MalySzaryCzlowiek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Dlaczego odradzacie koledze sztyce amortyzowaną ? ? skoro mówi na pewno, to widocznie ma powod by ją chcieć, niektóre modele działają bardzo fajnie i naprawdę poprawiają komfort oraz odciążają plecy... w zależności od tego gdzie jadę mam sztyce zwykła lub amortyzowaną, jak robię trasy całodniowe dla przyjemności to naprawdę zwiększa komfort, a nieStety nie mam kilku rowerów do różnych zastosowań. Oczywiście nie mówię o modelach za 90 zł z pseudo amortyzacja w rurze. O wadze nie mówmy w totalnie amatorskich/rekreacyjnych zastosowaniach bo te 500/600 gramów więcej nie gra żadnej roli a na prostych drogach skok jest tak minimalny, że utrata mocy jest niezauważalna ? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 4 k za 6.9 to kiepska cena. Regularna cena za X7 to koło 4 k, w promocji 3800-3600, 6.9 w moim odczuciu opłaca się poniżej 3400, 5.9 koło 3k jest ok. Polecam Continental race King. Spoko opona do szerokiego zastosowania - na las i na ścieżki rowerowe. W indianie jest sztyca 27.2 która też jakaś amortyzację daje. Zamiast dziadkowego siodełka polecam spodenki z wkładką. Odnośnik do komentarza
Adam87 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 52 minuty temu, MalySzaryCzlowiek napisał: Dlaczego odradzacie koledze sztyce amortyzowaną ? ? skoro mówi na pewno, to widocznie ma powod by ją chcieć, niektóre modele działają bardzo fajnie i naprawdę poprawiają komfort oraz odciążają plecy... w zależności od tego gdzie jadę mam sztyce zwykła lub amortyzowaną, jak robię trasy całodniowe dla przyjemności to naprawdę zwiększa komfort, a nieStety nie mam kilku rowerów do różnych zastosowań. Oczywiście nie mówię o modelach za 90 zł z pseudo amortyzacja w rurze. O wadze nie mówmy w totalnie amatorskich/rekreacyjnych zastosowaniach bo te 500/600 gramów więcej nie gra żadnej roli a na prostych drogach skok jest tak minimalny, że utrata mocy jest niezauważalna ? Polecisz jakis dobry model? Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Ja korzystam chyba z najpopularniejszej z dostępnych sztyc amortyzowanych, SR suntour ncx. Sprężyna która tam jest oryginalnie będzie pasować pod twoją wagę. Jest sporo recenzji tej sztycy więc możesz też poczytać. Cena/jakość bardzo dobra, łatwa obsługa i konserwacja. Sztyca sztywna z której korzystam waży +/- 250 gram, amortyzowana 780g więc za komfort który daje to różnica naprawdę niezauważalna. Jeśli się zdecydujesz to polecam ustawić sobie na nieco większą wagę niż masz, wtedy bujanie itp. efekty na gładkiej prostej drodze drodze są praktycznie zerowe. Tańszych bym nie oglądał, ten suntour to minimum jeśli chodzi o sztyce amortyzowane, na plus łatwość obsługi i dostępność części eksploatacyjnych. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Miałeś kiedyś rzeczone Suntour NCX. Niewiarygodnie ciężkie bydle, które niewiele co robi. Temat podobny jak rogi w rowerze mtb. Wyginęły jak dinozaury i podobnie te sztyce. Na asfalcie jak ktoś ma trekkingową oponę w trekkingowym rowerze z wyprostowaną pozycją i ciężko mu tyłek podnieść z siodełka na wybojach to jeszcze rozumiem. Ale nie widzę miejsca dla takiego wynalazku w rowerze mtb w którym sama opona 2,3 cala zapewnia wyśmienitą amortyzację. Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Nie zgodze się, że nic nie robi, naprawdę robi różnicę no ale to już w sumie ile ludzi tyle opinii. Widocznie jestem dinozaurem bo rogi w MTB też mam, zmiana pozycji dłoni robi robotę u mnie ;D Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Jesteś dinozaurem :) Czy jeździsz więcej po asfalcie niż w terenie? W rowerze typu cross czy fitness zawsze miałem rogi na asfalcie. W mtb nie widzę dla nich zastosowania a w lesie są wręcz groźne. Ale ja na mtb jedak jeżdżę głównie w terenie. Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Zdecydowanie głównie w terenie, fakt, że rogi w terenie wymagają dodatkowego myślenia, bo inaczej będzie się miało co najmniej garść gałęzi po chwili na na końcach kierownicy, w skrajnych przypadkach efektowną glebę, ale na długich podjazdach albo prostych odcinkach zmiana chwytu jest poprostu przyjemna, chyba z naciskiem na długie podjazdy i daje odpoczynek niektórym mięśniom, tym bardziej na długich wypadach. Jak coś działa i daje wygodę to zdecydowanie warto tego spróbować według mnie, czy rogi, czy sztyce amortyzowane a nóż to komuś uprzyjemni szeroko pojętej kolarstwo. Odnośnik do komentarza
Adam87 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Jeżeli opona robi taka robotę, to na pewno spróbuję. Inne siodło i opona ! Ale, jak na ten moment to muszę się na rower zdecydować ? ale wszystkie przeczytane rady i informacje zakodowalem i na pewno w przyszłości wykorzystam. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Każdy zbiera własne doświadczenia i nie należy niczego z góry przekreślać. Bardzo długi podjazd na mtb jechałem tylko raz. Kralova Hola. Głównie szuter. 14 km z wysokości ok. 700m na 1900m. Tam rogi by się przydały :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się