Skocz do zawartości

TRIBANy - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Śmigam aktualnie głównie na Giant Anyroad, jednak mam jeszcze cross'a Spartacus'a do jazdy rekreacyjnej z rodziną, czy w gorszą pogodę do roboty, bądź po bułki do sklepu.

Z czasem zbrzydła mi jazda na tym crossie, chyba ze względu na zbyt częste obcowanie z Anyroad'em :)

Rower zaczął mi się wydawać zbyt ciężki, krowiasty, mało zwrotny i z pozycją jak na tronie. Pójdzie pod młotek.

 

Zacząłem myśleć co budżetowego kupić w zamian. Przeznaczenie takie samo, czyli wypad z rodziną (małe dzieci więc asfalt/szuter max do 10km), jazda do pracy w intensywnym deszczu, po bułki do sklepu.

 

Oczywiście pierwsze co, zacząłem analizować Decathlonowe najtańsze szosy. Najchętniej kupiłbym używaną sztukę i raczej wersję z barankiem, nie FB z prostą kierownicą. Polubiłem ten typ :)

 

W związku z tym mam kilka pytań do posiadaczy i zorientowanych w temacie:

1) Czy są jakieś różnice między 500/520/540 jeśli chodzi o geometrię ramy?

2) Jakie max szerokie opony wejdą do tych modeli? Koniecznie z pełnymi błotnikami i jakimś lekkim bieżnikiem

3) Czy do wersji z prostą kierownicą FB wejdą szersze opony, czy to ta sama rama/widelec?

4) Jak wygląda sprawa gwarancji w przypadku kupowania używki? Czy również będę ją miał mając dowód zakupu od poprzedniego właściciela?

 

Z góry dzięki!

Dawid

Odnośnik do komentarza

Widzę, że kroczysz odwrotną drogą niż ja, bo ja się po Tribanie przesiadam na Anyroada :D Z kolei te słowa:

 

Rower zaczął mi się wydawać zbyt ciężki, krowiasty, mało zwrotny i z pozycją jak na tronie.

to już żywcem cytat ze mnie :D

 

O Tribanach 520/540 niestety pojęcia nie mam. W Tribanie 500 (nowsza rama) można założyć opony 40c, ja przynajmniej z takimi jeździłam. Nie wiem jednak jak z pełnymi błotnikami - ja używałam ass savera. Bagażnik musi mieć odpowiednie wygięcie wąsów, aby nie wchodzić w konflikt z hamulcem.

Dla mnie nie był to zbyt wygodny rower z uwagi na dużą sztywność. Dopiero na Defym zrozumiałam, co to znaczy karbonowy widelec i amortyzacja.

 

Jeśli idzie o gwarancję, to dużo zależy od sprzedawcy. Musi mieć kupiony rower z kartą Decathlonu. Wtedy przepisuje się w Decathlonie rower z jednego właściciela na drugiego na podstawie umowy kupna sprzedaży.

Odnośnik do komentarza

Widzę, że kroczysz odwrotną drogą niż ja, bo ja się po Tribanie przesiadam na Anyroada :D Z kolei te słowa:

 

to już żywcem cytat ze mnie :D

 

O Tribanach 520/540 niestety pojęcia nie mam. W Tribanie 500 (nowsza rama) można założyć opony 40c, ja przynajmniej z takimi jeździłam. Nie wiem jednak jak z pełnymi błotnikami - ja używałam ass savera.

Dla mnie nie był to wygodny rower z uwagi na dużą sztywność. Dopiero na Defym zrozumiałam, co to znaczy karbonowy widelec i amortyzacja.

 

Jeśli idzie o gwarancję, to dużo zależy od sprzedawcy. Musi mieć kupiony rower z kartą Decathlonu. Wtedy przepisuje się w Decathlonie rower z jednego właściciela na drugiego na podstawie umowy kupna sprzedaży.

 

Oczywiście Anyroad zostaje nr1 :)

Co do opisu Spartacusa to rzeczywiście powinienem wziąć w cudzysłów, gdzieś czytałem Twoją opinię i uderzyły mnie identyczne odczucia po pojeżdżeniu na szosie/gravelu :)

Na pewno w weekend podjadę do Decathlonu jeszcze się upewnić co do tych opon. Muszę mieć pełne błotniki.

Odnośnik do komentarza

Dzięki!

Czyli przy oponie 35mm nie wejdą typowe pełne błotniki. Sprawdzę jak to będzie wyglądać przy 32mm. Ewentualnie poszukam błotników w stylu jak te SKSy (te za wąskie): https://www.decathlon.pl/kpl-botnikow-raceblade-long-id_8515530.html

Odnośnik do komentarza

@Elle

@ktokolwiek

 

Potwierdźcie proszę czy te Tribany mają otwory do zamontowania pełnych błotników. Po jednym przy ramie (przód + tył) i te przy piastach (na druty).

Chciałbym wiedzieć czy te zalinkowane błotniki będą pasować: http://www.chainreactioncycles.com/mobile/nl/en/sks-bluemels-matt-35-road-mudguard-set-aw17/rp-prod165216

dzięki

Odnośnik do komentarza

Powinny pasować. Triban 500 ma:

1. dwa otwory (po jednym z każdej strony) na dole widelca przy piaście (patrząc z boku za piastą)

2. po dwa otwory z tyłu ramy (podejrzewam, że jeden na bagażnik, a jeden właśnie na błotniki)

3. jeden otwór na dole, pośrodku rurki łączącej ramiona trójkąta (tam za rurą podsiodłową, przy korbie)

 

Nie wiem, czy z tego mojego opisu skumałeś, ale niestety przynajmniej do popołudnia nie mam jak wrzucić zdjęć.

Odnośnik do komentarza

Powinny pasować. Triban 500 ma:

1. dwa otwory (po jednym z każdej strony) na dole widelca przy piaście (patrząc z boku za piastą)

2. po dwa otwory z tyłu ramy (podejrzewam, że jeden na bagażnik, a jeden właśnie na błotniki)

3. jeden otwór na dole, pośrodku rurki łączącej ramiona trójkąta (tam za rurą podsiodłową, przy korbie)

 

Nie wiem, czy z tego mojego opisu skumałeś, ale niestety przynajmniej do popołudnia nie mam jak wrzucić zdjęć.

Jasne jak słońce! Dzięki

To zostałby mi ostatni otwór na przedni błotnik, ten u góry przy widelcu. Czy jest tam takie coś? Może w miejscu hamulców szczękowych?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...