elede90 Opublikowano 31 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2022 Witam, Co sądzicie o oponie schwalbe racing ralph, nie wiem czy mam pecha czy poprostu sa one bardzo kiepskie, ale w ciagu pol roku dwie sztukie rozciete na szuterkach i obie na bocznych sciankach.Cisnienie na jakim jezdze to max 2 bar. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 31 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2022 Miałem 2 takie opony, obie skończyły przecięte. Obecnie testuje Continentala race King. We wcześniejszym rowerze miałem race Kinga i w sumie też skończył z przeciętą ścianką ? Odnośnik do komentarza
elede90 Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Hmm to co bys polecil , probowac jescze z tymi racing ralp czy moze jakis inny komplet wrzucic ? Trasy glownie las korzenie czasem kamienie Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Niekoniecznie polecam, bo moje doświadczenie z MTB jest żadne, ale kilka miesięcy jeżdżę na Maxxisach (Ikon i Ardent) prawie wyłącznie po kamieniach różnego kalibru (głównie, bo takie mam warunki terenowe w okolicy) i korzeniach (mniej). Ciągle żyją. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Ja mam teraz z przodu racing raya a z tyłu za napęd służy race king. Z testów wychodzi, że mają większą odporność na przebicie niż schwalbe. Ja się ścigam i trochę mi zależy na masie, jak Ci nie zależy na 100 gramach to dziewczynie kupowałem zwijane race kingi z dodatkową wkładką antyprzebiciową i mocniejszymi ściankami. Śmiga ze mną od roku po szkłach i jej opony mają gdzieś po czym jadą. Inna kwestia - ja mój cisnę jak debil a ona raczej spokojnie jeździ. Odnośnik do komentarza
elede90 Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2022 Ok to wrzuce racing ray 2,25 na przod a na tyl racing kina 2,2 i zobaczymy :) Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Ja osobiście spróbowałem jazdy na oponkach firmy wolfpack, na tyle mam race a na przodzie cross. Po roku, zarówno w lato, jesień jak i zimę, przebita oponę miałem tylko raz, a swoje ważę i podłoże często daje spory wycisk oponie. Chociaż myślę, że sporo sytuacji to zwykły pech. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Opona, dobra opona, najważniejsze : dobrze dobrana do warunków w jakich się lata, to niedoceniana podstawa komfortu i bezpieczeństwa, i żywotności opony. Dochodzi jeszcze właściwe dobrane ciśnienie w gumach. Przy doborze warto zaznajomić się ze wskaźnikiem TPI, mówiącym teoretycznie o odporności na przebicia i klasie opony (tak jak w przypadku opon samochodowych za które odpowiedzialny jest współczynnik/klasa nośności) . W necie znajdziesz tabele z wygenerowanymi modelami najpopularniejszych opon jak i tych niszowych z podaniem tego współczynnika. Dobrze skonfigurowana opona w swej konstrukcji winna być skonfigurowana z dwóch stref materiału o uzupełniających się właściwościach: inny w strefiw bieżnika, inny w strefia ugięcia poprzecznego opony (strefa ścianki opony). Obecnie użytkuję (w listopadzie kupiłem bez większego przekonania a teraz piszę nie po to by się pochwalić) oponki Vittoria opona Mezcal 29x2.25 XC TNT o współczynniku TPI=120. Cena w okolicy 200zł/ szt . W katalogach jest napisane o sratach-pierdatach, czyli mieszczankach kompozytu gumy 4 – o składnikowych, zwiększających trwałość, przyczepność oraz stanowiących ochronę antyprzebiciową, ale przypuszczam, że tak jak w przypadkach wszelkiej maści kasków i ich wyściełań w postaci MIPS'ów, PIPSÓW i WaveCell'ów, to zwykła ściema. Poprzednio (lata 2019-2021) miałem MAXXIS Rekon Race lecz w rozmiarze 2.35. Bez szału. Zwykła oponka (pamiętać o kształcie bieżnika w zależności od rodzaju podłoża: błoto/ śnieg - inny bieżnik, susza/szutr/żwir/niestabilne podłoże typu skałą - inny bieżnik). Zaliczyłem 2 przebicia w ciągu 1,5 roku (2x przód, co mnie dziwiło). Podobnie (lecz zdecydownie lepszy komfort w porównaniu do MAXXIS REKON RACE wykazywała w mniej wymagającym terenie) oponka Vee Tire, Rail Rocco XC, 29x2.3". Reasumując, przy doborze w pierszej kolejności : typ bieżnika w zależności od terenu + wsp. TPI dla osób chcących się pewniej czuć w terenie bez konieczności naprawy gumy w terenie). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Nie mam takich problemów na Specialized Fast Trak. Kolega ściga się na Racing Ralph Evolution ze wzmocnionymi ściankami bocznymi z przodu i Conti Race King ProTection, również wzmocniona, z tyłu. Odnośnik do komentarza
elede90 Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Conti race king wystepuje w 2 wariantach drutowa i zwijana. Zwijana bedzie lepszym wyborem ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Opony drutowe są oponami budżetowymi zbudowanymi z jednolitej wolno ścierającej się mieszanki. Są one ciężkie a zastosowana mieszanka powoduje że mają znacząco gorszą przyczepność. W topowej, zwijanej oponie są wykorzystywane dwie lub trzy mieszanki. Klocki boczne są z miękkiej mieszanki i dają bardzo dobrą przyczepność ale szybko się ścierają. Klocki środkowe są z twardszej, wolniej ścierającej się mieszanki. Niekiedy są stosowane mieszanki mogące przystosowywać się do temperatury. Opona drutowa to taka przysłowiowa "do parku, do miasta i po bułki". Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Za dużo tu generalizowania. Każda opona rozpoznawalnej marki ma kilka typów wykonania oraz ew. dodatkowych wzmocnień. Np. zwijane Conti występują w wersjach Performance (obecnie ShieldWall System, podłe, cieżkie, grube opony z chińskiej gumy), RaceSport (przyczepna guma BlackChilli, produkowane w .DE, maksymalnie wylajtowane papierowe ścianki i osnowa - przez niektórych uważane do zastosowań Race Day Only), ProTection (BlackChilli, .DE, wzmocnione ścianki boczne i dodatkowe warstwy osnowy o gęstszym splocie - masa pomiędzy wymienionymi uprzednio, najtrwalsza pod względem ew. uszkodzeń, przyczepność i szybkie zużycie zbliżone jak w RS). W przypadku zwijanych Schwalbe kiedyś (obecnie nie lubimy się już z tą marką więc nie wiem) obowiązywał równie prosty system oznaczeń - Performacne (analogicznie jak w Conti taka bieda-opona do niespecjalnie ambitnej jazdy i ew. treningów), LiteSkin (papierowe ścianki, niewielka masa) oraz SnakeSkin (wzmocnione ścianki boczne i odpowiednio cięższa). Z mojej praktyki wynika, że Conti RaceSport czy Schwalbe LiteSkin można całkiem skutecznie rozciąć nawet ostrzejszym patykiem, krawędzią kamienia itp. Tym samym przed decyzją o ew. zakupie po wybraniu docelowych zastosowań i formy bieżnika warto zgłębić temat ew. wykonań i dodatków. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się