dawidm Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Śmigam aktualnie głównie na Giant Anyroad, jednak mam jeszcze cross'a Spartacus'a do jazdy rekreacyjnej z rodziną, czy w gorszą pogodę do roboty, bądź po bułki do sklepu. Z czasem zbrzydła mi jazda na tym crossie, chyba ze względu na zbyt częste obcowanie z Anyroad'em :) Rower zaczął mi się wydawać zbyt ciężki, krowiasty, mało zwrotny i z pozycją jak na tronie. Pójdzie pod młotek. Zacząłem myśleć co budżetowego kupić w zamian. Przeznaczenie takie samo, czyli wypad z rodziną (małe dzieci więc asfalt/szuter max do 10km), jazda do pracy w intensywnym deszczu, po bułki do sklepu. Oczywiście pierwsze co, zacząłem analizować Decathlonowe najtańsze szosy. Najchętniej kupiłbym używaną sztukę i raczej wersję z barankiem, nie FB z prostą kierownicą. Polubiłem ten typ :) W związku z tym mam kilka pytań do posiadaczy i zorientowanych w temacie: 1) Czy są jakieś różnice między 500/520/540 jeśli chodzi o geometrię ramy? 2) Jakie max szerokie opony wejdą do tych modeli? Koniecznie z pełnymi błotnikami i jakimś lekkim bieżnikiem 3) Czy do wersji z prostą kierownicą FB wejdą szersze opony, czy to ta sama rama/widelec? 4) Jak wygląda sprawa gwarancji w przypadku kupowania używki? Czy również będę ją miał mając dowód zakupu od poprzedniego właściciela? Z góry dzięki! Dawid Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Widzę, że kroczysz odwrotną drogą niż ja, bo ja się po Tribanie przesiadam na Anyroada :D Z kolei te słowa: Rower zaczął mi się wydawać zbyt ciężki, krowiasty, mało zwrotny i z pozycją jak na tronie.to już żywcem cytat ze mnie :D O Tribanach 520/540 niestety pojęcia nie mam. W Tribanie 500 (nowsza rama) można założyć opony 40c, ja przynajmniej z takimi jeździłam. Nie wiem jednak jak z pełnymi błotnikami - ja używałam ass savera. Bagażnik musi mieć odpowiednie wygięcie wąsów, aby nie wchodzić w konflikt z hamulcem. Dla mnie nie był to zbyt wygodny rower z uwagi na dużą sztywność. Dopiero na Defym zrozumiałam, co to znaczy karbonowy widelec i amortyzacja. Jeśli idzie o gwarancję, to dużo zależy od sprzedawcy. Musi mieć kupiony rower z kartą Decathlonu. Wtedy przepisuje się w Decathlonie rower z jednego właściciela na drugiego na podstawie umowy kupna sprzedaży. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 1) Minimalne różnice. 500 https://www.decathlon.pl/ecpl/static/Geometrie/Geometria_Triban_500.jpg 520/540 ta sama rama https://www.decathlon.pl/ecpl/static/Geometrie/Geometria_Triban_520_540.jpg 2) https://roweroweporady.pl/f/topic/2316-btwin-triban-540-fb-rocznik-2017-i-wieczorna-przejazdzka-po-lodzi/?p=17482 3) Identyczna rama i widelec w wersji z barankiem i FB 4) Nie wiem :) Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Widzę, że kroczysz odwrotną drogą niż ja, bo ja się po Tribanie przesiadam na Anyroada :D Z kolei te słowa: to już żywcem cytat ze mnie :D O Tribanach 520/540 niestety pojęcia nie mam. W Tribanie 500 (nowsza rama) można założyć opony 40c, ja przynajmniej z takimi jeździłam. Nie wiem jednak jak z pełnymi błotnikami - ja używałam ass savera. Dla mnie nie był to wygodny rower z uwagi na dużą sztywność. Dopiero na Defym zrozumiałam, co to znaczy karbonowy widelec i amortyzacja. Jeśli idzie o gwarancję, to dużo zależy od sprzedawcy. Musi mieć kupiony rower z kartą Decathlonu. Wtedy przepisuje się w Decathlonie rower z jednego właściciela na drugiego na podstawie umowy kupna sprzedaży. Oczywiście Anyroad zostaje nr1 :) Co do opisu Spartacusa to rzeczywiście powinienem wziąć w cudzysłów, gdzieś czytałem Twoją opinię i uderzyły mnie identyczne odczucia po pojeżdżeniu na szosie/gravelu :) Na pewno w weekend podjadę do Decathlonu jeszcze się upewnić co do tych opon. Muszę mieć pełne błotniki. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 1) Minimalne różnice. 500 https://www.decathlon.pl/ecpl/static/Geometrie/Geometria_Triban_500.jpg 520/540 ta sama rama https://www.decathlon.pl/ecpl/static/Geometrie/Geometria_Triban_520_540.jpg 2) https://roweroweporady.pl/f/topic/2316-btwin-triban-540-fb-rocznik-2017-i-wieczorna-przejazdzka-po-lodzi/?p=17482 3) Identyczna rama i widelec w wersji z barankiem i FB 4) Nie wiem :) Dzięki! Czyli przy oponie 35mm nie wejdą typowe pełne błotniki. Sprawdzę jak to będzie wyglądać przy 32mm. Ewentualnie poszukam błotników w stylu jak te SKSy (te za wąskie): https://www.decathlon.pl/kpl-botnikow-raceblade-long-id_8515530.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Raceblade nie polecam. Polecam takie, które miałem do crossa i fitnessa: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/sks-chromoplastic-mudguards/rp-prod25793 Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Raceblade nie polecam. Polecam takie, które miałem do crossa i fitnessa: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/sks-chromoplastic-mudguards/rp-prod25793 No fajnie się prezentują. Jeszcze o takich myślałem: http://www.chainreactioncycles.com/mobile/pl/en/sks-bluemels-matt-35-road-mudguard-set-aw17/rp-prod165216 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2018 Te też są porządne. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 @Elle @ktokolwiek Potwierdźcie proszę czy te Tribany mają otwory do zamontowania pełnych błotników. Po jednym przy ramie (przód + tył) i te przy piastach (na druty). Chciałbym wiedzieć czy te zalinkowane błotniki będą pasować: http://www.chainreactioncycles.com/mobile/nl/en/sks-bluemels-matt-35-road-mudguard-set-aw17/rp-prod165216 dzięki Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Powinny pasować. Triban 500 ma: 1. dwa otwory (po jednym z każdej strony) na dole widelca przy piaście (patrząc z boku za piastą) 2. po dwa otwory z tyłu ramy (podejrzewam, że jeden na bagażnik, a jeden właśnie na błotniki) 3. jeden otwór na dole, pośrodku rurki łączącej ramiona trójkąta (tam za rurą podsiodłową, przy korbie) Nie wiem, czy z tego mojego opisu skumałeś, ale niestety przynajmniej do popołudnia nie mam jak wrzucić zdjęć. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Ja też wrzucę foty z 540-stki popołudniem jak wrócę do domu. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Powinny pasować. Triban 500 ma: 1. dwa otwory (po jednym z każdej strony) na dole widelca przy piaście (patrząc z boku za piastą) 2. po dwa otwory z tyłu ramy (podejrzewam, że jeden na bagażnik, a jeden właśnie na błotniki) 3. jeden otwór na dole, pośrodku rurki łączącej ramiona trójkąta (tam za rurą podsiodłową, przy korbie) Nie wiem, czy z tego mojego opisu skumałeś, ale niestety przynajmniej do popołudnia nie mam jak wrzucić zdjęć. Jasne jak słońce! Dzięki To zostałby mi ostatni otwór na przedni błotnik, ten u góry przy widelcu. Czy jest tam takie coś? Może w miejscu hamulców szczękowych? Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Ja też wrzucę foty z 540-stki popołudniem jak wrócę do domu. Dzięki, nie trzeba, szkoda zachodu. Już wszystko jasne poza tym otworem z przodu. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Można chyba zamontować pod hamulcem (w sensie do tej samej śruby) Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Można chyba zamontować pod hamulcem (w sensie do tej samej śruby) Tak właśnie coś czuję, ale wolę się upewnić. Nie mam doświadczenia z tymi szczękowymi :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się