Skocz do zawartości

tygrysek

  • Ilość treści

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O tygrysek

  • Ranga
    Forumowicz
  1. Witam Całą zimę robiłem formę na trenażerze i chciałbym troche zmodyfikowac mojego Tribana 100. Nie chcę wymieniać nic z napędu, bo liczę że w ciagu 1-2 lat zdołam go zużyć i dopiero wtedy coś dołoże. Na obecna chwilę myślę o zmianie klocków hamulcowych na jakieś markowe plus ewentualnie zmianie pedałów z fabrycznych na SPD Myślicie że taka zmiana ma sens? Troche boje sie pedałów zatrzaskowych, bo nie ma pewności co do swojego refleksu i zdolności wypinania się w sytuacjach awaryjnych. Ale z drugiej strony kusi perspektywa szybszej jazdy Pozdrawiam
  2. Straż Miejska nie jest od interpretowania, czy przepis jest sensowny czy nie. Lub czy ktoś jest rozsądny czy nie. Stwierdza wykroczenie - daje mandat. Zawsze można się odwołać od niego do Sądu, skoro ktoś się z nimi nie zgadza. Ale rzadko Sąd nie zgadza się z ich interpretacją, nawet jeśli przepis "nie ma sensu" Idąc twoim tokiem rozumowania - w wielu miejscach ograniczenie prędkości do 60-70 km/h też jest "bez sensu" , bo jadąc 100 km/h też da się w miarę swobodnie przejechać.
  3. Wszystko zależy od tego jak ustawić czołówkę, jeżeli świeci ona w dół to nie powinna nikogo oślepiać. czołówki używam jako światła dodatkowego, na rowerze mam na stałe zamocowaną w miarę solidną lampkę.
  4. Udało się to złożyć chałupniczo, kosztowało porządną flaszkę i 1,5 godziny pracy kolegi.
  5. Ja i Ja uważam, że te kilkaset lumenów to podstawa w ogóle do jazdy po zmroku. Dla własnego bezpieczeństwa i jako ukłon w stronę kierowców. Nie oszukujmy się - z perspektywy kierowcy rowerzysta jadący w nocy asfaltem w porównaniu do innych samochodów jest bardzo słabo widoczny. Ludzie są zmęczeni po robocie, coraz więcej nawet młodych osób ma wady wzroku, a reflektory samochodowe są coraz mocniejsze i źle regulowane (nieraz w trasie to wygląda tak, jakby co poniektórzy jechali non stop na długich, oślepiają mnie na kilka sekund). A większość rowerowych lampek tylnych to jakieś ledwo się żarzące chińskie Ledy, dobre na choinkę. Stąd mój wniosek - na oświetleniu się nie oszczędza, skoro lampy samochodowe mają około 1500 Lm lub więcej , to rowerzysta nie może mieć światła o mocy 50-100 Lm. Chyba, że jeździ w takich miejscach gdzie na pewno nie natknie się na samochód. Ja od pewnego czasu testuje patent z mocną stroboskopową czołówką na kasku, przydaje się zwłaszcza gdy chcę rozglądać się na boki. Z tego co zauważyłem, że czołówki bywają tańsze niż lampki rowerowe
  6. Pozwolę sobie mieć jeszcze parę pytan W serwisie Deca wymienili mi wolnobieg na nowy, ale myślałem że w tym celu należy wyjąć piastę i tak samo koło zawiozłem do serwisu Tak, wiem jestem Jełopem, ale dotychczas sam nigdy nic nie robiłem przy rowerze poza zmianą dętek i hamulcami. Więc pojawia sie problem bo teraz trzeba by złożyć piastę tylko z wszystkich części które wyjąłem z koła.... Ma ktoś może jakiś schemat? I druga sprawa - skoro nowy wolnobieg, to trzeba by też włożyć nowy łańcuch. Mam już kupiony, ale z tego co widzę chyba korba jest za mocno wygięta.
  7. Witajcie W moim prawie 20 letnim rowerze górskim NO NAME, który pracuje pod trenażerem, rozsypała się ze starości przednia przerzutka i aktualnie jej część wisi na łańcuchu. Czy w tej sytuacji wystarczy rozebrać łańcuch, zdjąc przerzutkę i po założeniu nowego łańcucha (łańcuch też ma ponad 20 lat i przejechane pewnie z 20k km, albo i lepiej - kiedyś nie byłem świadomy konieczności jego wymiany :P ) manualnie ustawić łańcuch na największej zębatce korby (rower w układzie 3x6) czy tez coś dodatkowo trzeba dołożyć, aby napęd pracował? Miał kiedyś ktoś z was podobną sytuację?
  8. To ciekawe. Ja mam również 179-180 cm (a nawet 181 cm prosto po wstaniu z lóżka. :)), przekrok 83 cm i jeżdżę na M. Jedynie maksymalnie odsunąłem siodełko do tyłu. Wydaje mi się, że lepsza jest trochę mniejsza rama, bo łatwiej ją dopasować poprzez odsuniecie siodła na sztycy lub dłuższy mostek. Dwa - do jazdy po lesie lub szutrach, gdzie czasami bywa ciasno, mniejsza rama oznacza większą skrętność. Natomiast jeżeli bym jeździł prawie wyłącznie po asfalcie to brałbym ramę L, bo umożliwia bardziej pochyloną pozycję. h Oto moje wymiary Fit Style The Eddy Fit The Competitive Fit The French Fit The Eddy Fit Top Tube Length 54.2 - 54.6 Cm Seat Tube Range CC 55 - 55.4 Cm Seat Tube Range CT 56.6 - 57.1 Cm Stem Length 10.1 - 10.7 Cm BB Saddle Position 73.5 - 75.5 Cm Saddle Handlebar 53.5 - 54.1 Cm Saddle Setback 5.9 - 6.3 Cm Seatpost Type Setback Shop Road Bikes YOUR MEASUREMENTS Actual Inseam83 Cm Trunk67 Cm Forearm34 Cm Arm62 Cm Thigh60 Cm Lower Leg55 Cm Sternal Notch147 Cm Total Height180 Cm
  9. Będę próbował modyfikować swoją pozycję na rowerze tak jak napisałaś, aby trochę dać rękom odpocząć . A na razie zakupiłem lepiej tłumiące rękawiczki rowerowe i czuć różnicę wyraźnie na korzyść (z tym że są to rękawice zimowe, więc siłą rzeczy sama ich grubość sporo tłumi). Jeszcze jedno pytanie - kolega zamierza również nabyć tribana 100 w celu dojazdu do roboty. Zastanawiamy się nad wyborem rozmiaru ramy M czy L (kolega ma 180-181 cm wzrostu, plus 81-82 cm przekroku). Z tym że sam mam zasadnicze wątpliwości jak ten przekrok (inseam) mierzyć - w samej bieliźnie czy gatkach z wkładką? Wydaje mi się że przekrok 81-82 cm przy 180 cm to chyba mało, więc może sposób pomiaru jest zły. Może ktoś ma podobne "wymiary" i mógłby opisac jaki rozmiar ramy mu przypasował Link do ramy https://www.decathlon.pl/ecpl/static/Geometrie/Geometria_Triban_100.jpg
  10. Opony mam 32 mm, nie pompuję ich na maksa tylko do 5-5,5 atmosfery. Cóż, chyba będzie się musiał przyzwyczaić że trzęsie. Na siedzisku jak założe pieluchę i dodatkowo żelowy pokrowiec to nawet po 100 km wertepów ujdzie.
  11. Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie owijki w tribanie 100? Dla mnie sporą niedogodnością są uderzenia i wibracje odczuwane na kierownicy przy jeździe na drogach o gorszej nawierzchni. A przynajmniej 80 % czasu poruszam się po dziurawych asfaltach i kostce Bauma. Po 50. kilometrze zaczynają "mrowieć' mi palce, mimo że zasadniczo jeżdżę w rękawiczkach rowerowych z warstwą żelową/ Zastanawiam się czy wymiana owijki dałaby lepsze tłumienie? Myślę nad jakąś grubą, mocno tłumiąca owijką o grubości min. 3,5 mm. czy taką owijkę dałoby się nałożyć na owijkę fabryczną, czy zachodzi konieczność zerwania tej starej owijki? Widzicie sens takiej zabawy? Pozdrawiam.
  12. Jeszcze pytanie czy warto do tych opon brać oddzielnie jakaś taśmę antyprzebiciowa? Wysłane z mojego CUBOT H3 przy użyciu Tapatalka
  13. Ja w sumie zgodzę się z Elle w tym że nie ma sensu mocno inwestować w tribana 100. Carbonowy widelec plus przerzutka z przodu i kaseta z tyłu i mamy koszty większe niż cena nowego roweru. Ja na razie wymieniłem opony na CONTI ultra sport 32 mm zwijane. Mam nadzieję że na asfalcie będzie trochę szybciej, ale kostka Bauma czy szuter dalej nie będą problemem. Zastanawiam się czy sztyca z carbonu daje zauważalnie lepsze tłumienie niż aluminiowa? Wysłane z mojego CUBOT H3 przy użyciu Tapatalka
  14. Dzięki za odpowiedź. :) Oponkę Conti Ultra Sport II 32 mm zamówiłem tutaj https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ultra-sport-ii-pd9433/?v_Id=88919 Triban ma korbę 48T i wolnobieg o przełożeniach 14x34. Ja większość czasu jeżdżę po płaskim lub symbolicznych wziesieniach więc mi to wystarczy. Jeszcze 2 pytania 1) Co uważacie o taśmach antyprzebiciowych takich jak np. taka https://www.aliexpress.com/item/26-27-5-29-700C-Bicycle-Tire-Liner-Anti-Puncture-Tape-High-Pressure-Bike-Inner-Tube/32832878291.html?spm=2114.10010108.1000015.6.236b262ci1CSDA&s=p Jeżdzę sporo po szutrach i wsiach, gdzie nawet na asfalcie można znaleźć różny syf? Czy taka wkładka ma sens? 2) czy jest możliwość zmiany w kole tylnym zacisku ze śrub na szybkozamykacz? Czy wymagałoby to tylko zakupu szybkozamykacza, czy też trzeba coś więcej wymienić?>
  15. Hej dzięki za linka, faktycznie bardzo ciekawa dyskusja Ja szczerze mówiąc nie mam za bardzo ochoty inwestować w Tribana. Napęd 1 blatowy plus ta dziwna manetka nie stanowią dla mnie problemu. Wolę jeździć z wyższą kadencją, na wolnobiegu praktycznie nie wrzucam przełożenia 14 zębów.W tym roku byłem również w Górach Swiętokrzyskich i na podjeździe pod Święty Krzyż spokojnie dawałem radę nawet na tym napędzie. Wydaje mi się, że sensowny upgrade powinien obejmować wymianę widelca na taki częściowo lub całkowicie karbonowy, tyle że koszt takiej wymiany pewnie by wynosił conajmniej z 500 zł albo i wiecej. Zastanawiam się na tymi oponami Conti Ultra Sport II 32 mm zwijanymi - czy ktoś jeździł? Nadadzą sie do gravela?
×
×
  • Utwórz nowe...