jajacek Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Dlatego lepsza jest chyba sztywna oś z szybkozamykaczem. Nie musisz wtedy dokręcać do końca a szybkozamykaczem regulujesz siłę docisku. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Tak przy okazji to jest jeszcze w Decu oferta na tej samej ramie, też tarczówkach i sztywnej osi na osprzęcie Sram Rival - powiedzmy że oczko wyżej niż prezentowany przez autora tematu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Ale za 6k :) Na alu ramie. Z tym że tym razem na bardzo przyzwoitych komponentach.Pobawmy się w rozbicie na częściSRAM Rival GXP Disc z hamulcami hydraulicznymi 1x11 - 2400 złMostek Deda Zero - 100 złKierownica Deda RHM02 - 125 złSztyca podsiodłowa karbonowa (brak info) - 75 złKoła Mavic Ksyrium Disc - 1700 złOpony Mavic Yksium - pewnie w gratisie do kółSiodło Fizik Antares - 400 złStery, linki - 100 złJeśli nic nie zapomniałem to wyszło 4900Czyli rama za 1100 zł.Maraża sklepu zapewne 25% czy 1500 zł. Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Tam jest Rival 22 - 2x11 Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 @rowerowy, kapeć może i rzadko, ale już wożenie roweru przy odkręcaniu przedniego koła to nie do końca taka sterylna robota ;) Jakkolwiek chyba nie aż do tego stopnia, żeby osie zepsuć. Ostatecznie, jakby nie patrzył, coś się zużywać musi - w tradycyjnych kołach były to obręcze od klocków, to i tu coś nawalać musi :D Ale z tymi hamulcami to mi teraz daliście do myślenia. Myślałam, że następny rower będę mieć na tarczówkach jedynie dlatego, żeby nie zjechać obręczy, a tu proszę - nie kijem go, tylko pałą... Swoją drogą ciekawe, jak to jest z żywotnością i co szybciej się zajedzie - obręcze czy piasty pod tarczówkami... Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Tarczówki uważam za lepsze choć długo nie mogłem się przekonać nawet już mając je w rowerze. Wymiana klocków łatwiejsza niż w V-kach, tarcze mam półtorej roku i nadal są OK. Siła i modulacja na pewno lepsza niż w V-kach. Moje problemy z zaciskami załatwiła wymiana gwarancyjna i od tego czasu wszystko działa. Ważne są klocki bo ostatnio wsadziłem jakieś inne niż zwykle i było fatalnie. Opisywana regulacja po zdjęciu koła nie jest wcale taka straszna - luzujesz dwie śrubki ustawiasz zacisk, dokręcasz. V-ki - na pewno znasz "walety i zady". :P Myślę, że chyba jednak lepiej wymienić tarczę niż obręcz - wyjdzie taniej. I na minus hydraulików. Jak chcesz założyć bagażnik przedni to często firmy robią dodatkowe mocowanie do piwotów i tu jest problem jak ich nie masz :o. Można jedynie na obejmy ale wtedy nośność mniejsza. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Piasty nie mają wiele wspólnego ze sztywną osią przechodzącą środkiem. Gwint znajdujący się na końcu piasty jest elementem wymiennym i można go dokupić do piast przyzwoitych producentów jako część zamienną. Natomiast różne lipy się zdarzają. Kolega ostatnio, przy samodzielnej wymianie klocków, nacisnął klamkę hamulca, tłoczki wyskoczyły i cały olej mineralny się wylał. A było to dzień przed majówką, kiedy wiadomo że żaden serwis się tym nie zajmie. I musiał pojechać na starym gracie. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Gwint znajdujący się na końcu piasty jest elementem wymiennym i można go dokupić do piast przyzwoitych producentów jako część zamienną. No jak to, przecież sztywną oś wkręca się nie w piastę ale w widelec lub trójkąt ramy :huh:. A może się mylę? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Zaskoczyłeś mnie. Muszę sprawdzić jak to jest u kolegi. Ale wiem że są koła do których można kupić adaptery umożliwiające instalację w kołach zarówno ze sztywną osią jak i standardowych QR. Więc jak dla mnie oznacza to inną końcówkę na końcu piasty. Edit Chyba faktycznie głupio gadam. Przecież żakończenie musi być w ramie lub widelcu? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Przypomniałem sobie że do transportu wyjmowałem przednie koło z roweru koleżanki i gwint był w widelcu. Koło więc było niepotrzebne żeby wkręcić sztywną oś. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Tak jako ciekawostka zdjęcie Ultra 520 AF GF z ilością miejsca na oponę w widelcu. Szału nie ma jak widać. W każdym razie przyjemna dla ciała geometria, tak pomiędzy wygodnym Tribanem 540, a nieco agresywniejszą serią Ultra. Coś tak w połowie bym powiedział na podstawie własnych odczuć. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się