Skocz do zawartości

Fitness/ szosa do 2700zł


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś miałem pomysł żeby złożyć taką klasyczną szosę. Na jakiejś włoskiej ramie, piasty Campagnolo Record, obręcze Ambrosio, napęd Campagnolo. Pewnie bym złożył gdyby młody nie zaczął trenować kolarstwa. Teraz kasa idzie na niego.

Z innych składaniowych projektów chcę ożywić mojego Authora Classic, który od 10 lar leży na balkonie i zrobić z niego rower miejski 1x9.

I chętnie miałbym zimówkę MTB na mechanicznych tarczówkach i RockShoxie olejowo-sprężynowym.

Odnośnik do komentarza

choć napęd 2x8 i jego geometria jest zbliżona do przelajowek

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Tylko wiecie to nie mam być przełajówka 90% dróg na których będę jeździł to asfalt chodzi o to że jak skończy się droga asfaltowa to żebym mógł przejechać kawałek po drodze nie utwardzonej. Typowo szosowy też nie chce bo nie jestem na niego gotowy coś dla początkującego. I ta korba 36/34 nie będzie za mała na asfalt rower nie będzie za wolny?

Odnośnik do komentarza

No to przeglądaj te z kategorii endurance - np. triban

 

Albo jak ci nie pasuje baranek, to załóż do Crossa który posiadasz sztywny widelec i cieńsze oponki, będziesz miał fitnessa, tyle że na osprzęcie MTB/trekingowym (szukaj widelca pod 29 cali, by nie namieszać za dużo w geometrii - na blogu masz nawet taki temat). Na takiej modyfikacji (widelec, opony, dętki) możesz urwać ok 2kg z wagi Crossa.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

A ja ledwo się poskarżyłam, to chyba rower znalazłam :P Tylko chwilowo ani kasy, ani roweru w sklepie ;)

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Fuji-Brevet-Finest-1.1-Disc/33386

 

Bardzo fajny ten Fuji. Ostatnio nawet byłem w kontakcie z producentem bo strasznie mi się podoba ich karbonowa rama torowa (http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/competition/track-elite). Ale kosztuje niemało. Ale przy okazji zacząłem się bardziej interesować ich ofertą. Robią fajne rowery w różnych kategoriach. Dystrybutorem na Europę jest niemiecka firma Advanced Sport GmbH, mieszcząca się koło Stuttgartu.

Odnośnik do komentarza

Z moich obserwacji wygląda, że prowincjonalna "konina" jeździ w przewadze na Accentach. To najbardziej popularna rama w szosach jak i MTB. Nie znam na tyle środowiska, żeby powiedzieć czy sami składają czy kupują gotowe rowery.

 

U mnie konina na szosie raczej na alu nie jeździ. Chyba ani jednego Accenta na szosie nie spotkałem. Spec, Trek, Merida, Kellys, Giant, Focus.

Natomiast na MTB Accent Peak jest bardzo często spotykanym rowerem bo ma stosunkowo lekką ramę, 1750 gram, podczas gdy Kross, Cube, Kellys i wielu innych 2,2 kg.

Odnośnik do komentarza

Tylko wiecie to nie mam być przełajówka 90% dróg na których będę jeździł to asfalt chodzi o to że jak skończy się droga asfaltowa to żebym mógł przejechać kawałek po drodze nie utwardzonej. Typowo szosowy też nie chce bo nie jestem na niego gotowy coś dla początkującego. I ta korba 36/34 nie będzie za mała na asfalt rower nie będzie za wolny?

 

Typowa przełajówka to nie jest rower wygodny. Ma krótką główkę rury sterowej wymuszającą mocno pochyloną pozycję, jest bardzo zwarta i sztywna. Triban wjedzie wszędzie tam gdzie przełajówka a pozycja jest o niebo wygodniejsza.

Odnośnik do komentarza

Myślałem o C. Potenza lub Veloce. I chyba ta ostatnia bardziej mi się podoba wizualnie. A i do jazdy wystarczy. 2*10 z tego co znalazłem.

https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/grupy_osprzetu/campagnolo/campagnolo/37604/veloce_1

Co do ram to nie chcę carbonu bo jakoś mnie nie przekonuje. Może trochę boję się, że jak będę miał wywrotkę to ją zniszczę. Tym bardziej jakąś tanią chińską. A szosą miałem już spotkanie z samochodem...

Dzięki za podpowiedzi co do ram. Chętnie popatrzę, poczytam.

Accent może i jest bezpłciowy ale mi się po prostu podoba. Miałem szarego Tribana, był fajny ale przyszedł kryzys wieku średniego i chcę jeździć na czymś co kolorystycznie będzie się rzucało w oczy  :) . Accent ma jedną ramę czerwoną  :) 

Jacek ta Veloce jest nowa? Za ile chcesz ją puścić?

Przeszukując internet trafiłem jeszcze na coś takiego:

https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_2_,10,733,734,14826,2018.html

Całkiem ładny. Jest co prawda kolorowy inaczej ale też w moim guście.

W każdym razie na pewno nie będę składał gravela czy przełajówki. Ma być klasyczna szosa. Nie mam problemu z pozycją. Co prawda kiedyś po 12 godzinnej przejażdżce bolały mnie trochę stawy (łokieć, barki) ale skoro ciężar spoczywa również na nich to nic dziwnego. 

Odnośnik do komentarza

Typowa przełajówka to nie jest rower wygodny. Ma krótką główkę rury sterowej wymuszającą mocno pochyloną pozycję, jest bardzo zwarta i sztywna. Triban wjedzie wszędzie tam gdzie przełajówka a pozycja jest o niebo wygodniejsza.

A ten aspre to jest typowa przełajówka? Może nie tak, nieważne do jakiej kategorii zalicza się rower czy to do graveli, przełajówek, fitnessu szukam roweru komfortowego na trasy 50km w których 90% dróg to asfalt dla słabo wytrenowanej nogi czy Romet Aspre spełnia te kryteria albo jakiś inny?

Odnośnik do komentarza

Na temat tego Rometa to był gdzieś wątek że gość go sprzedawał bo był tak sztywny że mu tyłek urywało.

 

Veloce kupowałem w częściach.

Korba 50/34 i tylna przerzutka są niemal nowe bo mają 500 km. Kupiłem tę grupę do mojego Speca Roubaix z kasetą 12-25 i okazało się że do jazdy po ciężkich górach te przełożenia są dla mnie za twarde. Więc kupiłem Campę Centaura triple z kasetą 13-29 na którym długo jeździłem.

Klamki kupiłem używane ale są w bardzo dobrym stanie. Przednia przerzutka też używana i też w dobrym stanie. I mam do tego fajne koła DT Swiss 1750 gram z bębenkiem Campagnolo, które mogę puścić za 500.

Skóry za Veloce nie zedrę. Spójrz na Allegro po ile chodzi i puść info na prv co oferujesz jeśli jesteś zainteresowany.

Odnośnik do komentarza

Aspre ma napisane że gravel. Ale gravel to powinien być rower, który ma geometrię roweru endurance czyli dającą bardziej wyprostowaną pozycję z hamulcami tarczowymi i możliwością założenia szerszych opon.

Po zdjęciu widać że kierownica jest znacznie niżej niż siodełko. Więc trzeba coś zrobić żeby podnieść tę kierownicę mniej więcej na wysokość siodełka. Czyli kupić mostek (wspornik kierownicy) z dużym wzniosem. Koszt 50-100 zł. Reszta jest ok. Nie wiem co prawda jak sprawuje się napęd Claris bo nikt znajomy takiego nie ma. Jest to taniocha wkładana do najtańszych rowerów. Oczko wyżej, Sora ma już przyzwoite opinie.

Odnośnik do komentarza

Widziałem ostatnio test/opis nowego Clarisa. Wygląda całkiem ciekawie. Napęd 2*8 więc może się wydawać mało ale zrobiony dość porządnie, wygląda jak wyższe grupy, linki można prowadzić po kierownicy. Wizualnie niczym nie różni się aż do poziomu 105. Wagowo zresztą też. Ace czyni cuda ;) .

Jak z trwałością to niestety się dopiero okaże ale na razie opis brzmi dobrze.

Odnośnik do komentarza

W katalogu pdf Romet jest dokładna geometria tego roweru, wymiary są prawie identyczne z wymiarami cx-one accenta, np. przy rozmiarze 54 górna rura ma dlugosc 53 (w szosach jest zwykle 55-56). Stąd moja uwaga że jest to gravel ale z bardziej przełajowym charakterem. To że się ma kierownicę nieco bliżej wcale nie znaczy że będzie ci mniej wygodnie, może ci taka pozycja przypasować.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

@jajacek Nie do końca zgodzę się, z Twoją definicją roweru gravel, a chodzi mi o punkt o pozycji za kierownicą. Nie jest nigdzie powiedziane że powinno być wyżej. Gravel może iść za równo w stronę bardziej sportową jak i bardziej turystyczną.

Aspre ma charakter bardziej przełajowy, ale na pewno pozycja jest bardziej wyprostowana (oraz większa baza kół), niż w szosówkach Rometa - Huraganach, innymi słowy będzie być wygodniej na dłuższych dystansach. 

 

 
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...