkie opony w teren z drobnym bieżnikiem) trzymam 30-31 km/h. 

Jadąc z mocą 160 watow (ftp niewytrenowanego kolarza) na szosie jedzie się koło 30 km/h, na karbonowe szosie koło 32 a na mtb z szybkimi oponami koło 28. 

Odnośnik do komentarza

Jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy i pomocy,a także i innych osób. Naprawdę sorka za moją dociekliwość ale taki już charakter. Uspokoiłeś mnie trochę mimo wszystko. Lecz chciałbym jeszcze dopytać o awaryjność tego roweru i samą jakość złożenia. Naczytałem się sporo i znalazłem wątek mówiący o dość mało profesjonalnym składaniu przez media expert i o wielu problemach a to coś krzywo złożone a to wada z pedałami i polecana wymiana na jakieś dartmoor. Jeżeli temat jest Tobie/ Wam znany to prosiłbym o jakieś wskazówki tak żebym nie utopił pieniędzy lub nie ciągał się ze sklepem. Może jest coś mniej awaryjnego/lepszego za jakąś tam dopłatą powiedzmy 500-600 zł 

na ten moment rozważam 4 modele rowerów 2 cross i 2 mtb

Z mtb to Storm x8/x9 a z crossa

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3051/crossway-xt-edition
 

https://mcsport.pl/pl/giant-roam-0-disc-charcoal-2022.html#main
wiec sporo wykluczyłem. Głównie rozchodzi się teraz o awaryjność osprzęt ewentualny serwis. 

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, Oskarr napisał:

Pytanie co rozumiesz przez prędkość 30-35? Chodzi Ci o chwilową prędkość czy prędkość jaką jesteś w stanie utrzymać przez np. Godzinę jazdy? 

Ja jako mocny amator stający czasem na pudle na amatorskich zawodach na szosie trzymam średnia w okolicy 33-34 w jeździe solo jadąc blisko maksa. Z lemondką pod triathlon 35-36. Jadąc w peletonie 35-38. Jadąc solo na mtb z oponami pod xc (szybkie opony w teren z drobnym bieżnikiem) trzymam 30-31 km/h. 

Jadąc z mocą 160 watow (ftp niewytrenowanego kolarza) na szosie jedzie się koło 30 km/h, na karbonowe szosie koło 32 a na mtb z szybkimi oponami koło 28. 

Chodzi mi o stałą prędkość bardziej w okolicach 30 km/h ale nie mniejsza niż 25. Żeby można było ją utrzymać przez tą godzinkę czy tam chociaż pół 

Odnośnik do komentarza

Nie jestem sprzedawcą rowerów i nie pracuję w branży rowerowej, nie mam też takiego roweru. Rowery są składane we Włoszech jak wynika z karty gwarancyjnej. Nie wiem jaka jest jakość składania. Wiem natomiast że w nowym Treku,  jest ona często do poprawki. Więc gorsza chyba nie będzie :)  To są chińskie aluminiowe ramy jak 90% ram na rynku. Sprzedawca udziela gwarancji na ramę. Oskar miał konkretnie z takim do czynienia więc więcej wie na ten temat. Awaryjność czego? Ramy? Zerojedynkowa. Pęknie lub nie. Amora? Jest na gwarancji. Osprzętu? 2 lata rękojmi jak prawie wszystko w UE ale napęd jest częścią eksploatacyjną i ulega zużyciu. To nie jest samochód. Jest to bardzo prosty sprzęt mechaniczny. Jak walniesz gdzieś przerzutką to nie podlega to gwarancji. Żeby utrzymać 30 km/h na MTB trzeba być bardzo dobrze wytrenowanym amotorem, raczej ścigającym się. 25 też wcale nie jest łatwo na MTB.

Odnośnik do komentarza

Co do podzespołów masz racje bardziej chodzi mi o jakość wykonania ogólną oraz o ewentualne wady danego modelu. Jak dobrze wiemy czasami są buble produkcyjne jakiegoś elementu konkretnego. Wiec tylko pytam czy ktoś miał z czymś takim do czynienia i może się wypowiedzieć. 
Czyli bez znaczenia czy cross czy ten mtb i tak i tak będzie ciężko osiągnąć takie prędkości na tych 2 typach rowerów ? I ogólnie podtrzymujesz zdanie że indianka najlepsza czy jest może coś ciut lepszego za tą dopłatą ? +/- 600 zł? 
Bo tak to analizując temat na szybko bez szczegółów to co odebrałem to: cross świetne na asfalt czasami gdzieś w piach czy ścieżki leśne, ale w teren bardziej nierówny wjechać tragedia. Natomiast mtb już sobie poradzi z jakimiś tam dołkami większymi. Wiec głównie teraz kwestia przemyślenia. 

Odnośnik do komentarza

Mój brat ma taką Indianę od 2 lat, mój najlepszy przyjaciel od 2 miesięcy za moją namową,  na forum też z 10 osób kupiło i nikt się nie skarżył. Tam jest prosty napęd shimano, bardzo znany wszelkim mechanikom. Często ludzie i tak robią serwis zerowy u zaprzyjaźnionego mechanika rowerowego, ewentualnie serwis pierwszy po 100-500 km. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...