Skocz do zawartości

Nath147

Użytkownicy
  • Ilość treści

    359
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Nath147

  • Ranga
    Stały bywalec

Ostatnio na profilu byli

539 wyświetleń profilu
  1. Może ci się rozszczelnić układ - potrzebna będzie nowa baryłka.
  2. A obecnie na czym trzyma się mostek? Na słowie honoru? Szyszka już jest. Jak wysoko chcesz podnieść kierownicę? Może pora rozejrzeć się za nowym rowerem.
  3. w tego typu rowerach amortyzatory jeszcze przed opuszczeniem fabryki były beznadziejne, zobacz je na żywo i kup który ci się bardziej podoba.
  4. a nie myślałeś by młodemu sprezentować taką przełajówkę ? w sumie to nawet niekoniecznie cały rower, wystarczył by ci frameset i na sezon zimowy przerzucać do niego graty z szosy/mtb
  5. Ile osób tyle opinii ;-) Do MTB można wsadzić węższe opony do Crossa już szerszych się nie da. To chyba tłumaczy gdzie szukać uniwersalności ;-). Byleby za małego za dużego roweru nie kupić, a tak to można trochę pokombinować z ustawieniami.
  6. próbujcie, jak chcesz i możesz to się przygotuj robiąc stopniowo coraz dłuższe dystanse, jak kolega chce z marszu niech jedzie bez przygotowań (najwyżej wróci "taksówką" :)), z własnych doświadczeń polecam ruszyć w miarę wcześnie 10-11, by mieć więcej czasu do wieczora; nie planować tego na niedzielę bez handlu; jechać wydolnościowo, lekki bieg - wyższa kadencja, niż siłowo na twardych przełożeniach; warto mieć też zapasową dętkę, pompkę i podstawowe narzędzia klucze do roweru - nie polecam prowadzenia roweru przez kilka-kilkanaście km (chyba że masz zaufane wsparcie w postaci znajomego z autem co poratuje w razie potrzeby - i akurat nie będzie tego dnia po piwku :))
  7. każdy można nieco zmodyfikować np. zmienić kasetę na odpowiedniejsza W Boreasie 1 masz chyba taką samą ramę jak w aspre, więc i dziwnie poprowadzoną linkę do tylnej przerzutki i dość nietypowe obręcze mi by się to nie podobało za bardzo ;( zaś w przypadku KROSS ESKER 2.0, nie wiem czy mój patriotyzm przełknął by aluminiowy wideł, gdy u sąsiada ze Słowacji w podobnej cenie (SOOT 30) jest już "carboninium" i na "sztywniutko" 😉
  8. Dobrym sposobem będzie załatwienie wszelkich potrzeb fizjologicznych przed jazdą , wtedy można sporo zaoszczędzić z wagi co zrekompensuje użycie cięższego ale i wydajniejszego oświetlenia ;-).
  9. Przerzutka, która kupiłeś jest do 3x10 więc powinna działać. Musisz coś robić nie tak z instalacją jej w rowerze skoro nie działa prawidłowo. Przed kupowaniem kolejnej najlepiej będzie udać się do najbliższego sklepu rowerowego z częściami i poprosić tam o ustawienie przerzutki, przy okazji możesz poprosić o przegląd reszty osprzętu skoro rower 8 letni może trzeba będzie wymienić i kasetę, łańcuch, linki i pancerze oraz przesmarować trochę rzeczy. Jeżeli koniecznie chcesz to zrobić samemu, poproś kogoś kto się zna na rowerach o pomoc, lub dokładniej prześledź filmiki na YT. Kupno kolejnej problemu nie rozwiąże. Jeżeli specjalnie się nie znasz, to nie kupuj używanej bo możesz kupić zepsutą. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
  10. Pierwszy będzie chyba dla ciebie za duży, drugi może być w sam raz, ma też carbonowy widelec. Ale osobiście nie wiem czy wybrałbym nieznane mi marki. Choć w tym zakresie będzie trudno o jednakowy osprzęt Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
  11. No to wyświadczyłeś pani taka troche niedźwiedzia przysługę, łatwiej zmienić opony niż kierownicę. Nowe opony druciane 32-35c to koszt ok 60zl, a tak to będzie musiała kupić kierownicę, gumowe raczki, klamki do hamulca i jeszcze może nowa manetkę do przerzutki. Triban 100 z barankiem nie jest typową szosa, a taka do jazdy po bezdrożach stąd ma inne opony, wersja FB to fitness do jazdy po miejskim asfalcie stąd sliki Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
  12. Ile trzeba by dołożyć by kupić takie na łożyskach maszynowych? Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
  13. Suntoury są sprężynowe (za ugięcie i odbicie odpowiada sprężyna w jednej goleni) olejowo-sprezynowe (sprężyna w jednej goleni w drugiej nierozbieralny kardridz z olejem, ktory odpowiada za tłumienie ugięcia/odbicia i może służyć jako blokada sprężyny - zamykany jest przepływ oleju z jednej komory do drugiej) lub olejowo-powietrzne. Nie wiem czemu miałoby służyć zalanie goleni że sprężyna olejem, czy usuwali sprężynę i zalewali samym olejem, imo to raczej nie poprawia a pogarsza uginanie. Czy się mylę w powyższej kwestii? Jeżeli tak to proszę o rozjaśnienie. Też uważam że wrzucanie do Crossa amora za 1100zl to przesada, można pokombinować ze sprężyna pod swoją wagę, by trochę polepszyć działanie, lub zmienić ramę i amortyzato na MTB, bo wkładanie do Crossa amora 100 mm może nie być najrozsadniejsze. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
  14. Sztyca bez offsetu środek mocowania siodełka ma centralnie na środku rury, taka z offsetem ma ten środek przesunięty do tyłu (zwykle o 20mm). Na prętach od siodełka masz zakres w obrębie którego powinno mieścić się mocowanie sztycy, jak chcesz siodełko cofnąć a brakuje już zakresu, to musisz wybrać sztyce z offsetem, jak do przodu a brakuje to taka bez offsetu, a jak na takiej bez offsetu brakuje, to masz za duża ramę ;-). Ja jestem u siebie na skraju i w takiej bez offsetu muszę mieć na max odsunięte, a na tej z offsetem max dosuniete. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Utwórz nowe...