Skocz do zawartości

Triban 100 - upgrade


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem rowerku btwin Triban 100. To chyba dość popularny i tani model roweru, łączącego pewne cechy szosy i gravela, jakkolwiek z powodu rewelacyjnej ceny posiadającego spore ograniczenia

Z roweru jestem bardzo zadowolony, nie jezdze może jakoś dużo ( w tygodniu w sezonie od maja do września pewnie około 100-150 km) głównie po drogach rowerowych (asfalt, kostka bauma), chodnikach (tak wiem nie wolno, ale to Warszawa i kierowcy rajdowcy), ale również po utwardzonych szutrach i duktach leśnych.

Na pierwszy ogień chciałbym wymienić opony. Fabryczne nie są jakieś złe mają 32 mm, ale okropnie cięzkie (800 g każda). Myśle o oponach Continental Ultra Sport II w wersji zwijanej o szerokości 32 mm, są lekkie i w dosyć atrakcyjnej cenie. https://www.centrumrowerowe.pl/oferta/?q=continental+ultra+sport+ii

Szerokość 32 mm jest chyba dla mnie optymalna bo chodniki i asfalt są często kiepskiej jakości. Martwi mnie natomiast odporność na przebicia tych opon albowiem nie posiadają one wkładki przebiciowej. Stąd pomysł aby taką wkładkę oddzielnie dołożyć np taką http://www.zefal.com/en/prevent/161-z-liner.html

 

 

Odnośnik do komentarza

Hej dzięki za linka, faktycznie bardzo ciekawa dyskusja

 

Ja szczerze mówiąc nie mam za bardzo ochoty inwestować w Tribana. Napęd 1 blatowy plus ta dziwna manetka nie stanowią dla mnie problemu. Wolę jeździć z wyższą kadencją, na wolnobiegu praktycznie nie wrzucam przełożenia 14 zębów.W tym roku byłem również w Górach Swiętokrzyskich i na podjeździe pod Święty Krzyż spokojnie dawałem radę nawet na tym napędzie.

 

Wydaje mi się, że sensowny upgrade powinien obejmować wymianę widelca na taki częściowo lub całkowicie karbonowy, tyle że koszt takiej wymiany pewnie by wynosił conajmniej z 500 zł albo i wiecej.

 

Zastanawiam się na tymi oponami Conti Ultra Sport II 32 mm zwijanymi - czy ktoś jeździł? Nadadzą sie do gravela?

Odnośnik do komentarza

Miałem drutowana 25mm, raz chyba przebiłem ja w normalny sposób,tak to tylko dwa, trzy razy dobiłem obrecza dętkę przez zbyt niskie cisnienie. Teraz mam cyclocross speed 35mm, są jeszcze cieńsze od ultra sport i przebić opony jeszcze się nie zdarzyło (dobić dętkę raz). Sporo zależy od szczęścia i nawierzchni po której jeździsz, jak dużo tłuczonego szkła to warto pomyśleć nad wkładką.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Pod linkiem nie widzę opony Continental Ultra Sport II o szerokości 32 mm.

Wg mojej wiedzy - występują w rozmiarach 23 - 28C.

Sam mam w miejskim takie, tyle, że drutówki 25C i jest spoko.

Są wyższe w stosunku do szerokości i przy ciśnieniu 7,5 bara daje się jeździć po kostce i szutrach.

Są dość odporne na przebicia. Po kilku kkm nie widać uszkodzeń. 

Jedyna przygoda: jakieś głębsze rozcięcie od szkła z którym jeździłem dłuższy czas (ale dętki nie przebiło). Któregoś razu, w upalny dzień - wystrzeliła w tym miejscu.

Za małolata jechałem na Sw. Krzyż na single speed i tylko pod jedną górkę prowadziłem :) , ale to nie jest to. Na 1-tarczowej korbie nie ma jazdy po górkach. Ze zmianą korby na 2-tarczową + przerzutka - spokojnie zmieścisz się w 200 zł. Tylko wtedy warto by było zmienić wolnobieg na bardziej płaski. Oryginał ma chyba największą koronkę 32T?

Jeżeli chodzi o biegi szybkie - potwierdzam. Przy wyższych kadencjach - na G. Świętokrzyskie spokojnie wystarcza mi 50/14. Mam wolnobieg 14-24 i korbę 50-39.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. 🙂

Oponkę Conti Ultra Sport II 32 mm zamówiłem tutaj https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ultra-sport-ii-pd9433/?v_Id=88919

 

 

Triban ma korbę 48T i wolnobieg o przełożeniach 14x34. Ja większość czasu jeżdżę po płaskim lub symbolicznych wziesieniach więc mi to wystarczy.

 

Jeszcze 2 pytania

 

1) Co uważacie o taśmach antyprzebiciowych takich jak np. taka https://www.aliexpress.com/item/26-27-5-29-700C-Bicycle-Tire-Liner-Anti-Puncture-Tape-High-Pressure-Bike-Inner-Tube/32832878291.html?spm=2114.10010108.1000015.6.236b262ci1CSDA&s=p

Jeżdzę sporo po szutrach i wsiach, gdzie nawet na asfalcie można znaleźć różny syf? Czy taka wkładka ma sens?

 

2) czy jest możliwość zmiany w kole tylnym zacisku ze śrub na szybkozamykacz? Czy wymagałoby to tylko zakupu szybkozamykacza, czy też trzeba coś więcej wymienić?>

Odnośnik do komentarza

2) czy jest możliwość zmiany w kole tylnym zacisku ze śrub na szybkozamykacz? Czy wymagałoby to tylko zakupu szybkozamykacza, czy też trzeba coś więcej wymienić?>

Cześć! Musiałbyś wymienić oś w piaście na drążoną (i odpowiednio krótszą). Raczej gra niewarta świeczki. Dodatkowo, podobno przy wolnobiegach jest to niezalecane ze względu na wytrzymałość. Tu możesz zobaczyć ciekawy poradnik jak to zrobić: http://mslonik.pl/rowery/technika/1081-wymiana-osi-w-wielotrybie-z-pelnej-na-drazona

 

Też mam T100, więc będę śledził ten wątek.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli Ci taki rodzaj napędu wystarcza, to Cię na wymianę nie namówię :) . Mnie by nie wystarczył. Między 1- , a 2-gim biegiem masz 10 ząbków różnicy. Ja mam 3. Realnie skutkuje to w ten sposób, że przełożenia 39/21 używam dość często nawet w płaskim terenie (wyższe wiadukty, drogi nieutwardzone itp.), natomiast z przełożenia 39/24 - bardzo rzadko. Na Mazowszu znam zaledwie kilka takich górek, na których mi się przydaje i to na odcinkach nie przekraczających 200 m.

Nie wiem jak realnie będzie się spisywać opona 32C, natomiast w oponach szosowych (23-25C) tej marki - nie widzę sensu stosowania wkładki. Opony szosowej, w przeciwieństwie do turystycznej nie przebija się gwoździami, drutami, kolcami róży itp. Jak wspomniałem - Continental sprawuje mi się dobrze. Inne opony szosowe przebijałem wyłącznie drobinkami szkła o granulacji 2 - 4 mm. Najwięcej tego jest na asfaltowych poboczach, wiejskich przystankach autobusowych i w okolicach sklepów.

Nie zakładaj osi drążonej (pod zamykacz) do wolnobiegu. Zięciowi taka oś się złamała. U mnie się już wygięła. Właśnie przymierzam się do zmiany koła, które zaplotłem na piaście z nakrętkami.  

Odnośnik do komentarza

Według mnie najbezpieczniej i najlepiej byłoby wymienić całe tylne koło na takie ze "zwykłą" piastą, a do niego kupić po prostu kasetę siedmiobiegową, którą w przyszłości przy następnym upgradzie wymieniłoby się na większą. Rozwiązanie ma wyłącznie jedną wadę w postaci ceny. Tak kupowanie nowej, drążonej piasty pod wolnobieg i przeplatanie koła po to, by pakować się w wątpliwe jakościowo rozwiązanie, to już całkowita strata kasy.

 

Co do wymiany widelca, ale też sensu jakichkolwiek poważniejszych inwestycji mam spore wątpliwości. Generalnie rower wyjściowo wart jest tysiąc, używka w idealnym stanie jakieś 700-800. Za niecałe dwa razy tyle można znaleźć na OLX nową wersję Tribana 500, który ma karbonowy widelec, ośmiobiegową kasetę oraz w miarę normalne klamkomanetki (działają w porządku, tylko sam mechanizm jest nieco inny niż w Shimano). Oczywiście opony też wchodzą 32mm. Tak więc nie wiem, czy upgrade to dobry interes. O, proszę: https://m.olx.pl/oferta/szosowka-na-gwarancji-triban-500-CID767-IDvxdbp.html

Odnośnik do komentarza

Według mnie najbezpieczniej i najlepiej byłoby wymienić całe tylne koło na takie ze "zwykłą" piastą, a do niego kupić po prostu kasetę siedmiobiegową, 

Raczej nie. Wg mojej wiedzy - kasety 7 s. dostępne są tylko ze stopniowaniem  11-28 lub 12-28. To nie jest do 1-tarczowej korby. Zresztą - nawet do 2-tarczowej - do szosy - stopniowanie nie zachwyca ;) .

Można z 8 s. odnitować największą koronkę i w ten sposób uzyskać 7-kę. Robiłem to i zadziałało :) . Ale to też tylko w przypadku 2 - tarczowej korby, bo w ten sposób spłaszczamy kasetę.

Nie wiem, czy ma to znaczenie dla autora tematu, ale piasty pod kasetę 7s. - widziałem tylko kulkowe (shimano). Szukałem swego czasu uporczywie piasty pod 7-kę na maszynach i nie znalazłem. W końcu zdecydowałem się na wolnobieg. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...