Skocz do zawartości

Triban 540 - wymiana hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że zakup Tribana coraz bardziej do mnie przemawia, szukam o nim informacji. Wiem już, że fabryczne hamulce nie urywają i sama wymiana klocków na starcie poprawia jakość hamowania. Ale co gdybym (teoretycznie, na razie nie wydaje się to opłacalne) chciał wymienić całe hamulce np. na grupowe 105? Będą pasowały? Na Wykopie jest jakiś jeden wątek, komuś nie pasowały do Tribana 520, ale jakoś żadnych potwierdzonych innych źródeł nie znalazłem.

Czy to możliwe, że hamulce innego producenta nie będą pasowały? Rama jest jakaś nietypowa?

Odnośnik do komentarza

Mocowanie miał właściwe, to wyglądało tak, jakby klocki nie do końca sięgały do obręczy, haczyły o oponę. Przeszukałem też anglojęzyczne fora i pojawia się gdzieniegdzie informacja o jakichś trudnościach przy 520, ale 540 nie wymieniają.

W sumie nie wiem po co się tym stresuję, mam zamiar go kupić jako alternatywę do planowanego wcześniej gravela, bo cena znacznie przyjemniejsza niż jakieś 4-5k, a i bliżej mu do szosy. I pewnie wcale tych hamulców nie zmienię, ale wiadomo - lepiej móc niż nie móc :)

Odnośnik do komentarza

Ja miałam biedę w Tribanie 500. Wywaliłam kupę kasy na Campagnolo Potenza i okazało się, że klocków nie da się w żaden sposób ustawić tak, aby nie ocierały o oponę - po prostu ramiona były za krótkie. Na szczęście znalazła się jakaś pani, która kupiła ode mnie same szczęki, a mnie zostały klocki, które założyłam do zwykłych no-name'owych dualpivotów (bo w T500 to nawet nie jest Tektro ani B'Twin, tylko czarna farbka bez napisu ;)). Obecnie rower hamuje REWELACYJNIE :)

Odnośnik do komentarza

a mnie zostały klocki, które założyłam do zwykłych no-name'owych dualpivotów (bo w T500 to nawet nie jest Tektro ani B'Twin, tylko czarna farbka bez napisu ;)). Obecnie rower hamuje REWELACYJNIE :)

 

I tak pewnie się skończy, że założę porządne klocki do tego co jest w standardzie i będę zadowolony. O ile oczywiście do czasu zakupu szosy nie zmienię zdania na temat wybranego roweru :P

Odnośnik do komentarza

 Wywaliłam kupę kasy na Campagnolo Potenza i okazało się, że klocków nie da się w żaden sposób ustawić tak, aby nie ocierały o oponę - po prostu ramiona były za krótkie.

Niedawno miałem podobny problem. Hamulec Alhonga miał za krótkie szczęki do starych Rometowskich wideł. One były chyba pod koła 27".

No cóż... okrągły pilnik iglak, kwadrans roboty i wszystko dziabie :)

Odnośnik do komentarza

Ale to drogie jest.

Wypatrzyłem coś takiego:

http://e-bmx.pl/opis/9043787/pancerz-przerzutki-fibrax-szary.html

Intuicja podpowiada mi ;), że warto by to kupić przy okazji.

Nierdzewną linkę Alhonga (już niedostępną) założyłem tydzień temu, więc jeszcze nie wiem, co jest warta, ale zdaje mi się, że jakość pancerza ma większe znaczenie. Zwykła linka, która stanęła w stalowym pancerzu - po naoliwieniu - wygląda i działa dobrze.

Odnośnik do komentarza

@janciowodnik, uwierz mi, że w tych Campagnolo nawet pilnik by nie pomógł. Brakowało mniej więcej tyle, że akurat z kształtu "0" zrobiłoby się "U" (tylko do góry nogami) ;) Poza tym pilnik i tak poszedł ruch, ponieważ okazało się, że klocki Potenzy mają szerszą śrubę niż w tych noname'ach. Ale podpiłowałam boczki i weszło :)

 

Na linkach nie oszczędzałam, uznając, że nie wymieniam ich wcale za często (w Kandsie przez 3 lata jeszcze nie zdążyłam wymienić żadnych, bo nie czuję potrzeby), a poza tym nie potrzebuję przecież 10 metrów. W sumie wydałam ok. 25zł, kupując szlifowane nierdzewne linki Jagwire oraz 3m pancerza CGX-SL. Można było nawet ciut taniej, bo pancerza nieco się ostało. Biorąc pod uwagę to, co dostałam, ani złotówki nie żałuję :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...