sojer2005 Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Witam, stałem się posiadaczem Cube Attention 2020. Chciałbym zmienić samodzielnie opony, lub przez serwis jeśli sam nie dam rady. Obecnie są fabryczne, takie: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25 Zależy mi na tym, żeby zrobić z tego rowery bardziej miejską wersję, chyba na miasto, ścieżki rowerowe można znaleźć lepsze opony niż te fabryczne? Jak sądzicie? Mniejsza szerokość? Proszę o wskazanie do konkretnego modelu opon. Zastanawiam się także, czy nie wymienić jeszcze kierownicy, na bardziej wygodną. Możecie coś polecić? Dzięki. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Nie potrzebujesz węższych opon tylko inny bieżnik. Np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137805 Szersze opony pozwolą Ci wbić tam mniej powietrza i dzięki temu rower będzie lepiej amortyzował. Jeśli chodzi o kierownicę możesz wstawić miejską i na krótkich dystansach będzie Ci wygodniej, ale zupełnie nie nada się na teren. Może leoszym rozwiązaniem będzie wymienić mostek na taki o wyższym wzniosie albo regulowany? Odnośnik do komentarza
sojer2005 Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 W dniu 25.05.2020 o 14:00, thalcave napisał: Nie potrzebujesz węższych opon tylko inny bieżnik. Np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137805 Szersze opony pozwolą Ci wbić tam mniej powietrza i dzięki temu rower będzie lepiej amortyzował. Jeśli chodzi o kierownicę możesz wstawić miejską i na krótkich dystansach będzie Ci wygodniej, ale zupełnie nie nada się na teren. Może leoszym rozwiązaniem będzie wymienić mostek na taki o wyższym wzniosie albo regulowany? Cześć, chodzi o taką (1,6"), prawda? https://sklep.zawsze-rowery.pl/schwalbe-hurricane-28x160-700x40c-42-622-cz-skinreflex-p-1313.html A czy to będzie duża różnica w jeździe względem tej fabrycznej 2,25" ? A może takie (2,0") ? https://www.rowerowy.pl/opona-2920-cont-race-king-ii-zwija.html Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/ Co do kierownicy nie wypowiem się - dla mnie obecne MTB maja za szerokie kierownice w ogóle - ja mam 30 cm i jest mi wygodnie, mieści się na niej wszystko co potrzebne włącznie z dzwonkiem, zmianą biegów tył i przód, miejscem na licznik i czasem na smartfona 6 cali ... Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 34 minuty temu, sojer2005 napisał: czy to będzie duża różnica w jeździe względem tej fabrycznej 2,25" ? To zależy jak Ty to odbierzesz. Ja moim rowerem miejskim szybciej się rozpędzam niż rowerem do XC. Prędkości nie są jakoś dużo wyższe ale to może z racji, że w mieście nie ma gdzie się rozpędzać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Pytanie czy ma być zupełnie uasfaltowiony czy też z opcją jazdy w lekkim terenie? Jeździłem kiedyś na SmartSamach w ich trekkingowej wersji 700x42. I były to opony, które znakomicie dawały sobie radę na asfalcie i przyzwoicie w lekkim terenie. Dałem je kumplowi, który nawet jeździł w nich na mtb zimą. Ale nie wiem czy takie jeszcze robią. Należy zwrócić uwagę na mieszankę. Miękkie opony, do mtb, np. takie co mają race czy performance w nazwie, będą zwykle szybko się ścierały. Ja w mieszczuchu jeżdżę obecnie na oponach 700x38, takich:https://gilickibike.pl/opony/2476-OPONA-SPECIALIZED-TRIGGER-SPORT-700X38-15145.html Jest też wersja 1,9 calahttps://gilickibike.pl/opony/2460-OPONA-SPECIALIZED-TRIGGER-SPORT-REFLECT-700X47-12790.html W kierownicach nie podpowiem bo jeżdżę tylko na stosunkowo prostych. Ten Hurricane i Double Figter też dobrze wyglądają. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 24 minuty temu, Mociumpel napisał: Co do kierownicy nie wypowiem się - dla mnie obecne MTB maja za szerokie kierownice w ogóle - ja mam 30 cm i jest mi wygodnie Dają szerokie i zawsze można sobie skrócić. Odnośnik do komentarza
sojer2005 Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Dzięki za rady, zdecyduję się chyba na CONTINENTAL Double Fighter III. Głównie asfalt, ścieżki rowerowe, od czasu do czasu lekki teren. Odnośnik do komentarza
sojer2005 Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 A co sądzicie o tej: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137792 z paskiem odblaskowym. Na stronie podają, że do 28”, ale powinna także pasować do 29”. Czy wg. Was będzie lepsza niż Double Fighter III? Odnośnik do komentarza
boatman Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Od pewnego poziomu przyzwoitości opony i do pewnego poziomu jazdy amatorskiej raczej nie odczujesz różnicy. Jedna i druga drutowa, ważą podobnie, Schwalbe ma zdaje się rzadszy oplot ale nie musi to być dyskwalifikująca cecha. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 CONTINENTAL Double Fighter III ma szerokość 2 cale, czyli 50 mm, a Schwalbe Huricane tylko 42 mm, to spora różnica. Pierwsze są dedykowane do rowerów mtb, drugie do trekkingów. Jak już kupiłes mtb, to trochę szkoda przerabiać go w kierunku trekkingowym. Ja bym raczej wybrał te Continentale. Będziesz miał większy komfort, szczególnie z tyłu gdzie nie ma amortyzacji a jak będziesz chciał w teren wyskoczyć, to też będą lepsze. Pod względem oporów toczenia nie będzie dużej różnicy, to bardziej zależy od mieszanki gumy i typu bieżnika niż od szerokości opony. Kierownicę możesz po prostu zwęzić (ja tak zrobiłem, bo też niezbyt wygodnie mi się jeździło), albo wymienić na też prostą ale węższą, powinno być wygodniej. Ewentualnie sporo daje dołożenie rogów, albo wymiana chwytów na ergonomiczne. Odnośnik do komentarza
sojer2005 Opublikowano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Hej, chyba będę musiał wymienić mostek, żeby trochę podnieść kierownicę i skrócić do niej dystans. Czy sądzicie, że zakup takiego https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-kierownicy-easton-ea50-pd21468/?v_Id=136995 80mm, wznios 17 sprawi, że będzie nieco bardziej komfortowo? Czy może lepiej taki (+35) https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-kierownicy-pro-lt-pd5571/?v_Id=80083 Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Rozumiem, że ten drugi, to wersja 35 stopni, 90 mm ? W swoim gravelu wstawiłem podobny, tylko wersję 35 stopni, 70 mm. Na tej stronie możesz sprawdzić jakie zmiany wprowadzi nowy mostek : https://www.habcycles.com/fitting.html. (Można też wyliczyć z twierdzenia Pitagorasa, jak ktoś pamięta jeszcze ze szkoły ? ) U mnie po wymianie z "80 mm 7 stopni" na "70 mm 35 stopni" uzyskałem około 20 mm bliżej kierownicę i 20 mm wyżej. To jest już duża zmiana, być może nie musisz mieć aż tak dużej. Wcześniej próbowałem wymienić na 80 mm 17 stopni. Różnica owszem była, ale niewielka. (głównie na wysokości, co doskonale widać też na wykresie, zasięg zmienił się minimalnie). Jeżeli zależy Ci nie tylko na podniesieniu kierownicy, ale również na jej przybliżeniu, to musisz dać albo krótszy mostek, albo o dość dużym wzniosie (Albo i jedno i drugie). Do tego krótszy mostek oznacza pewną zmianę w prowadzeniu roweru, z jednej strony łatwiej się skręca, ale też niektórzy określają to jako większą nerwowość. Przy długich dystansach na szosie byłoby to niepożądane, przy jeździe w terenie, ścieżkach rowerowych, itp. jak dla mnie jest wręcz na plus. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 @sojer2005 A co mówi "test łokciowy"? Wkładasz łokieć przed nos siodełka z wyprostowanymi palcami. Standardowo prawidłowa pozycja to środkowy palec w połowie mostka.@pepe A to jaką masz różnicę wysokości między siodełkiem i kierownicą i jaką odległość od siodełka do kierownicy przy jakim wzroście? Attention robi u Ciebie za mieszczucha? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Nie modyfikowałem Cuba (Mam model Ltp Pro z geometrią taką jak w Attention). W Cube mam oryginalny mastek, do tego obrócony na negatyw. Krótki mostek 70 mm, 35 stopni wstawiłem w gravelu, gdzie fabryczna geometria była dość agresywna jak dla mnie. Po tych modyfikacjach w gravelu mam pozycję dość podobną jak w Cube, to jest dość blisko kierownicę i niezbyt pochyloną pozycję. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się