ArturKrk Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Witajcie, Na temat smarowania łańcucha było już wiele postów, dywagacji, kłótni i porad. Od dłuższego czasu byłem zdecydowanym wyznawcą Rohlloffa. Niestety już po pierwszej przejażdzce łańcuch wyglądał jak na zdjeciu poniżej, ponieważ zmieniałem kwadrat na HT II, udałem się do człowieka legendy w Krakowie na planowanie mufy:). (zamiana przebiegła bez problemów, wszystko wykonałem sam jestem z siebie dumny:P). Ów człowiek poświecił mi trochę swojego prywatnego czasu, za który nie wziął ani grosza i udzielił kilka porad, np smarowanie łańcucha... Zakupiłem Castrola OR Chain Spray - Łańcuch i kaseta wyglądają niesamowicie!. Smar 1 liga. Świetnie smaruję, suchy, nie łapie brudu.Do rohloffa nigdy juz nie wrócę. Podobnie polecił mi smar mobil xhp 220, bardzo plastyczny, lepiej znosi ciężkie warunki, a niewiele droższy niż lt-43. Wykorzystałem go do przesmarowania HT II przed montażem. Wiem, że każdy ma swoją prawdę i wyznaję inne smary i sposoby na dbanie o sprzęt. Ja przetestowałem już prawie wszystko i nigdy nie miałem takiego efektu jak po smarze castrola. I to nie jest tak, że słucham każdego serwisanta i wierze jego słowom, bo niestety nawet Ci z dużym stażem opowiadają takie herezję ze powinni spłonąć w miejscu. Jeden z panów od X lat naprawiający rowery stwierdził, abym nie planował mufy tylko przetarł papierem ściernym, lekko starł lakier i zakrecił łożyska :) to pozostawie bez komentarza... Może się komuś przyda taka informacja, będzie chciał skorzystać :) Rower na castrolu i rohloffie, był jeźdzony w suchych warunkach!! Nakładany po ałej kropelce na ogniwo, przetarty szmatką, niejeźdzony w dniu smarowania! Niestety nie mam zdjęcia kasety po stosowaniu rohloffa, a szkoda... Ja sam wykonuję wiekszość prac przy rowerze, ale bardzo się cieszę że poznałem tego Pana, bardzo mu dziekuję za poświecony czas i bezcenne porady, szkoda że takich pradziwych rzemieślników jest coraz mniej. Powinni prowadzić wykłady i dzielić się cenną wiedzą, bo niestety tylko pasjonaci zawodu wykonują go z sercem i należytą dokładnością i nie mam tu na myśli tematu smarowania, tylko calokształtu wiedzy i doświadczenia w obyciu z rowerami! Pozdrawiam Artur http://zapodaj.net/d6b7623f324ac.jpg.html http://zapodaj.net/c5aa361a0e36b.jpg.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Moüe warto spróbowaà z tym smarem. Ja smarujà standardowym Nigrinem i jest ok. W kwestii mechaników to moja opinia jest taka üe najlepsi sà ci którzy pracujà od ok. 5-10 lat w sklepie z rowerami z wyüszej póÃki i sà w wieku 30-40 lat. DziÃki temu mieli do czynienia z nowymi technologiami hamulców, groupsetów, supportów, tubeless, wewnÃtrznego prowadzenia linkek, itd. Nie sà wypaleni praca i i krÃca ich nowe modele i nowe technologie. Niestety paru moich kolegów, goÃci w wieku ok. 50-60 lat zatrzymaÃo sià ma poziomie technologii sprzed 10 lat podczas kiedy w ostatnich paru latach dokonaÃa sià rewolucja i nie wszyscy sà z nià na bieüÃco. Cos tu sie dzieje dziwnego z kodowaniem liter... Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Ja mam pytanie o rodzaj smaru do amortyzatora. Muszę zrobić serwis SR Suntour Raidon RL-R i nie wiem jaki rodzaj smaru powinien trafić na ślizgi i golenie po wypuszczeniu brudu. Co Wy "upychacie" do amorów? Odnośnik do komentarza
tobo Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Od pewnego czasu do widelców zalecany jest pm 600 military grease. Smar ma bardzo dobre opinie wśród amatorów i serwisantów, jest też zalecany przez producentów amortyzatorów, np RockShoxa. Opakowanie 400 gramów wystarczy na długo/na wiele serwisów. Odnośnik do komentarza
ziutek Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 witam moje naiwne pytanie czy nowy łańcuch trzeba odtłuscic ze smaru fabrycznego i na nowo przesmarować? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Absolutnie nie. Smar fabryczny jest bardzo dobry. Łańcuch nie ma być mokry. Łańcuch powinien być czysty i suchy. Jak się ubrudzi poprzez jazdę po mokrym i np. piachu, należy go wyczyścić, dodać po kropelce jakiegoś smaru do łańcuchów, choćby Nigrina czy jakiegoś polecanego powyżej, przepuścić go przez wszystkie położenia kasety i wytrzeć czystą szmatką do sucha. Mokry łańcuch zbiera brud i powoduje nagromadzanie się brudu na kółkach przerzutki i zębach kasety. I nie należy tego robić przed samą jazdą tylko dzień wcześniej żeby zdążył wyschnąć. Odnośnik do komentarza
ziutek Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Absolutnie nie. Smar fabryczny jest bardzo dobry. Łańcuch nie ma być mokry. Łańcuch powinien być czysty i suchy. Jak się ubrudzi poprzez jazdę po mokrym i np. piachu, należy go wyczyścić, dodać po kropelce jakiegoś smaru do łańcuchów, choćby Nigrina czy jakiegoś polecanego powyżej, przepuścić go przez wszystkie położenia kasety i wytrzeć czystą szmatką do sucha. Mokry łańcuch zbiera brud i powoduje nagromadzanie się brudu na kółkach przerzutki i zębach kasety. I nie należy tego robić przed samą jazdą tylko dzień wcześniej żeby zdążył wyschnąć. DZIĘKI Odnośnik do komentarza
Parys Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Witam wszystkich Użytkowników :) Dzisiaj smarowałem łańcuch i przyznam, że użyłem trochę za dużo smaru i niestety kilka kropel poleciało na felgę. Chciałem się zapytać jak usunąć smar z felgi rowerowej. Próbowałem zwykła wodą ze środkiem czyszczącym, ale teraz jest głośny pisk przy hamowaniu, a hamując czuję "przerywane hamowanie" gdyż fragment felgi jest wysmarowany. Chodzi mi o jakieś domowe sposoby ;) pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Alkohol izopropylowy/odtluszczacz/ciepła woda z mydłem :-) pamiętaj. Żeby wyczyścić też klocki Odnośnik do komentarza
puras Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Mam w saszetce smar do przegubów samochodowych. Czy ten smar też się nada na łańcuch rowerowy? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Żaden smar stały nie jest polecany do łańcucha. Nasmaruje może i dobrze, ale momentalnie złapie tyle syfu, że przestanie mieć właściwości smarujące. Odnośnik do komentarza
Parys Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Pomogła woda z mydłem ;) Dzięki za pomoc ;) Odnośnik do komentarza
slawros Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Czołem. odkopałem ten wątek bo i jest w temacie i kilka ciekawych info tez zawiera. Temat poruszony juz wyżej, ale musze do niego wrócić. Dziś przytargałem moją nową furę. Pytanie dotyczy co zrobić z nowym łańcuchem. Jest nasmarowany fabrycznie i musze powiedziec że jest dość lepki. Na moje oko srednio to wygląda w kwestii łapania syfu, a cos tam z technika wspólnego mam. Sklep twierdzi że nie ruszać. Jajacek wyżej też. Z koleii widziałem na któryms popularnym kanale filmik w temacie zeby to usuwać (nie moge teraz znaleźć). Krakowskim targiem - przetrzeć z wierzchu? BTW nie do uwierzenia ale wyszło mi że pierwszy raz sam sobie świadomie wybrałem i kupiłem rower - nie liczę składanego z ojcem 25 lat temu na studiach to były inne czasy, a jestem konkretnie po 40. Tak jakoś wyszło ;) Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Niedawno też podejmowałem taką decyzję, a wiekiem się pewnie zbytnio nie różnimy :) A jakie emocje! Tydzień temu stałem przed podobnym dylematem i oczyściłem łańcuch z wierzchu, dodatkowo smarując go w normalny sposób. Po jazdach na sucho, mokro i w błocie nie widzę żeby łapał za dużo syfu. Zresztą co tydzień staram się trochę oczyścić łańcuch i na nowo go smaruję. Fabryczny smar był wg mnie zbyt klejący, wszystko się do niego przyczepia. Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 łańcuch fabrycznie nie jest nasmarowany do jazdy. Jest zabezpieczony na czas magazynowania/transportu/leżenie na półce w sklepie czy garażu. Zdaje się, że w instrukcji od KMC jest o tym napisane. Zdecydowanie usunąć ten lepki środek i nasmarować tym, na czym się jeździ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się