Skocz do zawartości

Jaki rower? Skromny budżet


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, zamierzam kupić sobie rower do użytku czysto rekreacyjnego. Nie będę go jakoś super eksploatował, ale na pewno będzie wykorzystywany do dojazdu do pracy oraz na ryby. Więc fajnie by było jak by dał radę przejechać jakąś szosę lub drogę w lesie (ale oczywiście bez żadnych szaleństw) 
Budżet wynosi 900zł i nie jestem w stanie wydać wiecej, aczkolwiek myślę że da się już za tą kwotę coś kupić. 
Posiłkowałem się tym tematem: 
https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-1000-zl/
Z kategorii rowery górskie ten b'twin lub kands 
I tutaj jeszcze na allegro znalazłem 
http://allegro.pl/2-danger-sl-30-alivio-fsa-kola-26-amortyzac-i6947997832.html#thumb/4
 
http://allegro.pl/rower-romet-rambler-1-26-shimano-i7210889421.html
 
No i teraz nie wiem, któryś z tych modeli wyróżnia się jakoś bardziej na tle reszty? Czy każdy z nich sprawdzi się w równym stopniu? 
192cm wzrostu / 90 kg wagi 

No i z góry dziękuje za pomoc i każdą odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza

A dlaczego MTB?

Jest ciężki, toporny i nie wykorzystasz wszystkich jego możliwości.

Może kros, albo po prostu - miejski - z przekładnią planetarną w piaście?

Z 2 linka - używany. Ok., ale musisz mieć świadomość, że coś przy nim trzeba będzie zrobić.

3-ci - na wolnobiegu. Jeśli będziesz jeździł bardzo spokojnie i rekreacyjnie - ok., ale jak będziesz chciał trochę przycisnąć - może być problem. Lepsza by była kaseta z tyłu, ale w tej cenie, to raczej rower używany. Dlatego zaproponowałem alternatywę - miejski. Ewentualnie - single speed - jeśli to tereny w miarę płaskie. 

Odnośnik do komentarza

Cross według mnie jest lepszym wyborem. Tak jak pisał Krzysiek - albo ten Vellberg, albo np. Kands STV 900 lub Spartacus Cross 2.0. To wszystko z grubsza to samo, tylko sprzedawcy i napisy inne.

 

Szkoda, że nie da rady dołożyć, bo za 1039zł są dostępne Vellberg Explorer 2.0 (cross). Przelicz może jeszcze, bo zyskujesz jeden bieg więcej, ale przede wszystkim kasetę zamiast wolnobiegu, która właściwie ma same zalety. No i też daje możliwość jakiegokolwiek ugrade'u w przyszłości bez konieczności wymiany tylnego koła. Według mnie ten rower to już całkiem fajna rzecz.

Odnośnik do komentarza

a ja napisze ze za różnice 139 zł nie warto, a argumentuję to tak: upgrade będziesz pewnie robił po kilku tysiącach km lub dwóch-trzech sezonach, wtedy za tą kwotę kupisz sobie zupełnie nowe koło i zostanie jeszcze coś na manetke lub kasete; wolnobieg jest lepiej zestopniowany niz kaseta 8rz, jeżdżąc wytrzymałościowo (kadęcja 90-100) i tak pewnie nie wykorzystasz pełnego zakresu kasety (na 48x11, musi być solidna górka),

Odnośnik do komentarza

Witam,

Chciałbym się podpiąć pod temat - żeby niepotrzebnie nie zakładać nowego.

Również szukam roweru do rekreacyjnej jazdy i dysponuję podobnym budżetem.

Interesują mnie 2 modele:

 

Spartacu Premiere 2.0 można dostać za 999zł) - jest też wyprzedaż rocznika 2015 za 849zł.

Kross Trans Atlantic - modele 2015r. w granicah 1000zł

 

I tutaj moje pytanie: czy warto kupować modele z 2015r? Czy moga mnie czekać jakieś przykre niespodzianki związane z tym, że one przeleżały na magazynie ok. 3 lat?

No i oczywiście gdyby ktoś byl w stanie podpowiedzieć, który z nich będzie lepszym zakupem też byłbym wdzięczny.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem że interesują cię tylko trekkingi? Wiem że z jednej strony wydaję się że wtedy dostajemy wszystko w komplecie, ale z drugiej doposażając crossa wybierasz takie akcesoria jakie Ty chcesz, a nie takie jakie wsadził producent.

Spartacus 2.0

Większy skok amortyzatora w porównaniu do Krosa ( choć obydwa to zwykłe uginacze które swoje ważą)

Oświetlenie ledowe na baterię - jakość świecenia nieznana

 

Kross Atlantic

Troszkę lepsza tylna przerzutka niż w Spartacusie

Oświetlenie z dynama ( UWAGA !!! ) na oponie :o

 

Który wybrać nie mam pojęcia, to Twoja decyzja.

 

Rower magazynowany przez trzy lata.

Wszystko zależy w jakiej postaci był przechowywany, czy stał sobie na ekspozycji gdzie każdy mógł go dotknąć, usiąść itd. - możliwe jakieś ryski

Czy leżał zapakowany w kartonie w bezpiecznym miejscu, tu jedyną niespodzianką może być stan dętek i opon

A może wszystkie są w doskonałym stanie? Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza

a ja napisze ze za różnice 139 zł nie warto, a argumentuję to tak: upgrade będziesz pewnie robił po kilku tysiącach km lub dwóch-trzech sezonach, wtedy za tą kwotę kupisz sobie zupełnie nowe koło i zostanie jeszcze coś na manetke lub kasete; wolnobieg jest lepiej zestopniowany niz kaseta 8rz, jeżdżąc wytrzymałościowo (kadęcja 90-100) i tak pewnie nie wykorzystasz pełnego zakresu kasety (na 48x11, musi być solidna górka),

Przykre, ale prawdziwe. Kasety 8- a nawet 9s. - zakładane fabrycznie do krosów są gorzej zestopniowane niż wolnobiegi. Nie wiem, czy dało by radę, żeby sprzedawca zamienił np. na Clarisa? Ewentualnie we własnym zakresie spróbować sprzedać/kupić - jeszcze nową..

Odnośnik do komentarza

Kupowanie roweru na wolnobiegu to jakieś nieporozumienie, ani to trwałe ani sztywne ani rozwojowe, jak słusznie koleżanka Elle wspomniała. Swoją drogą to przymierzanie się do roweru z założeniem:dam 9 stówek i ani zeta więcej poradźcie co kupić, jest niepoważne. Dołóż chłopie tyle ile trzeba aby rower miał chociaż tę kasetę. Chcesz kupić byle g.. no to za chwilę będziesz miał wysyp gazetek marketowych, wybierz sobie kolor i git, masz rower. Będzie jeździł. Nie wiem, jak można pisać, że nie warto tej stówy dołożyć..

Odnośnik do komentarza

Powiem tak. Przejeździłem parę tys. km  z wolnobiegiem. Czasem z dużym obciążeniem (moje 80kg + 25-30) na bagażniku. Nigdy nie zgięła się oś, a tak naprawdę tylko to jest słabym punktem wolnobiegu. Poza tym różnica w rozstawie łożysk w piaście z wolnobiegiem, a kasetą jest niewielka. To nie jest kolejne 10 cm. Mój sąsiad kupił niedawno "MTB" z Decathlona - najtańszy, również na wolnobiegu. Waży bliżej setki, jeździ rekreacyjnie, sprzęt działa bez zarzutu. Rower, który będzie wykorzystywany do rekreacji, na ryby może śmiało śmigać na wolnobiegu. Oczywiście kaseta będzie trochę lepsza ale w wątku nie ma nic na temat rozbudowy, modernizacji itd. więc nie trzeba inwestować w "przyszłościowe" rozwiązania.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem że interesują cię tylko trekkingi? Wiem że z jednej strony wydaję się że wtedy dostajemy wszystko w komplecie, ale z drugiej doposażając crossa wybierasz takie akcesoria jakie Ty chcesz, a nie takie jakie wsadził producent.

Spartacus 2.0

Większy skok amortyzatora w porównaniu do Krosa ( choć obydwa to zwykłe uginacze które swoje ważą)

Oświetlenie ledowe na baterię - jakość świecenia nieznana

 

Kross Atlantic

Troszkę lepsza tylna przerzutka niż w Spartacusie

Oświetlenie z dynama ( UWAGA !!! ) na oponie :o

 

Który wybrać nie mam pojęcia, to Twoja decyzja.

 

Rower magazynowany przez trzy lata.

Wszystko zależy w jakiej postaci był przechowywany, czy stał sobie na ekspozycji gdzie każdy mógł go dotknąć, usiąść itd. - możliwe jakieś ryski

Czy leżał zapakowany w kartonie w bezpiecznym miejscu, tu jedyną niespodzianką może być stan dętek i opon

A może wszystkie są w doskonałym stanie? Tego nie wiem.

Dobre propozycje sam rozważę takie rowery.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem że interesują cię tylko trekkingi? Wiem że z jednej strony wydaję się że wtedy dostajemy wszystko w komplecie, ale z drugiej doposażając crossa wybierasz takie akcesoria jakie Ty chcesz, a nie takie jakie wsadził producent.

Spartacus 2.0

Większy skok amortyzatora w porównaniu do Krosa ( choć obydwa to zwykłe uginacze które swoje ważą)

Oświetlenie ledowe na baterię - jakość świecenia nieznana

 

Kross Atlantic

Troszkę lepsza tylna przerzutka niż w Spartacusie

Oświetlenie z dynama ( UWAGA !!! ) na oponie :o

 

Który wybrać nie mam pojęcia, to Twoja decyzja.

 

Rower magazynowany przez trzy lata.

Wszystko zależy w jakiej postaci był przechowywany, czy stał sobie na ekspozycji gdzie każdy mógł go dotknąć, usiąść itd. - możliwe jakieś ryski

Czy leżał zapakowany w kartonie w bezpiecznym miejscu, tu jedyną niespodzianką może być stan dętek i opon

A może wszystkie są w doskonałym stanie? Tego nie wiem.

 

Dzięki. Pomocna wypowiedź.

A rzuciłbyś może jakieś kontrpropozycje rowerów cross-owych?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...