Skocz do zawartości

Cube Attention 2020 - opony, kierownica ?


Polecane posty

Witam,

stałem się posiadaczem Cube Attention 2020.

Chciałbym zmienić samodzielnie opony, lub przez serwis jeśli sam nie dam rady. Obecnie są fabryczne, takie: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25

Zależy mi na tym, żeby zrobić z tego rowery bardziej miejską wersję, chyba na miasto, ścieżki rowerowe można znaleźć lepsze opony niż te fabryczne? Jak sądzicie? Mniejsza szerokość?

Proszę o wskazanie do konkretnego modelu opon. 

Zastanawiam się także, czy nie wymienić jeszcze kierownicy, na bardziej wygodną. Możecie coś polecić?

Dzięki.

 

Link to postu

Nie potrzebujesz węższych opon tylko inny bieżnik. Np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137805

Szersze opony pozwolą Ci wbić tam mniej powietrza i dzięki temu rower będzie lepiej amortyzował.

Jeśli chodzi o kierownicę możesz wstawić miejską i na krótkich dystansach będzie Ci wygodniej, ale zupełnie nie nada się na teren. Może leoszym rozwiązaniem będzie wymienić mostek na taki o wyższym wzniosie albo regulowany?

Link to postu
19 minut temu, thalcave napisał:

Nie potrzebujesz węższych opon tylko inny bieżnik. Np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/?v_Id=137805

Szersze opony pozwolą Ci wbić tam mniej powietrza i dzięki temu rower będzie lepiej amortyzował.

Jeśli chodzi o kierownicę możesz wstawić miejską i na krótkich dystansach będzie Ci wygodniej, ale zupełnie nie nada się na teren. Może leoszym rozwiązaniem będzie wymienić mostek na taki o wyższym wzniosie albo regulowany?

Cześć, chodzi o taką (1,6"), prawda? https://sklep.zawsze-rowery.pl/schwalbe-hurricane-28x160-700x40c-42-622-cz-skinreflex-p-1313.html

A czy to będzie duża różnica w jeździe względem tej fabrycznej 2,25" ?

 A może takie (2,0") ? https://www.rowerowy.pl/opona-2920-cont-race-king-ii-zwija.html

Link to postu
34 minuty temu, sojer2005 napisał:

czy to będzie duża różnica w jeździe względem tej fabrycznej 2,25" ?

To zależy jak Ty to odbierzesz. Ja moim rowerem miejskim szybciej się rozpędzam niż rowerem do XC. Prędkości nie są jakoś dużo wyższe ale to może z racji, że w mieście nie ma gdzie się rozpędzać.

Link to postu

Pytanie czy ma być zupełnie uasfaltowiony czy też z opcją jazdy w lekkim terenie? Jeździłem kiedyś na SmartSamach w ich trekkingowej wersji 700x42. I były to opony, które znakomicie dawały sobie radę na asfalcie i przyzwoicie w lekkim terenie. Dałem je kumplowi, który nawet jeździł w nich na mtb zimą. Ale nie wiem czy takie jeszcze robią. Należy zwrócić uwagę na mieszankę. Miękkie opony, do mtb, np. takie co mają race czy performance w nazwie, będą zwykle szybko się ścierały. Ja w mieszczuchu jeżdżę obecnie na oponach 700x38, takich:
https://gilickibike.pl/opony/2476-OPONA-SPECIALIZED-TRIGGER-SPORT-700X38-15145.html

Jest też wersja 1,9 cala
https://gilickibike.pl/opony/2460-OPONA-SPECIALIZED-TRIGGER-SPORT-REFLECT-700X47-12790.html

W kierownicach nie podpowiem bo jeżdżę tylko na stosunkowo prostych.

Ten Hurricane i Double Figter też dobrze wyglądają.

Link to postu
24 minuty temu, Mociumpel napisał:

Co do kierownicy nie wypowiem się  - dla mnie obecne MTB maja za szerokie kierownice w ogóle - ja mam 30 cm i jest mi wygodnie

Dają szerokie i zawsze można sobie skrócić.

Link to postu

 CONTINENTAL Double Fighter III ma szerokość 2 cale, czyli 50 mm, a Schwalbe Huricane tylko 42 mm, to spora różnica. Pierwsze są dedykowane do rowerów mtb, drugie do trekkingów. Jak już kupiłes mtb, to trochę szkoda przerabiać go w kierunku trekkingowym. Ja bym raczej wybrał te Continentale. Będziesz miał większy komfort, szczególnie z tyłu gdzie nie ma amortyzacji a jak będziesz chciał w teren wyskoczyć, to też będą lepsze. Pod względem oporów toczenia nie będzie dużej różnicy, to bardziej zależy od mieszanki gumy i typu bieżnika niż od szerokości opony.

Kierownicę możesz po prostu zwęzić (ja tak zrobiłem, bo też niezbyt wygodnie mi się jeździło), albo wymienić na też prostą ale węższą, powinno być wygodniej. Ewentualnie sporo daje dołożenie rogów, albo wymiana chwytów na ergonomiczne.

Link to postu

Hej, chyba będę musiał wymienić mostek, żeby trochę podnieść kierownicę i skrócić do niej dystans. 
Czy sądzicie, że zakup takiego https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-kierownicy-easton-ea50-pd21468/?v_Id=136995  80mm, wznios 17

sprawi, że będzie nieco bardziej komfortowo?

 

Czy może lepiej taki (+35) https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-kierownicy-pro-lt-pd5571/?v_Id=80083

Link to postu

Rozumiem, że ten drugi, to wersja 35 stopni, 90 mm ?  W swoim gravelu wstawiłem podobny, tylko wersję 35 stopni, 70 mm.

Na tej stronie możesz sprawdzić jakie zmiany wprowadzi nowy mostek : https://www.habcycles.com/fitting.html.  (Można też wyliczyć z twierdzenia Pitagorasa, jak ktoś pamięta jeszcze ze szkoły 😃 )

U mnie po wymianie z "80 mm 7 stopni" na "70 mm 35 stopni" uzyskałem około 20 mm bliżej kierownicę i 20 mm wyżej. To jest już duża zmiana, być może nie musisz mieć aż tak dużej.

Wcześniej próbowałem wymienić na 80 mm 17 stopni. Różnica owszem była, ale niewielka. (głównie na wysokości, co doskonale widać też na wykresie, zasięg zmienił się minimalnie).

Jeżeli zależy Ci nie tylko na podniesieniu kierownicy, ale również na jej przybliżeniu, to musisz dać albo krótszy mostek, albo o dość dużym wzniosie (Albo i jedno i drugie). Do tego krótszy mostek oznacza pewną zmianę w prowadzeniu roweru, z jednej strony łatwiej się skręca, ale też niektórzy określają to jako większą nerwowość. Przy długich dystansach na szosie byłoby to niepożądane, przy jeździe w terenie, ścieżkach rowerowych, itp.  jak dla mnie jest wręcz na plus. 

 

 

Link to postu

@sojer2005 A co mówi "test łokciowy"? Wkładasz łokieć przed nos siodełka z wyprostowanymi palcami. Standardowo prawidłowa pozycja to środkowy palec w połowie mostka.

@pepe A to jaką masz różnicę wysokości między siodełkiem i kierownicą i jaką odległość od siodełka do kierownicy przy jakim wzroście? Attention robi u Ciebie za mieszczucha?

Link to postu

Nie modyfikowałem Cuba (Mam model Ltp Pro z geometrią taką jak w Attention). W Cube mam oryginalny mastek, do tego obrócony na negatyw. Krótki mostek 70 mm, 35 stopni wstawiłem w gravelu, gdzie fabryczna geometria była dość agresywna jak dla mnie. Po tych modyfikacjach w gravelu mam pozycję dość podobną jak w Cube, to jest dość blisko kierownicę i niezbyt pochyloną pozycję.

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...