Skocz do zawartości

Oferta B'twina w Decathlonie


Rekomendowane odpowiedzi

Ale za 6k :) Na alu ramie. Z tym że tym razem na bardzo przyzwoitych komponentach.

Pobawmy się w rozbicie na części

SRAM Rival GXP Disc z hamulcami hydraulicznymi 1x11 - 2400 zł
Mostek Deda Zero - 100 zł
Kierownica Deda RHM02 - 125 zł
Sztyca podsiodłowa karbonowa (brak info) - 75 zł
Koła Mavic Ksyrium Disc - 1700 zł
Opony Mavic Yksium - pewnie w gratisie do kół
Siodło Fizik Antares - 400 zł
Stery, linki - 100 zł

Jeśli nic nie zapomniałem to wyszło 4900
Czyli rama za 1100 zł.
Maraża sklepu zapewne 25% czy 1500 zł.

Odnośnik do komentarza

@rowerowy, kapeć może i rzadko, ale już wożenie roweru przy odkręcaniu przedniego koła to nie do końca taka sterylna robota ;) Jakkolwiek chyba nie aż do tego stopnia, żeby osie zepsuć. Ostatecznie, jakby nie patrzył, coś się zużywać musi - w tradycyjnych kołach były to obręcze od klocków, to i tu coś nawalać musi :D

 

Ale z tymi hamulcami to mi teraz daliście do myślenia. Myślałam, że następny rower będę mieć na tarczówkach jedynie dlatego, żeby nie zjechać obręczy, a tu proszę - nie kijem go, tylko pałą... Swoją drogą ciekawe, jak to jest z żywotnością i co szybciej się zajedzie - obręcze czy piasty pod tarczówkami...

Odnośnik do komentarza

Tarczówki uważam za lepsze choć długo nie mogłem się przekonać nawet już mając je w rowerze. Wymiana klocków łatwiejsza niż w V-kach, tarcze mam półtorej roku i nadal są OK. Siła i modulacja na pewno lepsza niż w V-kach. Moje problemy z zaciskami załatwiła wymiana gwarancyjna i od tego czasu wszystko działa. Ważne są klocki bo ostatnio wsadziłem jakieś inne niż zwykle i było fatalnie. Opisywana regulacja po zdjęciu koła nie jest wcale taka straszna - luzujesz dwie śrubki ustawiasz zacisk, dokręcasz.  

V-ki - na pewno znasz "walety i zady".  :P 

Myślę, że chyba jednak lepiej wymienić tarczę niż obręcz - wyjdzie taniej.

 

I na minus hydraulików. Jak chcesz założyć bagażnik przedni to często firmy robią dodatkowe mocowanie do piwotów i tu jest problem jak ich nie masz  :o. Można jedynie na obejmy ale wtedy nośność mniejsza.

Odnośnik do komentarza

Piasty nie mają wiele wspólnego ze sztywną osią przechodzącą środkiem. Gwint znajdujący się na końcu piasty jest elementem wymiennym i można go dokupić do piast przyzwoitych producentów jako część zamienną.

Natomiast różne lipy się zdarzają. Kolega ostatnio, przy samodzielnej wymianie klocków, nacisnął klamkę hamulca, tłoczki wyskoczyły i cały olej mineralny się wylał. A było to dzień przed majówką, kiedy wiadomo że żaden serwis się tym nie zajmie. I musiał pojechać na starym gracie.

Odnośnik do komentarza

Zaskoczyłeś mnie. Muszę sprawdzić jak to jest u kolegi. Ale wiem że są koła do których można kupić adaptery umożliwiające instalację w kołach zarówno ze sztywną osią jak i standardowych QR. Więc jak dla mnie oznacza to inną końcówkę na końcu piasty.

 

Edit

Chyba faktycznie głupio gadam. Przecież żakończenie musi być w ramie lub widelcu?

Odnośnik do komentarza

Tak jako ciekawostka zdjęcie Ultra 520 AF GF z ilością miejsca na oponę w widelcu.

Szału nie ma jak widać.

 

2ex7jh5.jpg

 

W każdym razie przyjemna dla ciała geometria, tak pomiędzy wygodnym Tribanem 540, a nieco agresywniejszą serią Ultra. Coś tak w połowie bym powiedział na podstawie własnych odczuć.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...