jajacek Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Planet X ma Łukasz. Widuję też trochę torówek na torze w Pruszkowie. Takich sklepów i producentów w UK jest więcej. Dolan umożliwia chyba jako jedyny skonfigurowanie online roweru dla sibie z wyborem długości mostka i kierownicy. Boardman też ma fajne rowery. Ribble, duży supermarket też. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Czyli nie jest to jakaś tandeta. Teraz pytanie czy w ogóle warto rozważać zakup szosy z tego sklepu? Co na przykład myślisz Jacek o tym podlinkowanym wcześniej? Teoretycznie cenowo wychodzi nieźle. Jeśli dobrze policzyłem to wychodzi +/- 4000PLN za rower na carbonie i napędzie 2x11. Czy jest to oferta warta rozważenia czy jednak lepiej odpuścić takie eksperymenty zakupowe i szukać na rodzimym podwórku, jak choćby wspomniany wcześniej Decathlon? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Jeszcze raz ten Trek http://allegro.pl/rower-szosowy-trek-emonda-s4-i7209305715.html#thumb/7 oceńcie krytycznym okiem czy warto się nim interesować :) Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Mój kolega kupił kilka dni temu Felta o geometrii endurance (nie pamiętam nazwy modelu), rower NOWY, model 2016. Rama, widelec i sztyca są karbonowe. Pełna grupa Ultegra 6800, koła Shimano RS21. Cena 5200zł. Z kolei inny znajomy nabył za 3tys.zł używanego przez 1tys.km Cuba Attain GTC z osprzętem 105 i kołami Aksium. Trek z linka to fajny rower, cena spoko, ale nie jest to jakaś super okazja. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Takie coś też mi dzisiaj wpadło w oko jak coś. https://www.olx.pl/oferta/nowa-merida-scultura-904-nowa-szosa-CID767-IDpTtEJ.html#61107198a0 Tak przy okazji Meridy to będziesz miał na Śląsku do testowania 2-3 czerwca. https://testy.rowerymerida.pl/lokalizacje-testow.html Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Rozmiar 54 u Meridy M/L trochę przyduży jak dla mnie, no i stara już 105 dziesięciorzędowa. Po niedzieli będę miał wolne to pochodzę też po sklepach, zobaczę co mają . Na Allegro jedynie ten Trek wpadł mi w oko. Nadal szukam :) Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Krzysiek, jak masz zmierzoną Meridę i rozmiar 52 siedzi to popatrz na to: https://www.fahrrad-xxl.de/merida-scultura-5000-x0040231 Sam kupiłem rower w sklepie niemieckim online, więc nie ma się co łamać, a takim sprzętem jeszcze będziesz ludzi do ślubu woził ;) Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Na żywo jeszcze nie mierzyłem, zasugerowałem się tylko wymiarami z tabelki. Sklepów zagranicznych się nie boję :) zresztą brałem pod uwagę Rose, Canyon, Radon, tylko że we wszystkich jakieś resztki i brak mojego rozmiaru. Spoglądam też na Planet X. Żeby tylko złoty był mocniejszy, a euro słabsze to decyzje były by łatwiejsze ;) Z Meridą jest ten problem że wszędzie pchają ten zielony kolor, a jak wiadomo jedyny słuszny to czarno/czerwony :P A ile płaciłeś za dostawę? Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Tak z ciekawostek to na dniach wchodzi/weszła (czerwiec-lipiec) nowa wersja grupy 105 - R7000 co może dobrze rokować że jak się za chwilę zadomowi to pospadają ceny sprzętów na 105 - 5800. http://naszosie.pl/2018/04/03/shimano-wprowadza-nowa-odslone-105-r7000/Zawsze jest też pole do negocjacji ze sprzedawcą - "o Panie, ale to już stara grupa 105 - 5800, daj Pan jakiś upust na tego starocia :)" Może coś ze Scotta ? Tak mi wpadł w oko jak krążyłem ostatnio. https://www.scott.pl/produkt/619/4056/Rower-Speedster-10/ Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Na żywo jeszcze nie mierzyłem, zasugerowałem się tylko wymiarami z tabelki. Sklepów zagranicznych się nie boję :) zresztą brałem pod uwagę Rose, Canyon, Radon, tylko że we wszystkich jakieś resztki i brak mojego rozmiaru. Spoglądam też na Planet X. Żeby tylko złoty był mocniejszy, a euro słabsze to decyzje były by łatwiejsze ;) Z Meridą jest ten problem że wszędzie pchają ten zielony kolor, a jak wiadomo jedyny słuszny to czarno/czerwony :P A ile płaciłeś za dostawę? Za dostawę doliczyli 39,90 Euro. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Ja właśnie jestem po półtoragodzinnym testowaniu Meridy Scultury 500 Disc - https://www.rowerymerida.pl/produkt1559/scultura-disc-500-rower-merida.html Powiem Wam że orgazmu podczas zmiany Ultegrą nie doznałem, praktycznie jakiejś mega spektakularnej różnicy między moją aktualną Tiagrą 4700 nie czułem, hamulce tarczowe hydrauliczne też jakoś szału nie robią. Najfajniejsza z tego wszystkiego była chyba sztywna oś. Całkowite zespolenie z rowerem, zero jakichkolwiek bujnięć przy siłowym deptaniu na pedały, na bruku też bardzo przyjemnie. Generalnie może ktoś jest ogarnięty w temacie i mi powie czy coś ze sztywną osią z szosy (raczej race niż endurance - chociaż też może być) i "hamulcami obręczowymi" (że tak ogólnie się wyrażę) się znajdzie? :) PS. Mam nadzieję że autor tematu nie będzie miał mi za złe delikatne podłączenie się do tematu, bo jestem na podobnym etapie i budżecie szukania szosy. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Nie mam nic przeciwko, powiem więcej im więcej opcji tym lepiej. Może przy okazji ja coś upoluję ;) A jaki rozmiar testowałeś? Jakie masz wymiary? Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 pewnie wyższość Ultegry pojawi się wraz kolejnym którymś "tysięcznym" naciśnięciem manetki zmiany przełożenia. Ultegra zrobi tak samo precyzyjnie jak "nówka sztuka" a inny model już niekoniecznie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Moje doświadczenia chłopaki, są takie, że różnice między mechanicznymi grupami z tego samego wypustu, czyli np. Shimano 105 5800, Ultegra 6800 i DuraAce 9000 są nieznaczne. Testowałem wszystkie te grupy i nie widziałem jakiejś mocno odczuwalnej różnicy. Oczywiście wyższe grupy są lżejsze i wykonane z lepszych materiałów. Mniemam więc, że gwarantują lepszą żywotność.Powiedziałbym że to samo dotyczy Campagnolo. Ale tam dochodzą jeszcze inne tematy, których nie ma w Shimano. W niższych grupach jest w klamkach system Power Shift, pozwalający zrzucać po 1-2-3 biegi przy odpowiednim naciśnięciu dźwigni zmiany biegów. W wyższych jest system Ultra Shift, gdzie jednym mocnym naciśnięciem można przejechać po całej kasecie od początku do końca.Natomiast jest bardzo istotna róznica pomiędzy długością wózka tylnej przerzutki a kulturą i szybkością zmiany biegów. Mam teraz u siebie Campagnolo Chorus z przerzutką z krótkim wózkiem. Zmiana jest bardzo szybka i rewelacyjna. Podczas gdy na moim Campagnolo Centaur z najdłuższym możliwym wózkiem, jest bardzo wolna. Z kolei bardzo długi wózek pozwala założyć kasety górskie z bardzo dużymi koronkami.Warto to wziąć pod uwagę przy zakupie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Ja właśnie jestem po półtoragodzinnym testowaniu Meridy Scultury 500 Disc - https://www.rowerymerida.pl/produkt1559/scultura-disc-500-rower-merida.html Powiem Wam że orgazmu podczas zmiany Ultegrą nie doznałem, praktycznie jakiejś mega spektakularnej różnicy między moją aktualną Tiagrą 4700 nie czułem, hamulce tarczowe hydrauliczne też jakoś szału nie robią. Najfajniejsza z tego wszystkiego była chyba sztywna oś. Całkowite zespolenie z rowerem, zero jakichkolwiek bujnięć przy siłowym deptaniu na pedały, na bruku też bardzo przyjemnie. Generalnie może ktoś jest ogarnięty w temacie i mi powie czy coś ze sztywną osią z szosy (raczej race niż endurance - chociaż też może być) i "hamulcami obręczowymi" (że tak ogólnie się wyrażę) się znajdzie? :) PS. Mam nadzieję że autor tematu nie będzie miał mi za złe delikatne podłączenie się do tematu, bo jestem na podobnym etapie i budżecie szukania szosy. O ile mi wiadomo Tiagra 4700 posiada identyczny jak 5800 system zmiany biegów ale ma o jeden klik mniej. Sztywna oś chyba nie występuje w ogóle w systemach z hamulcami obręczowymi. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się