Skocz do zawartości

[OPONY] mazowiecki piach


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - poszukuję dobrych, sprawdzonych opon do mazowieckiego piachu.

Koła - 29" 622x26c, aktualne opony 2.3

Mieszkając w Warszawie szukam opon, które będą służyły do dojazdu do tras, czasami mocno piaszczystych i jeździe po sypkim piachu. Dojazdy w granicy 20km po asfalcie, dlatego myślałem nad opcją semislick na tył i czymś ze średnim bieżnikiem na przód. Ze względu na dojazdy nie chcę robić z roweru traktoru na oponach 3.0. 

Może ktoś jeździ po Kampinosie, Berciku, okolicznych lasach i ma już sprawdzony zestaw?

Technika i niskie ciśnienie to osobny wątek, skupmy się na oponach ? 

 

Odnośnik do komentarza
  • pumczas zmienił(a) tytuł na [OPONY] mazowiecki piach

Niesmiertelne https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-smart-sam-pd8088/?v_Id=124829 w wersji 2,25" z precyzyjnie dobranym ciśnieniem - nie za twardym na asfalt i nie za niskim na piach - dodatkowo inne niższe z przodu i nieco wyższe na tył - zazwyczaj dla MTB pierwsza próba na ślepo jest 40% (przód)60%(tył) - wszystko to dodatkowo zależne od wagi jeźdźca - obliczeniowo jestem w stanie cos takiego zrobić na odległość ale potrzebna jest empiryczna diagnoza i drobne modyfikacje przód/tył.
Jesli dodatkowo masz amora przód tył to potrzebna głębsza analiza - całość na konkretnym rowerze z terenie i z pompka rwa to do 2h ...

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.06.2021 o 14:36, Mociumpel napisał:

Niesmiertelne https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-smart-sam-pd8088/?v_Id=124829 w wersji 2,25" z precyzyjnie dobranym ciśnieniem - nie za twardym na asfalt i nie za niskim na piach - dodatkowo inne niższe z przodu i nieco wyższe na tył - zazwyczaj dla MTB pierwsza próba na ślepo jest 40% (przód)60%(tył) - wszystko to dodatkowo zależne od wagi jeźdźca - obliczeniowo jestem w stanie cos takiego zrobić na odległość ale potrzebna jest empiryczna diagnoza i drobne modyfikacje przód/tył.
Jesli dodatkowo masz amora przód tył to potrzebna głębsza analiza - całość na konkretnym rowerze z terenie i z pompka rwa to do 2h ...

Brzmi to jak dobry oponiarski fitting ? Cieszę się, że rozumiesz do czego dążę - kompromisu między kozłem w piachu (już zaliczyłem), a sensownym toczeniem się po asfalcie. Jeżeli mogę pominąć podręczny manometr i zmianę ciśnienia za każdym razem na innej powierzchni byłoby świetnie. Rower ma pełne zawieszenie, a ważę 87kg +/- ~3kg na plecach wliczając wodę. Zadowoli mnie nawet przybliżona wartość (np. dla smart samów), a reszta wyjdzie w praniu ?

Odnośnik do komentarza

Zakładając że masz poprawnie wyregulowane zawieszenie przednie i tylne to dla SS 2,25", masy Twoja i roweru 105kg, rozkładu masy 60/40 (spokojna jazda bez wygibasów) czyli 63 tył/42 przód (najprościej sprawdzić to na wadze domowej siedząc na rowerze i opierając raz przednie raz tylne koło - waga nie musi być tip top dokładna - chodzi o  proporcje) to ciśnienie wstępne do próbnych jazd wynosi 42PSI tył i 26PSI przód.
Trzeba wykonać kilka jazd próbnych i sprawdzić na asfalcie i na szutrze jak zachowuje sie rower na wprost po skosach i w ostrzejszych zakrętach - jeśli czuc że któreś z kół "umyka" w sensie jest za miękkie i "schodzi z rantu" to dopompować 2-3 PSi oba koła - raczej nie schodzić niżej bo SS ma 26-54PSi zakres - ale nie jest to wytyczna sztywna - można i do 20 zejśc ale wtedy środek sie zapadnie i boki będa klekotac na asfalcie - czyli raczej delikatnie w górę i szlifowanie 1-2h czy jest OK.
Sprawa druga jest poprawne nastawienie zawiasów - standard mówi 2/3 skoku ma być do dyspozycji na "spoko siedzę" (zarówno z przodu jak i z tyłu) i jak masz kompresje i tłumienie powrotu to niestety musisz przeczytać to: https://mambaonbike.pl/ustawienie-zawieszenia-w-rowerze/ ...
Ogólnie jest tak że dla wyczynowców każdy detal ma racje bytu bo jak sekundy liczą sie dla czasowców tak każdy weteran MTB wyczuje "zgrzyty" w pracy zawiechy - dla Kowalskiego wystarczy 2/3 SAG-a plus żeby oba zawiasy po szybkim dobiciu na zjeździe z kraweznika trochę wolniej do normalnego położenia...
czyli zawiasy na poczatek a potem cisnienie w oponach.

Odnośnik do komentarza

Ścigałem się na Berciku ze 3 lata temu. Jeśli dobrze pamiętam na Specialized Fast Track 2,3 przód i tył.
 
Na MTB jeżdżę głównie po Kampinosie na hardtailach. Obecnie ważę trochę więcej ale zwykle też 85-88. O ile mam wypróbowane zestawy na jesień, zimę, wiosnę, to z tymi na lato na piachy jest gorzej.

W CozmoBike namawiali mnie na Renegade 2,3 z tyłu i Fast Track 2,3 z przodu. Dało się żyć ale szału nie było. Jakiś czas już nie jeździłem na tej kombinacji. Ostatnio jeździłem na Conti Race King 2,25 z tyłu i Fast Track 2,3 z przodu. Race King bardzo szybka opona ale przyczepność beznadziejna. Kolega, dużo lżejszy, bardzo doświadczony zawodnik jeździ w takich warunkach na Schwalbe Racing Ralph Evo z przodu i Conti Race King Protection z tyłu. Ale on waży ze 25-30 kg mniej. Zamierzam spróbować Racing Ralph z przodu. Asfalty mnie mało interesują. Dojeżdżam na tym co mam a dalej w las. Jeżdżę na dętkach Schwalbe Aerothan na ciśnieniu 1,6 bara z przodu czyli 23 PSI i 1,8 bara z tyłu, czyli 26 PSI. Ciśnienie ustawiam pod komfort i przyczepność.

Odnośnik do komentarza

Nie mam wielkiego doświadczenia, ale zjeździłem mocno opony Smart Sam, Racing Ray i Ralph w takiej kombinacji i próbowałem race kingi na rowerze kolegi, choć dla mnie te opony są kieskie..., mam kilka piaszczystych dróg w okolicy na których, te shwalbe dawały rade, ale mogło być lepiej, nie chciałem mimo wszystko kupować czegoś co za mocno by mnie spowolniło, bo lubię w terenie nabijać kilometry i wybrałem tym razem kombinację firmy Wolfpack 

przód

https://www.trezado.pl/cross.html

tył

https://www.trezado.pl/race-mtb.html

kombinacja jest i odpowiednio szybsza i mam wrażenie o ile to nie placebo, że na zjazdach rower jest pewniejszy a na podjazdach mogę podjechać dalej niż poprzednio. Może będziesz chciał rzucić gdzieś jeszcze okiem na opinię o tych gumach, myślę, że są warte zastanowienia się na takie potrzeby.

Odnośnik do komentarza

Ja mam w moim mtb najwyższe modele Shwalbe Racing Ray i Ralph. 67 kg, u mnie z ciśnieniem odwrotnie niż u kolegów. Przód mam 3-4 psi więcej niż tył. Opony 2,3" ciśnienie przód 20 psi, tył koło 16-17. Rower przygotowany pod XC, przyczepność na tyle ma być ja najlepsza, ma wybierać ładnie korzenie i nierówności, jak z przodem schodzę poniżej 20 psi przy szerokości wewnętrznej 26mm czuje lekkie pływanie. Z przodu jak wjeżdżam na nierówności od razu odblokowuje amor, każdy podjazd czy 100 metrów równiejszego - amor zablokowany. W grawelu mam smart samy, we wszystkich pozostałych, rekreacyjnych mtb mam continental race king 2,25". Do rekreacyjnej jazdy, na Twoim miejscu, wybrałbym Race king. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...