Skocz do zawartości

szosa / gravel do 4000 PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Nieustająco twierdzę że do jazdy w terenie, jest potrzebna opona minimum 1,75 tudzieź podobnej szerokości na niższym ciśnieniu. Żeby zachować zarówno komfort jak i przyczepność. Są gravele, które borą takie opony, ale jest ich niewiele. Dla przykładu Specialized Diverge bierze 700x42 albo 650x47 ale to nie ta półka cenowa. Chyba że używany:

https://www.olx.pl/oferty/q-specialized-diverge/

Odnośnik do komentarza

Nieustająco twierdzę że do jazdy w terenie, jest potrzebna opona minimum 1,75 tudzieź podobnej szerokości na niższym ciśnieniu. Żeby zachować zarówno komfort jak i przyczepność. Są gravele, które borą takie opony, ale jest ich niewiele. Dla przykładu Specialized Diverge bierze 700x42 albo 650x47 ale to nie ta półka cenowa. Chyba że używany:

https://www.olx.pl/oferty/q-specialized-diverge/

Jak widać masz rację. Inna sprawa, że ja nie jechałem w teren, tylko normalnie wytyczoną ścieżką rowerową przez las. Często polecane tu crossy też sprzedawane są z oponami 35mm, tyle że mają amortyzator. Pytanie więc czy panujący w Polsce mtb faktycznie nie jest lepszym wyborem niż cross czy gravel?

 

W linku który wstawiłeś jest prawie nówka z Katowic. Z ciekawości wszedłem na to ogłoszenie, a tam: "przejechane 500km sprzedaje bo kupuje mtb"

Odnośnik do komentarza

Bo ludzie się tak jarają tymi rowerami (powiedziała ta, co kupiła gravela :p), oczekując nie wiadomo czego. A to sobie można oczekiwać większego komfortu niż na szosie, a nie ciut mniejszego niż nawet na Spartacusie :p Zawsze będę twierdzić, że amortyzator to jednak amortyzator, nawet tani (tzn. mówię o poziomie NVX/NCX/XCM, bo tych całkiem najtańszych to nie znam). I druga rzecz, też powtarzana przeze mnie do znudzenia: zawsze jest jakiś kompromis i nie można za nikogo zadecydować. Dla jednego szuter na 30c będzie wart tego, że zasuwa na asfalcie i lekutko mu pod górkę, dla drugiego lepsze duże opory toczenia, ale możliwość wyjechania wszędzie. Ba, te poglądy mogą się zmieniać - gdy przychodziłam na to forum, pisałam w jakimś temacie, że może być i 20kg, byle mieć wszystko. Teraz podnieca mnie każdy kilogram zysku, bo się to przekłada na oszczędność siły.

Odnośnik do komentarza

Heeeej

 

To teraz koldzy mam metlik no docelowo chce robic triathlon, normalnie na rowerze nie jezdze od czasu do czasu jakias lesna droga, ale to emga rzadkosc.

To co warto tego tribana i ktorego? / wiadomo im glebiej w las tym wiecej drzew i nigdy sobie nei dogodzimy. 

Osoboscie ze wzgled na tarczowi myslalem o tym ->

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-500-af-gf-id_8393116.html

 

Chce kupic rower i jezdzic, robic triathlon i tyle, nie che go upgrejdowac etc. 

Odnośnik do komentarza

No i dochodzimy do czegośc co nazwałbym "gravelo-paranoją" jeśli chodzi o gravele. Za 3500 sprzedają rower, który jest po prostu kiepski. Nie prezenuje on nic oprócz tego że ma geo gravel i tarczówki. A masz zapłacić za niego 1100 więcej niż za tribana 520 na Sorze, czyli blisko 50% więcej. A są to rowery zupełnie porównywalne.

Fuji Jari, ktoś na forum już kupował. Bardzo fajny rower. Ale dostajemy za 5500 rower na ramie alu, tarczówkach i Tiagrze. Dla porównania za cenę ok. 5k można było po sezonie znaleźć Specialized endurance na Tiagrze w karbonie, bez tarczówek. Albo za podobne pieniądze Giant Defy w karbonie na tarczówkach. Na pewno jest to rower lepszy niż ten na tarczówkach z Decathlonu. Ale jednak słowo gravel zaczyna na mnie działać trochę, jak płacha na byka. Może jestem trochę uprzedzony. Na pewno jest to dobry rower, z ktorego byłbyś zadowolony. Na stronie Fuji napisane że najszersza opona jaka wejdzie to 700x42c.

Odnośnik do komentarza

Część,

Ja wożę cztery litery na Fuji Jari w wersji 1.5. Ramy są takie same różnią się osprzętem. Odnośnie geometrii dla mnie jest wygodna, nie męczy przy dłuższych wyjazdach, pod kierownicą jest sporo podkładek więc można się wygodnie usadowić. Koła wydają się odporne, co ma odzwierciedlenie w wadze. Sporo punktów montażowych ale to chyba nie robi Ci różnicy. Jest dużo miejsca na oponę i tu można eksperymentować. Ogólnie bardzo fajna maszyna... Moim zdaniem niewarta 5k. Poza sezonem można było go dostać za 4k. A model wyższy za niecałe 5k.nadal jest to rower tylko na tiagrze, ma świetną ramę, śliczne spawy, tak zwracam na to uwagę ? o wygodnej geometrii. Ale w tej cenie można dostać dużo lepiej wyposażoną szosę albo fitnessa. Tak, wiem triathlon. Ale jeżeli kupujesz rower po ten rodzaj sportu to poszukaj roweru triathlonowego, ostatnio widziałem też Fuji, niewiele droższego, a od razu z lemondką, jak trafię to wkleje w tym wątku.

Odnośnik do komentarza

No i dochodzimy do czegośc co nazwałbym "gravelo-paranoją" jeśli chodzi o gravele. Za 3500 sprzedają rower, który jest po prostu kiepski. Nie prezenuje on nic oprócz tego że ma geo gravel i tarczówki. A masz zapłacić za niego 1100 więcej niż za tribana 520 na Sorze, czyli blisko 50% więcej. A są to rowery zupełnie porównywalne.

 

Fuji Jari, ktoś na forum już kupował. Bardzo fajny rower. Ale dostajemy za 5500 rower na ramie alu, tarczówkach i Tiagrze. Dla porównania za cenę ok. 5k można było po sezonie znaleźć Specialized endurance na Tiagrze w karbonie, bez tarczówek. Albo za podobne pieniądze Giant Defy w karbonie na tarczówkach. Na pewno jest to rower lepszy niż ten na tarczówkach z Decathlonu. Ale jednak słowo gravel zaczyna na mnie działać trochę, jak płacha na byka. Może jestem trochę uprzedzony. Na pewno jest to dobry rower, z ktorego byłbyś zadowolony.

Wiesz, że jak czytam kolejne posty na tym forum, to też zaczynam mieć wysypkę na słowo "gravel"? ;) W życiu nie kupiłabym swojego roweru za cenę sklepową, ale nie dlatego, że jest zły, tylko dlatego, że według mnie kompletnie nie jest tego wart. Podobnie jest z tańszymi rowerami dla kobiet (mam tu na myśli katalogowe ceny oraz męskie w tym samym segmencie cenowym - wprawdzie Spec, Trek, jak i Giant mają podobne ceny, jak męskich odpowiedników, ale umówmy się, że jednak do 5k to nie są najopłacalniejsze marki :P). Poza tym nie będę już powtarzać tego, co napisałam wcześniej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...